Binær news-udbyder efterlyses
Fra : -= JF =-

Dato : 17-09-07 21:26

Hej!

Hvem vil du anbefale som newsudbyder til binære grupper?

Jeg bruger pt. usenetserver.com og er i det store hele godt tilfreds.
Jeg skal til at forny abonnementet en af dagene, og vil lige høre om
nogen her i gruppen kan anbefale en bedre eller billigere udbyder.

Lige nu giver jeg 15$ pr. måned/40$ pr kvartal, og ret meget dyrere end
det skal det nok ikke være.

--
Mvh. John

Fra : Poul Johannsen

Dato : 17-09-07 21:43

Hej

> [...]
> her i gruppen kan anbefale en bedre eller billigere udbyder.
>
> Lige nu giver jeg 15$ pr. måned/40$ pr kvartal, og ret meget dyrere end

Jeg bruger Giganews. Se mere på www.giganews.com

Mvh Poul

Fra : -= JF =-

Dato : 17-09-07 21:53

Poul Johannsen skrev:

> Jeg bruger Giganews. Se mere på www.giganews.com

Av!! Den er 10$ dyrere pr. måned for ubegrænset download og 10
connections ift. usenet.com!

--
Mvh. John

Fra : Rado

Dato : 18-09-07 00:28

On Mon, 17 Sep 2007 22:53:28 +0200, -= JF =- <null@null.null> wrote:

>Av!! Den er 10$ dyrere pr. måned for ubegrænset download og 10
>connections ift. usenet.com!

Men 200 dages retention, altså dobbelt så meget som usenetserver. At
det så imo er overkill som de færreste nok har brug for er en anden
ting. Og Giganews er nok den mest stabile af dem alle, plus at de også
har en Europe server.

--
Rado

You can always tell the pioneers - they're the ones with arrows in their
backs.

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 18-09-07 07:03

-= JF =- wrote:
> Av!! Den er 10$ dyrere pr. måned for ubegrænset download og 10
> connections ift. usenet.com!

Hvis du ikke allerede har en fornuftig news klient, kan jeg anbefale
Giganews' "Special Offer" i samarbejde med Newsleecher, hvor du får
Newsleecher gratis sammen med Giganews. Se mere her:
http://www.newsleecher.com/?id=special_gn

--
Fjern NEJ i min e-mail adresse.

Fra : Anders Thorup

Dato : 18-09-07 16:48

"-= JF =-" <null@null.null> wrote in message

> Av!! Den er 10$ dyrere pr. måned for ubegrænset download og 10 connections
> ift. usenet.com!
>
> --
> Mvh. John

Jeg har super gode erfaringer med

news.astraweb.com

Enorm god retention og completion.

Mvh
Anders

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-09-07 22:14

-= JF =- wrote:

> Hvem vil du anbefale som newsudbyder til binære grupper?
[klip]
> Lige nu giver jeg 15$ pr. måned/40$ pr kvartal, og ret meget
> dyrere end det skal det nok ikke være.

Du kan eventuelt overveje om du har den rette betalingsform?

Et alternativ til "fri download" for $$ per måned er block prepaid
ordninger (betaling per GB), som aldrig udløber. For eksempel

http://www.news.astraweb.com/
http://www.usenet-news.net/

Usenet-news er p.t. billigst per GB. Astraweb har free headers (tæller
ikke med i download), mens Usenet-news fratrækker 10% men regner headers
med (altså 111 GB = 100 GB, hvor 1 GB = 10^9). Men.. hvem downloader
alle headers i en gruppe i dag? Der er NZB og sites hvor man kan søge i
headers.

En block prepaid server kan også være et glimrende supplement som "fills
server", hvis man har en klient som kan prioritere to eller flere
servere. Det kan bringe completion tæt(tere) på 100%.

Slyck har en liste med et antal forskellige servere og brugerkommentarer
http://www.slyck.com/ng.php?page=2

Fra : Rado

Dato : 18-09-07 00:23

On Mon, 17 Sep 2007 23:13:47 +0200, "Jesper Lund"
<usenet@jesperlund.com> wrote:

>Astraweb har free headers

Det har Giganews også. De har desuden lavet en download accelerator
der gør download af headers meget hurtigere. Har dog ikke prøvet den
selv, men andre brugere ser ud til at være meget begejstrede for den.

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-09-07 00:51

Rado wrote:

> Det har Giganews også. De har desuden lavet en download
> accelerator der gør download af headers meget hurtigere.

Jo, men hvem gider downloade headers i dag? Det er spild af båndbredde
IMHO.

Du kan gratis søge i headers her og lave NZBs
http://www.binsearch.info/

Eller lade andre lave dine NZBs og importere
dem direkte ind i din news klient...

Fra : Per Hansen

Dato : 18-09-07 15:35

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> mentioned this

> [...]
>
> Du kan gratis søge i headers her og lave NZBs
> http://www.binsearch.info/
>
> Eller lade andre lave dine NZBs og importere

Gør det samme ved de tunge grupper, for det med at hente headers i de
grupper orker jeg godt nok heller ikke.

Måske blærer Giga sig med 200 dages retention (på headers), men mange af
dem tilbyder i nærheden af det også, bare the NZB way, hvor du downloader
ud efter message-id istedet for header.
Så de 200 dages header retention kan Giga beholde, det lokker ikke mig
til at betale 10 dollars mere om måneden, de tilbyder intet der er værd
at skifte for og betale mere for news om måneden.

--
Per Hansen

Fra : Renè

Dato : 20-09-07 05:40

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> --
> Rado
>
> You can always tell the pioneers - they're the ones with arrows in their

Den gør nu ingen forskel,deres download accelerator.Hastigheden er det
samme,har kørt 20mbit/s på 2 connections i 6 mdr.dvs.download 2 dvd film på
1 time.
med download accelerator,tager det stadigvæk en time.Men det er nok en
smagssag.
Kan kun varmt anbefale giganews,har prøvet dem alle,for atter at vende
tilbage til giganews,200 dages retention har alt at sige hvis ikke man vil
ha korrupte downloads.Bare mine 5 cents.

Fra : Sune

Dato : 20-09-07 07:41

On Thu, 20 Sep 2007 06:39:52 +0200, Renè <basse@c.dk> wrote:

> [...]
>1 time.
>med download accelerator,tager det stadigvæk en time.Men det er nok en

Nu er det jo heller ikke ret mange headers du downloader ved download af 2 DVD film.

Prøv at installere programmet og hent 1 million headers.

Mvh
Sune

Fra : Mads

Dato : 20-09-07 17:13

On Thu, 20 Sep 2007 06:39:52 +0200, Renè <basse@c.dk> wrote:

>200 dages retention har alt at sige hvis ikke man vil
>ha korrupte downloads.

Hvor længe de gemmer filerne har da ingen indflydelse på om
du får korrupte downloads.
Det skyldes som regel at den der postede filerne brugte en
ringere udbyder.

Fra : Mads

Dato : 18-09-07 15:15

On Mon, 17 Sep 2007 22:25:45 +0200, -= JF =- <null@null.null> wrote:

> [...]
>nogen her i gruppen kan anbefale en bedre eller billigere udbyder.
>
>Lige nu giver jeg 15$ pr. måned/40$ pr kvartal, og ret meget dyrere end

Jeg bruger nntpjunkie og er godt tilfreds
http://www.nntpjunkie.com
$10 om måneden for ubegrænset forbrug og 30 connections.
Deres server er rimelig hurtig. Jeg sidder selv på en 8 Mbit
CC Solo forbindelse og kan som regel hive filer ned med 7 -
7,5 Mbit, så det kører bare.

mvh Mads

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-09-07 15:32

Mads wrote:

> Jeg bruger nntpjunkie og er godt tilfreds
> http://www.nntpjunkie.com
> $10 om måneden for ubegrænset forbrug og 30 connections.

Der står nu 15$ på siden, medmindre du tager en 30Gb cap per måned (og
du kan finde 90 GB non-expiring block accounts for mindre end 30$).

Med hensyn til "antal connections", så skal man være opmærksom på at
"connections" betyder forskellige ting (kapacitet) hos de forskellige
udbydere. Det er ikke alle steder, at flere er bedre. Jeg kan downloade
med 1.6MB/sec med kun 6 connections (hvilket for alle praktiske formål
er 100% af min download på en 15/1 ADSL).

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-09-07 15:46

Mads wrote:

> Jeg bruger nntpjunkie og er godt tilfreds
> http://www.nntpjunkie.com

Så vidt jeg kan se (traceroute) er nntpjunkie reseller af usenetserver,
hvor OP kommer fra. Priserne ligner også hinanden meget (ikke et ondt
ord om resellere; dem er der mange af i dette marked).

Fra : -= JF =-

Dato : 18-09-07 21:00

-= JF =- skrev:

> Hvem vil du anbefale som newsudbyder til binære grupper?

Tak for alle budene!
Jeg kigger på de forskellige forslag!!

--
Mvh. John

Fra : --

Dato : 18-09-07 21:21

On Tue, 18 Sep 2007 21:59:59 +0200, -= JF =- <null@null.null> wrote:

>Tak for alle budene!
>Jeg kigger på de forskellige forslag!!

Så vil jeg da også lige anbefale dig at kigge på:

http://www.easynews.com

Hvis du mest er interesseret i de binære grupper, så behøver du slet
ikke rode med nntp og den slags. for hos Easynews har man adgang til
alle filer i alle grupper via deres website. Det er bare at logge sig
ind på siden og så ellers downloade derudad. For 10 dollars om måneden
får du 20 gb, og hvad du ikke bruger den ene måned, overføres til den
næste.

Fra : Stephan Vestergaard

Dato : 18-10-07 10:08

Man kan osse bruge hitnews.eu det er dog den billigste jeg har fundet til
dags dato men dog ikke så complete..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-10-07 05:07

On 17 Sep., 22:25, -= JF =- <n...@null.null> wrote:
> [...]
> nogen her i gruppen kan anbefale en bedre eller billigere udbyder.
>
> Lige nu giver jeg 15$ pr. måned/40$ pr kvartal, og ret meget dyrere end

Til alle de andre forslag, glem ikke Newshosting.com De har fået en
amterdam server, og serveren er lynhurtig og rimelige god retension.
koster 15$ for ubegrænset.