StofaNet - dårlig forbindelse
Fra : Anders

Dato : 22-09-07 15:00

Hej

Er der andre end mig, som pt. har dårlig forbindelse til StofaNet,
forbindelsen dør, når jeg bl.a. bruger utorrent.

Det har kørt perfekt indtil tors. morgen, hvor StofaNet har ''rodet'' med
forbindelsen.

Fra : Janner

Dato : 22-09-07 16:02

"Anders" <andersXXXforst@stofanetXXXdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbindelsen dør, når jeg bl.a. bruger utorrent.
>
> Det har kørt perfekt indtil tors. morgen, hvor StofaNet har ''rodet'' med

Stofa er bare en gang BRÆK ...... gør som jeg gjorde ud med dem og ind med
en klassisk tdc ... Det virker sgu da i det mindste stabilt, og virker hver
dag i modsætning til Støjfa

/Jan

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 22-09-07 16:17

> Stofa er bare en gang BRÆK ...... gør som jeg gjorde ud med dem og ind med
> en klassisk tdc ... Det virker sgu da i det mindste stabilt, og virker hver
> dag i modsætning til Støjfa

Nu sælger stofa jo flere produkter. Jeg aner intet om ip over stofas
kabelnet, men deres adsl fungerer upåklageligt her. Udover de sendte
et forfærdeligt adsl modem (som jeg bare udskiftede) har det spillet
24/7 fra deres side.

Thomas (der har stofa via arbejdet)
--
Help stamp out and eradicate superfluous redundancy

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 22-09-07 16:49

Janner wrote:

> Stofa er bare en gang BRÆK ...... gør som jeg gjorde ud med dem og
> ind med en klassisk tdc ... Det virker sgu da i det mindste stabilt,
> og virker hver dag i modsætning til Støjfa

din kommentar er ikke andet end en gang BRÆK!

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Janner

Dato : 23-09-07 09:43

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> din kommentar er ikke andet end en gang BRÆK!

Næh men den afspejler udemærket hvad jeg syntes om deres produkt efter at
have haft det gennem ca. 3 år. Har ikke andet til overs for deres produkt,
og har heller intet positivt at tilkendegive over for deres service,
stabilitet osv.

Så bræk er egentligt et ord der dækker min mening udemærket.

/Jan

Fra : ebbe

Dato : 23-09-07 15:55

Janner wrote:
> [...]
> deres service, stabilitet osv.
>
> Så bræk er egentligt et ord der dækker min mening udemærket.

Bræk dækker sådan rimeligt mit forhold til din nuværende udbyder,
men hvordan det skulle hjælpe spørgeren har jeg ikke lige fattet.

Hvis produkt & service hvirkelig er så ringe, var det måske en ide at give
råd om, hvordan man eventuelt får penge tilbage fra udbyderen.
Eller i det mindste at græde i kor om, hvilke besværligheder I er/har været
fælles om.

bare at sige at en anden specifik udbyder er at foretrække er ca. det samme
som at spilde tiden.

--
ebbe
***hvis du bruger vista kan jeg ikke hjælpe dig.***

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-09-07 13:25

Janner skrev:

> Stofa er bare en gang BRÆK ...

Det har kørt hammerstabilt hos mig lige siden jeg fik det for en
del år siden.

--
Bertel

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-09-07 15:40

Anders skrev:

> Det har kørt perfekt indtil tors. morgen, hvor StofaNet har ''rodet'' med
> forbindelsen.

Ja, det kører af h* til lige nu. Jeg mener, der er nogle få sider der
virker fint, men jeg prøver lige nu, meget tålmodigt, at komme ind på
World of Warcrafts side for at hente spil-klienten, og hver gang det
endelig lykkedes mig at komme ind på siden for at downloade bliver
forbindelsen afbrudt fordi det kører for langsomt. Og jeg har altså en
såkaldt 10MBit forbindelse hos stofa.

Var nede hos en kammerat i går som har en mindre forbindelse end mig hos
stofa og hans virkede slet ikke.

Bor forresten i Skejby, Århus N og min kammerat bor i Århus C.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-09-07 18:31

Thomas Jespersen skrev:

> Bor forresten i Skejby, Århus N og min kammerat bor i Århus C.

Nu har jeg ringet til Stofa-support (gaab!), og han sendte mig gennem en
længere session hvor jeg skulle tage strømmen på modemmet, så tage
netkablet fra osv. Og nu hvor det er gennemført og jeg har lagt røret på
er nettet stadig lige langsom!

Jeg gider sgu' næsten ikke være i kø hos stofa support endnu en gang.

Fra : Janner

Dato : 07-10-07 14:31

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er nettet stadig lige langsom!
>
> Jeg gider sgu' næsten ikke være i kø hos stofa support endnu en gang.

Se det kan jeg nikke genkendende til ........... alt det med strøm til og
fra osv. er bare for at trække tiden mens deres LORT stadigt ikke vorker.
Svaner næsten de dage hvor man kravlede rundt under bordet for tænde og
slukke for støjfaboksen, man håbede og troede det vill virke men nej

Fra : Moefman

Dato : 13-10-07 17:20

Jeg har også haft kæmpe problemer med stofanet stabilliteten, og konstante
priodiske
afbrydelse. Alle lamper i modemmet blinker pludselig, hvorefter de tænder en
after en
igen. Til sidste hentes IP så igen, eftersom alt ryger på gulvet når
fonbindelsen dør.

Pga. alle de periodiske afbrydelser jeg har haft, er mit modem blevet byttet
til nyt 3 gange.
Og lige lidt hjælper det

Overvågning har min forbindelse også være på i længere perioder, men hvad
hjælper det, når
deres monitorerings program har et monitorerings interval på 1-2 min. Så
skal stofa være heldige,
hvis de ser min forbindelse er død, eftersom de kun tager ca. 10 sekunder
før den er tilbage igen!

Noget af det grimmeste jeg har hørte fra en Stofa tekniker som var forbi min
bopæl og tjekke signaler
var, at han typisk bare skifter printkort på stationen, uden at melde noget
ud omkring det. Og på disse
printkort sidder der masser af brugere på, hvilke så mister deres
forbindelse kort, men teknikeren
skifter printertet... hjælp!!!!! Det var godt nok stygt efter min mening!

Så tror da fanden, at ens forbindelse falder ud periodisk, hvis de
forskellige teknikere skifter udstyr/printkort
uden at sieg noget som helst om det! Meget dårligt politik fra Stofa!

Moef

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 13-10-07 17:58

Moefman wrote:

> [...]
> forbindelse kort, men teknikeren
> skifter printertet... hjælp!!!!! Det var godt nok stygt efter min
violin... man skifter ikke "printkort"... !

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 13-10-07 19:06

> Pga. alle de periodiske afbrydelser jeg har haft, er mit modem blevet byttet
> til nyt 3 gange.
> Og lige lidt hjælper det

Så skift til en anden udbyder.

> Så tror da fanden, at ens forbindelse falder ud periodisk, hvis de
> forskellige teknikere skifter udstyr/printkort

Det gør de heller ikke. Du er fejlinformeret.

Thomas
--
5 out of 4 people don't understand fractions.

Fra : Moefman

Dato : 14-10-07 18:42

Jeg er absolut ikke fejlinformeret, teknikeren skiftede "noget" - efter hvad
han selv sagde, et gruppe
printkort. Ca. 10 min. efter teknikeren havde være her i huset, døede både
TV og Internet i et minut.
Der var kun sne på skærm. Og som teknikeren sagde, han skifte et kort til en
gruppe på stationen,
hvor der også sad andre brugere på. Jeg spurgte, om han ikke skulle sige
noget til brugerne vedr. afbrydelen,
og så planlægge det. Men han sagde... "nej, det er så kort en afbrydelse, så
de opdager det nok slet ikke"

Hvis det er trenden blandt Stofa teknikere, så forstår jeg godt alle de
periodiske afbrydelser haha

Moef

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 14-10-07 19:09

> Hvis det er trenden blandt Stofa teknikere, så forstår jeg godt alle de
> periodiske afbrydelser haha

Så skift eller tag en kiks.

Thomas
--
If computers were a religion, I'd be the Pope.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 07-11-07 19:28

On 2007-10-14 20:08:43 +0200, "Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> said:

> Så skift eller tag en kiks.
>
> Thomas

Proffestionelle udbydere ordner sådan nogle ting natten ;)

Fra : stofanews

Dato : 29-09-07 19:29

"Anders" <andersXXXforst@stofanetXXXdk> skrev i meddelelsen
> [...]
> forbindelsen dør, når jeg bl.a. bruger utorrent.
>
> Det har kørt perfekt indtil tors. morgen, hvor StofaNet har ''rodet'' med

Der er stadig store problemer med visse udenlandske sites - virker
tilfældigt hvilke og hvornår!

/claus - aalborg