Perspektiv bredbånd til boligforeninger
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-09-07 18:18

Hej

Er der nogen der kan løfte sløret for til hvilke priser Perspektiv
bredbånd tilbyder tilbyder for deres tjenester til boligforeninger?

De skriver jo at de kan levere op til 100/100Mbit til hver lejlighed.
Men der er ikke rigtigt noget omkring hvad tjenesterne koster

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-09-07 18:39

Bjarke Hansen wrote:

> De skriver jo at de kan levere op til 100/100Mbit til hver
> lejlighed. Men der er ikke rigtigt noget omkring hvad tjenesterne
> koster

Måske fordi produktet ikke er prisfastsat endnu? Hvis man kigger på
deres sider, virker det lidt som om at de "fisker" efter kundeinteresse.

Fra : Sebastian

Dato : 22-09-07 19:17

Bjarke Hansen <bjarke_h@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> De skriver jo at de kan levere op til 100/100Mbit til hver lejlighed.
> Men der er ikke rigtigt noget omkring hvad tjenesterne koster

Så be' dem da på seriøst vis om et tilbud.
Hvis de ikke svarer er de nok ikke seriøst nok til at drive forretning
med.

rgds

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-09-07 19:41

On 22 Sep., 19:38, "Jesper Lund" <use...@jesperlund.com> wrote:

> Måske fordi produktet ikke er prisfastsat endnu? Hvis man kigger på
> deres sider, virker det lidt som om at de "fisker" efter kundeinteresse.

Ja det er jo nok rigtigt....

Hvis man kigger lidt på den svenske del, er sidderne jo bygget
fuldstændig ens op..

Dog med priserne, er det 295,- både for adsl og Lan.. Hvor ADSL er op
til 24/1 hvor lan er op til 100/100
Så det vil jo være meget billigt alligevel.. Dog er det jo nok en pris
der forudsætter at der kun er den forbindelse, så selvom nybegynderen
skal have internet, skal de også have 100/100

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-09-07 14:20

On 22 Sep., 20:16, thorf...@ofir.dk (Sebastian) wrote:

> Så be' dem da på seriøst vis om et tilbud.
> Hvis de ikke svarer er de nok ikke seriøst nok til at drive forretning
> med.

Jeg har faktisk bedt om et seriøst tilbud. Det er et par uger siden
nu. Jeg havde fat i dem i dag fordi min linie var nede hele weekenden
og ved samme lejlighed spurgte jeg hvordan det gik med behandling af
mit tilbud.

Ham gutten jeg talte med sagde at det var ham som skulle til at tage
sig af det, og at der ville komme et svar senere!?

Umiddelbart efter samtalen havde jeg ihvertfald en fornemmelse af at
det nok ikke var det vi skulle satse på i vores forening.

--
Palle

Fra : Flemming

Dato : 26-09-07 20:23

"Palle Jensen" <LaboratorieX@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Umiddelbart efter samtalen havde jeg ihvertfald en fornemmelse af at
det nok ikke var det vi skulle satse på i vores forening.

Problemet med perspektiv bredbånd er, at du får enormt dårlige pingtider,
alt skal en tur forbi sverige og tilbage gennem forskellige kanaler.
Da jeg i sin tid gik fra TDC og over til cph-metronet, fik jeg en super
båndbredde, men afsindige dårlige pingtider, som rent faktisk har gjort, at
jeg ikke spiller mere på internettet.
Når dansk bredbånd kommer op og køre, vil jeg prøve at spille igen, ellers
vil jeg hoste spillene.

Mvh. Flemming

Fra : Palle Jensen

Dato : 26-09-07 21:06

On 2007-09-26 21:23:16 +0200, "Flemming" <boole@sol.dk> said:

...<snip>

Du skal kigge lidt på din citat teknik. Der går fuck i den når du
quoter under signaturen. Eller rettere: Min reader vil ikke quote noget
der står under signaturen, so please

Anyways. Mht. Ping tidernel, så kan du jo få justeres din Interleave
profil så pingtiderne forbedres. Dog oftes med dårligere DL speed som
følge. Men hvis du er gamer kan du nok leve med ikke at hente med 20
mbit uafbrudt

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Flemming

Dato : 26-09-07 21:47

Øhhh... skal det så være sådanne???

Cph-metronet har en udmærket support, der har en teknisk viden omkring
produktet.
Vi havde da også prøvet at justere på pingtiderne, det gav en forfærdelig
støj på telefoni-siden med super bedre pingtider, men internettet gik hele
tiden i stå, så teknikkeren og jeg måtte opgive det, og justere tilbage til
det normale.
Men stadig - bedre båndbredde end konkurenterne.
Så derfor spiller jeg ikke mere fps spil over internettet.
Jeg har dog store forventninger til min 25/25 mbit. linie hos dansk
bredbånd.

mvh. Flemming

Fra : Palle Jensen

Dato : 26-09-07 22:43

On 2007-09-26 22:47:27 +0200, "Flemming" <boole@sol.dk> said:

> Øhhh... skal det så være sådanne???

Til mig er det fint, men nogle vil brokke sig over topposting

> [...]
> tiden i stå, så teknikkeren og jeg måtte opgive det, og justere tilbage til

OK. Når du siger telefonsiden er det så fordi I havde IP telefoni hos
dem også? Har overvejet de, men kan ikke tage mig sammen. Online gamer
ikke så min Interleave profil er til dårlig ping/god stream, hvilket jo
så nok - ifølge dine erfaringer - taler for OK telefoni?

> Men stadig - bedre båndbredde end konkurenterne.
> Så derfor spiller jeg ikke mere fps spil over internettet.
> Jeg har dog store forventninger til min 25/25 mbit. linie hos dansk
> bredbånd.

Jeg er nu også godt tilfreds. De skulle bare have en mulighed for
fejlmelding i weekenderne også.

Det virker iøvrigt som om der sidder nogle og pusher en udvikling der
ikke er klar hos dem. Sidder der mon kun en mand og styrer hele
storkøbenhavn?

Fra : Flemming

Dato : 30-09-07 08:20

> [...]
> min Interleave profil er til dårlig ping/god stream, hvilket jo så nok -
> ifølge dine erfaringer - taler for OK telefoni?

Jeg har abbonent hos TDC.

> [...]
> er klar hos dem. Sidder der mon kun en mand og styrer hele storkøbenhavn?

Jeps han hedder Gustaf Kalmar og kommer fra småland. -

Fra : TBC

Dato : 29-09-07 20:03

On 26 Sep., 22:05, Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.B...@gmail.com>
wrote:

> [...]
> profil så pingtiderne forbedres. Dog oftes med dårligere DL speed som
> følge. Men hvis du er gamer kan du nok leve med ikke at hente med 20

Jeg har faktisk været ude for det usædvanlige at få forbedret *både*
ping tider *og* hastighed på samme tid ved en justering. (Perspektiv
bredbånd/ADSLMax)

Jeg bor relativt langt fra centralen (vel ca 2 km i kabellængde) og
havde 13,4 Mbit/s i download og en ping på ca. 25-30 ms til danske CS
servere.

Efter en justering har jeg nu 17,5 Mbit/s i download, og en pingtid på
5-7 ms til de samme Danske CS servere. Så den med Perspektiv bredbånds
høje ping tider via Sverige er vist mere fordom end det er realitet.
Status for disse ligger vist mere i potentialet og udnyttelsen af det
kobber, og den kobberkvalitet man har til rådighed (hvis vi taler
ADSL)

TBC

Fra : Henrik Bacher

Dato : 29-09-07 22:02

TBC wrote:

> [...]
> Status for disse ligger vist mere i potentialet og udnyttelsen af det
> kobber, og den kobberkvalitet man har til rådighed (hvis vi taler

Hvad er det Interleave du snakker om? Er det noget man selv kan justere
eller er det ens ISP der skal gøre det? har netop fået opgradet min
linie til 20/2 men har "kun" ~13/1,6.

Mvh Henrik

Fra : TBC

Dato : 29-09-07 23:36

On 29 Sep., 23:02, Henrik Bacher <tag...@no.com> wrote:

> Er det noget man selv kan justere
> eller er det ens ISP der skal gøre det?

Det er ISP'en. Så grip knoglen og håb på at det er en god supporter du
rammer, som ved hvad han har med at gøre.

Potentialet for *hvor* godt det kan blive afhænger naturligvis af
kvaliteten af kobberet fra centralen til dig. Hvis linjen tweakes
*for* hårdt/over kobberets evne, bliver resultatet måske nok højere
hastighed, men også flere pakketab og ligefrem tab af forbindelsem. Så
kryds fingre for at "dit" kobber er af god kvalitet, og du ikke bor
for langt fra centralen, så du kan lande et fornuftigt sted med din
forbindelse

TBC