Stofanet og trådløst Internet
Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 18-09-07 22:08

Jeg har forgæves forsøgt at få trådløst internet til at køre hos min nabo.
Han har stofanet og jeg har forsøgt med to forskellige routere samt vi har
fået byttet modemet.

Problemet:
Når jeg sætter sikkerhed på (har prøvet WEP, PSK PSK2 osv.) så logger den på
det trådløse, men smider maskinen af igen inden der er gået et minut.
Herefter er det totalt umuligt at få forbindelse igen. Min egen router som
står inde ved siden af, finder den fint og logger på med PSK2 sikkerhed.

Jeg har sat den op på samme måde som min egen med PSK/AES+TKIP og en
passphrase og registreret routerens MAC hos Stofa som "always on"
Det kører fint på kabel, og slår jeg sikkerheden fra, så er der heller ingen
problemer.

Min egen bærbar kan heller ikke koble på hans net, når der er sikkerhed på.

Alt er opdateret. (Win XP-SP2)

Har forsøgt med windows trådløse værktøj, det indbyggede værktøj i hans
bærbare, en USB-adapter fra samme producent som routeren.
Alt sammen forgæves...

Skulle der mon være nogen, der har prøvet noget lign. og har en løsning.
Jeg kan ikke finde andre muligheder end det skulle være pga. noget ved
stofa, der blokerer.

Carsten

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-09-07 13:30

CarstenGP (8381) skrev:

> Det kører fint på kabel, og slår jeg sikkerheden fra, så er der heller ingen
> problemer.

Så er det ikke et Stofanetproblem. Systemet kan ikke se forskel
på om det pc'en er forbundet til sin router med kabel eller
trådløs.

--
Bertel

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 19-09-07 16:48

Bertel Lund Hansen wrote:

> Så er det ikke et Stofanetproblem. Systemet kan ikke se forskel
> på om det pc'en er forbundet til sin router med kabel eller
> trådløs.

helt enig her... men det er jo altid nemt at skyde skylden på stofa...

hvis det rent faktisk virker med kabel fra routeren og ind i pc'en så er det
IKKE et stofa problem...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 22-09-07 19:16

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> helt enig her... men det er jo altid nemt at skyde skylden på stofa...
>
> hvis det rent faktisk virker med kabel fra routeren og ind i pc'en så er
> det IKKE et stofa problem...

Jeg synes da bare at det er underligt, at når jeg sætter TDC på de samme to
(forskellige - Den ene var en D-link og den nye er en Belkin...) routere, så
fungerer det trådløse, men når jeg sætter Stofa på, så dør det trådløse
efter 1 minut!

Hvem snakker i øvrigt om at skyde skylden på nogen eller noget?
Jeg spørger blot om der er nogen der har lign. oplevelser...
For her i nabolaget er det noget af et mysterium...

Fra : peja

Dato : 19-09-07 13:38

"CarstenGP (8381)" <cgp.nyheder@direkte.org> skrev i meddelelsen
.
> Jeg kan ikke finde andre muligheder end det skulle være pga. noget ved
> stofa, der blokerer.
>

> Carsten

Her finder du løsningen http://www.portforward.com/default.htm

Mit ZyXel trådløs understøtter ikke Stofa, Så jeg koder udelukkende på
Mac-adressen - da jeg ikke på nuværende vil købr understøttende modem/router
trådløs.

Går naturligvis ud fra du har det trådløse fra Stofa, da du ikke skriver
hvad mærke det handler om - så læs og følg linket.

Held og lykke

Pernille

Fra : peja

Dato : 19-09-07 13:48

Sorry - mente - mit Vista understøtter ikke min gamle trådløse ZyXel
router - sorry´!

Bertel L - har ret!

Pernille