TDC-TV er der nogen der kan forklare...
Fra : Bo Hellum

Dato : 20-09-07 06:41

Hej alle

Jeg vil gerne have TDC-TV og har bredbånd fra tdc så det skulle ikke være
noget problem. Jeg har en 20mbit linie så det skulle heller ikke være et
problem. Men det er det. TDC siger at fordi jeg har en hurtig linie så kan
jeg ikke få TDC-TV, max hastigheden er 8mbit.

Er der en venlig sjæl der kan forklare det? Man skulle sku da tro at jo
bedre linie jo bedre skulle det være.

Bo

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-09-07 06:47

On Thu, 20 Sep 2007 07:40:37 +0200, "Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk>
wrote:

> TDC siger at fordi jeg har en hurtig linie [20 Mbps] så kan jeg ikke få
> TDC-TV, max hastigheden er 8mbit.
>
> Er der en venlig sjæl der kan forklare det? Man skulle sku da tro at jo
> bedre linie jo bedre skulle det være.

Næh, faktisk er det omvendt og meget simpelt: Jo mere båndbredde, du
bruger til Internet, desto mindre er der plads til TV-signalet. TV
sendes nemlig ikke som en del af Internet-forbindelsen, blot på samme
linje.

-A

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 21-09-07 00:04

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> bruger til Internet, desto mindre er der plads til TV-signalet. TV
> sendes nemlig ikke som en del af Internet-forbindelsen, blot på samme

nej... det TDC mener er jo at kunden max. kan have en internetforbindelse på
8 Mbit hvis kunden samtidig vil have IP-TV...
har kunden på nuværende tidspunkt en 20 Mbit forbindelse er det altså ikke
muligt at levere IP-TV da båndbredden på ADSL forbindelsen simpelthen ikke
er stor nok...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Bo Hellum

Dato : 21-09-07 06:39

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> muligt at levere IP-TV da båndbredden på ADSL forbindelsen simpelthen ikke

Tak for jeres svar.

Nu har jeg kun arbejdet med internet i ca. 15 år, men jeg fatter nul af hvad
TDC og I mener. Hvis jeg har 20 mbit så er der ikke båndbredde nok til tv,
men har jeg 8 mbit så er det rigeligt. Er det ikke omvendt logik?

Bo

Fra : Anders Ecklon

Dato : 21-09-07 06:44

> Nu har jeg kun arbejdet med internet i ca. 15 år, men jeg fatter nul af hvad
> TDC og I mener. Hvis jeg har 20 mbit så er der ikke båndbredde nok til tv,
> men har jeg 8 mbit så er det rigeligt. Er det ikke omvendt logik?

Hej Bo

Du har et "hul" hvor der kan komme 20Mbit igennem dvs. dsl teknologien
som den er nu kan ikke klare mere. Du har nu en linje der udfylder dette
hul. Da IP-TV skal have sin egen separate båndbredde er der ikke "plads"
til dette, da TDC skal garantere din 20Mbit forbindelse. Det TDC så
hentyder til er, at hvis du kun har 8Mbit, så skal det kun være de 8Mbit
dataforbindelse der skal garanteres og der er dermed rigeligt med plads
til at få IP-TV igennem.

Mvh Anders

Fra : Bo Hellum

Dato : 21-09-07 07:19

"Anders Ecklon" <andersfjernmig@lupine.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til er, at hvis du kun har 8Mbit, så skal det kun være de 8Mbit
> dataforbindelse der skal garanteres og der er dermed rigeligt med plads

Hehe, oki, en form for QOS. Så forstår jeg.

Hygge

Fra : Anders Ecklon

Dato : 21-09-07 07:31

> Hehe, oki, en form for QOS. Så forstår jeg.
>
> Hygge

Hej

Ja man kan vel kalde det en manuel form for QOS :) Undrer mig også over
at der ikke kan laves en bedre løsning med rigtig QOS hvor du får en ny
router med udgang til IP-TV hvor båndbredden bliver reguleret
automatisk. Det har vi jo haft med IP-Telefoni i nogle år. Men det er jo
sikkert fordi at teknologien ikke er så langt endnu, og at TDC ikke vil
blande produkter/selskaber.

Mvh Anders

Fra : KsNa

Dato : 21-09-07 18:08

> [...]
> Det har vi jo haft med IP-Telefoni i nogle år. Men det er jo sikkert fordi
> at teknologien ikke er så langt endnu, og at TDC ikke vil blande

Det findes allerede, du kan få TDC-TV med 2 TV-kanaler(se en og optage en
anden samtidig) det er 2x4Mbit = 8Mbit, dertil kan du få 4Mbit til Internet,
plus en lille sjat til VoIP, ialt godt og vel 12Mbit, men den samlede
båndbrede er "kun" 10Mbit.

Hvis du kun ser TV og ikke skal optage samtidig, kan noget af den ledige
båndbrede lægges over til Internetkanalen, men hvis du både skal se og
optage samtidig, ja - så må du nøjes med 2Mbit til Internettet indtil
optagelsen er slut.

Mvh
Kim

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-09-07 08:21

On Fri, 21 Sep 2007 07:39:24 +0200, "Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk>
wrote:

> [...]
> af hvad TDC og I mener. Hvis jeg har 20 mbit så er der ikke båndbredde
> nok til tv, men har jeg 8 mbit så er det rigeligt. Er det ikke omvendt

Det jeg mener er, at man ikke kan have både 20 Mbps Internet og måske
4 Mbps IPTV på en 20 Mbps linje. Det er da rimelig straight forward
logik. IPTV kører ikke over Internet.

-A

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-09-07 22:47

On 20 Sep., 07:47, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
> bruger til Internet, desto mindre er der plads til TV-signalet. TV
> sendes nemlig ikke som en del af Internet-forbindelsen, blot på samme

Den forklaring skla du vist længere ud på landet med....

Med bla TDC IP-telefoni og TDC IP-TV leveres det med et fler-ports
adsl modem...
Et ADSL modem hvor hastighed allokeres til Internet, Telefoni, og TV
samt en disponibel port seperart... Altså kan man godt regne med hvis
linien kan bære hastigheden, at hastigheden ikke bliver svækket af at
se tv, eller downloade meget på internet.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-09-07 23:16

On Thu, 20 Sep 2007 14:46:39 -0700, Bjarke Hansen
<bjarke_h@hotmail.com> wrote:

> Den forklaring skla du vist længere ud på landet med....

Hvad er din baggrund for at udtale dig om setup'et?

> [...]
> linien kan bære hastigheden, at hastigheden ikke bliver svækket af at
> se tv, eller downloade meget på internet.

Så hvis man har en 20 Mbps linje (20 Mbps carrier) og bruger 20 Mbps
til Internet-trafik, så kan man stadig stoppe måske 4 Mbps IPTV oveni
og derved gøre det til en 24 Mbps linje? Eller hvad mener du?

-A

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-09-07 23:36

On 21 Sep., 00:16, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
> til Internet-trafik, så kan man stadig stoppe måske 4 Mbps IPTV oveni
> og derved gøre det til en 24 Mbps linje? Eller hvad mener du?

Næe... men efter at have læst dit indlæg igen. havde jeg taget fejl.
derfor slettede jeg beskeden igen. men det virkede tilsyneladende
ikke...

Men de jeg mener, at modemmet tildeler de forskellige porte den
hastigehd de skal bruge. man kan naturligvis ikke tildele mere end
hvad WAN har til rådighed det klart.

altså hvis man har 24Mbit internet, så er der naturligvis ikke noget
plads til tv, og man skal vel så ned til noget lavere.. åbenbart helt
ned til 8mbit ifl. tdc?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-09-07 08:19

On Thu, 20 Sep 2007 15:35:36 -0700, Bjarke Hansen
<bjarke_h@hotmail.com> wrote:

> Men de jeg mener, at modemmet tildeler de forskellige porte den
> hastigehd de skal bruge. man kan naturligvis ikke tildele mere end
> hvad WAN har til rådighed det klart.

Nå, men så er vi næsten enige. Jeg mener dog, at TDC kører både VoIP
og IPTV i separate VC'er, så prioriteringen ikke sker baseret på tcp
eller udp portnumre, men i stedet på VC-niveau.

> altså hvis man har 24Mbit internet, så er der naturligvis ikke noget
> plads til tv, og man skal vel så ned til noget lavere.. åbenbart helt
> ned til 8mbit ifl. tdc?

Jeg tror ikke, man vil sælge produktet som "20 Mbps Internet + IPTV",
hvis resultatet er meget mindre, når man faktisk bruger IPTV'et. Det
ville jo være som at sælge elastik i metermål. Der kan selvfølgelig
også være tekniske grunde til det.

-A