Er der nogen, som har en 10-15mbit Stofa k~
Fra : Moefman

Dato : 17-09-07 18:19

Jeg tvivler på, at Stofa nogensinde får det til at køre?!

Og har muligvis kun været reklameret for at holde på kunderne, ikke de
smutte over til 15-20 mbit udbyderne

SLL

Fra : Brian Thomsen

Dato : 17-09-07 19:08

"Moefman" <moef_man@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg tvivler på, at Stofa nogensinde får det til at køre?!
>
> Og har muligvis kun været reklameret for at holde på kunderne, ikke de
> smutte over til 15-20 mbit udbyderne

Jeg har haft Stofa's Supersize 10 Mbit siden 1/6, dog med en begrænsning på
6 Mbit da de endnu ikke har opgraderet deres hardware, til trods for at de
lovede at det ville ske i løbet af sommeren. jeg kontaktede dem lørdag hvor
jeg fik besked om at der ikke var nogle aktuelle planer om at opgradere. Jeg
ved godt at de skriver at de leverer efter "best effort", men det jeg
simpelthen ikke acceptere når de efter 3 måneder endnu ikke har planlagt at
opgradere = deres skyld at jeg ikke får de 10 Mbit som jeg har betalt for
hele perioden.
Jeg overvejer kraftigt at skifte til en anden udbyder, men afventer svar på
et klagebrev jeg sendte til dem i weekenden (der er op til 5 dages svartid
på henvendelse til deres kundeservice). Er her anre der har samme oplevelse
som mig?

Mvh.
Brian Thomsen
8270 Højbjerg

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-07 11:09

Brian Thomsen skrev:

> [...]
> på henvendelse til deres kundeservice). Er her anre der har samme oplevelse

Jeg sidder stadig med en 6 Mbit her i Horsens mens jeg bestilte
supersize 10 Mbit. Jeg har ikke henvendt mig til Stofanet endnu,
men jeg overvejer Fullrate som gætter på at jeg kan få 10 Mbit på
min linje, og det er til samme pris som Stofanet ... men med 2
Mbit upload. Det er 4 gange Stofanet, og det vil jeg kunne mærke
ved en del af det arbejde jeg laver.

--
Bertel

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 23-09-07 20:33

Moefman wrote:
> Jeg tvivler på, at Stofa nogensinde får det til at køre?!
>
> Og har muligvis kun været reklameret for at holde på kunderne, ikke de
> smutte over til 15-20 mbit udbyderne
>
> SLL

grunden til den hurtigere forbindelse er at man skifter DOCSIS standard fra
2.0 til 3.0
DOCSIS er den standard man benytter for at lave en internet forbindelse på
et kabel-tv netværk...
du kan sammenligne det lidt med ADSL og ADSL2...

derfor kan stofa naturligvis sagtens få det til at virke, da det i
princippet blot handler om at udskifte udstyret ved serverne og så ude i
anlægget...
der hvor problemerne opstår er i dårlige samlinger, gamle kabler, dårlig
montering af div. stik osv. og i den dur... nøjagtig som med
telefonnettet...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Moefman

Dato : 08-10-07 12:22

Jaa.. det hele lyder sådan set godt nok. Men jeg har stadig ikke snakket
med en eneste, som har bare 10mbit.

Stofa siger, at de vil opgradere alle stationer med nyeste udstyr i løbet af
indeværende år. Så har de efterhånden
lidt travlt. Jeg er sikker på, at det har været alt for tidligt ude med
deres Supersize abonnement, blot for at holde
på kunderne, nu hvor man jo sagtens kan få 20 mbit i dag. En ting er hvad
stofa skriver, en anden ting et, at jeg
føler mig bondefanget til min Supersize abonnement.

I seneste stofa blad, blev der skrevet lidt som Docsis 3.0, men der blev
ikke nævnt et ord om nogle faktiske og
praktiske fakta.

Jeg er sikker på, at stofa med vilje har lanceret Supersize abonnentet, blot
for at holde på de kunder som fortvivlet
ser andre få f.eks. 20 mbit uden ventetid og problemer. Jeg syntes det
grænser der hen i mod!

Moef

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-10-07 13:14

Moefman skrev:

> Jaa.. det hele lyder sådan set godt nok. Men jeg har stadig ikke snakket
> med en eneste, som har bare 10mbit.

Jeg kører også stadig med 6 Mbit med en Supersize10-aftale.

> for at holde på de kunder som fortvivlet
> ser andre få f.eks. 20 mbit uden ventetid og problemer.

Jeg kan mig bekendt ikke få højere hastighed end 8-10 Mbit ved
Fullrate, dog med 1 Mbit upload (jeg har ½ MBit). Det vil koste
mig det samme som jeg giver nu.

--
Bertel

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 08-10-07 16:17

Jeg har deres Supersize forb. og jeg er sgu godt sure på dem efterhånden.
Man får lovning på en 10Mbit . forbindelse, men får kun en 6Mbit forb. - det
er hvad jeg kalder svineri.

Det mindste de kunne gøre, vil være at sætte prisen ned med 40% indtil de
har fået skidtet op at køre ordenligt.

Har ellers lige haft en af deres supportere i røret, og han kunne fortælle
at ''opgraderingen'' skulle ske indenfor de næste 2 md.

Men jeg går og overvejer at skifte til Cybercity, for der kan jeg for 40,-.
mere få en 20 Mbit forb. -
og det skulle bare køre derudaf.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 09-10-07 23:22

Anders (6400 Sønderborg) wrote:
> Jeg har deres Supersize forb. og jeg er sgu godt sure på dem
> efterhånden. Man får lovning på en 10Mbit . forbindelse, men får kun
> en 6Mbit forb. - det er hvad jeg kalder svineri.

nej du gør ikke... du får lovning på OP TIL 10 Mbit...

> Det mindste de kunne gøre, vil være at sætte prisen ned med 40%
> indtil de har fået skidtet op at køre ordenligt.

har du ikke forbindelse til internettet?
læs dine abonnementsbetingelser INDEN du brokker dig...

> Men jeg går og overvejer at skifte til Cybercity, for der kan jeg for
> 40,-. mere få en 20 Mbit forb. -

ja OP TIL 20 Mbit...

i øvrigt kunne det være rart hvis du fulgte standarden her på usenet og
citerede UNDER det du vil svare på...

Fra : Moefman

Dato : 11-10-07 03:09

Uanset om det er op til 10 ell. 20 mbit, så hjælper det ikke meget på, at
man ikke har læst om et eneste eksemple
på en bruger som faktisk får 10 eller 20 mbit! Mens stofa stadig snakker om
svimlende hastigheder på over 100 mbit
på kabelnettet. Ja ja... lad os nu få noget mere dybdegående info at vide,
noget som overbeviser om hvad vi faktisk
får af Internet hastighed.

Dertil kommer, at der findes x antal historier fra Stofa's kunderservice
eller support afdeling på, hvad der kan lade sig gøre
og hvad der ikke kan lade sig gøre med den nye docsis standard. Jeg er lidt
træt af, at man ikke kan få et ens og korrekt
svar når man spør. Det hele tyder på, at Stofa's personale ikke aner en
disse om noget som helst i retning af de nye tiltag,
og at det hele bunder i marketing og forsøg på, at holder på kunderne længst
muligt. Jeg er helt sikker på, at mange er smutte
pga. ADSL2 og priserne derpå. ADSL2 udbydere har hurtigt været ud med nye
hurtigere og billige tilbud, som stofa ikke kan
hamle op med. Stofa skulle jo nødigt komme bagefter mht. hastigheden

Der skal meget mere "korrekt" dybdegående fakta information frem på banen,
omkring Docsis 3.0, hvad vi kan, hvor vi kan,
samt reelle test eksempler på noget som virker.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 11-10-07 06:45

Moefman wrote:
> [...]
> på kabelnettet. Ja ja... lad os nu få noget mere dybdegående info at
> vide, noget som overbeviser om hvad vi faktisk

jeg kunne godt forestille mig at de stadig er i gang med at udbygge anlægget
til at håndtere den nye standard...
det største problem er ikke de gamle kabler, men de dårlige forbindelser og
gamle komponenter som ikke lever op til dagens standarder...
det tager immervæk noget tid at komme alle standere igennem...

> [...]
> svar når man spør. Det hele tyder på, at Stofa's personale ikke aner
> en disse om noget som helst i retning af de nye tiltag,

det kunne man sagtens forestille sig... det er desværre et problem i mange
kundeservice afdelinger at der er nogen der skal begynde at "kloge" sig på
DOCSIS standarden f.eks. bare fordi de har været med til at sætte et LAN
op... og så er det den ene og den anden historie fortsætter....
dog kan man sige at det også ville være en ekstrem opgave at formidle
indholdet og/eller ændringerne af DOCSIS 3.0 til kundeservice medarbejdere
eftersom disse i mange tilfælde er studerende osv. OG den "almindelige"
kunde har heller ikke brug for eller lyst til at vide noget om DOCSIS
standarden... Fru Hansen skal bare have sit modem til at virke igen... og i
den dur..
man kan sige at Stofa - og mange andre - burde have et par enkelte
medarbejdere - evt. i kundeservice - som netop vidste en hel masse om de
mere tekniske aspecter og som dem med interesse/viden inden for området
kunne komme til at snakke med... jeg er helt sikker på at det er vejen
frem - og IKKE at "uddanne" samtlige i kundeservice til at tage sig af de
mere tekniske spørgsmål....

> [...]
> nye hurtigere og billige tilbud, som stofa ikke kan
> hamle op med. Stofa skulle jo nødigt komme bagefter mht. hastigheden

det tror jeg så til gengæld du har 100% ret i...

> Der skal meget mere "korrekt" dybdegående fakta information frem på
> banen, omkring Docsis 3.0, hvad vi kan, hvor vi kan,
> samt reelle test eksempler på noget som virker.

der er da masser på nettet...

citer nu for dælen UNDER det der svares på...