E-Mail
webnoob 5265
Fejl i Outlook
Fra : Brian Elmegaard

Dato : 05-10-07 07:22

Hej

på vores mailsystem er navne opsat som:
efternavn, fornavn <nn@foo.bar.dk>

Desværre laver outlook den fejl at den ødelægger navne med danske tegn
i så den glemmer at sætte gåseøjne omkring navnet.

Derved læser andre mailklienter fx Thunderbird det som to navne fx:
Lægård
Børge <bl@foo.bar.dk>

Dette er et irritationsmoment så snart det kommer ud af kløerne på
Outlook.

Er det en kendt fejl i Outlook v 11.0? Er den rettet i nyere
versioner?

--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.et.web.mek.dtu.dk/Staff/be/be.html

Fra : Sune

Dato : 05-10-07 07:31

On Fri, 05 Oct 2007 05:21:48 -0100, Brian Elmegaard <brian@rkspeed-rugby.dk> wrote:

>på vores mailsystem er navne opsat som:
>efternavn, fornavn <nn@foo.bar.dk>

<klip>

>Er det en kendt fejl i Outlook v 11.0? Er den rettet i nyere
>versioner?

Har du prøvet uden kommaet?

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 05-10-07 07:33

On Fri, 05 Oct 2007 08:31:20 +0200, Sune <april2007@tdcadslw.dk> wrote:

>Har du prøvet uden kommaet?

Som i:
http://blogs.technet.com/kclemson/archive/2003/12/22/45186.aspx

Mvh
Sune

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 05-10-07 18:28

Sune <april2007@tdcadslw.dk> writes:

> [...]

Jeg kan ikke helt følge hvad det er han gør som undgår problemet for
ham, og heller ikke om det kan hjælpe mig. Det er andre der sender til
mig i et forkert format. Men hvis jeg kan sætte noget i Thunderbird og
så få den til at forstå det rigtigt så er vil jeg være glad.

Fra : Sune

Dato : 05-10-07 19:03

On Fri, 05 Oct 2007 16:28:07 -0100, Brian Elmegaard <brian@rkspeed-rugby.dk> wrote:

> [...]
>mig i et forkert format. Men hvis jeg kan sætte noget i Thunderbird og
>så få den til at forstå det rigtigt så er vil jeg være glad.

Virker det ikke hvis du prøver at sende uden kommaet som i "Ørum Sørine" <mail@invalid> ?
Så sender Outlook det som 1 mailadresse og det bør opfattes i TB som én mailadresse.

Og hvad sker der så hvis du prøver med samme adresse men uden gåseøjene?

Jeg kan ikke lige se hvorfor man/du/i i 2007 absolut vil have efternavn, fornavn...
Du benytter det heller ikke selv (privat).

Mvh
Sune

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 06-10-07 06:08

Sune <april2007@tdcadslw.dk> writes:

> Virker det ikke hvis du prøver at sende uden kommaet som i "Ørum
> Sørine" <mail@invalid> ? Så sender Outlook det som 1 mailadresse og
> det bør opfattes i TB som én mailadresse.

Jo, men jeg er ikke herre over hvad andre kalder sig når de skriver
til mig. Når jeg svarer dem deles adressen fordi Outlook gør det
forkerte.

> Og hvad sker der så hvis du prøver med samme adresse men uden
> gåseøjene?

Så går det galt i både TB og Outlook

> Jeg kan ikke lige se hvorfor man/du/i i 2007 absolut vil have
> efternavn, fornavn... Du benytter det heller ikke selv (privat).

Heller ikke jeg, men det er de facto standarden.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-10-07 07:46

Brian Elmegaard skrev:

> på vores mailsystem er navne opsat som:
> efternavn, fornavn <nn@foo.bar.dk>

'Alle' mailprogrammer vil opfatte et komma som et skilletegn
mellem to mailadresser. Jeg har lige testet det i Agent (1.93).

--
Bertel

Fra : Sune

Dato : 05-10-07 08:05

On Fri, 5 Oct 2007 08:46:19 +0200, Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>'Alle' mailprogrammer vil opfatte et komma som et skilletegn
>mellem to mailadresser. Jeg har lige testet det i Agent (1.93).

Ja, så han bør benytte formatet:
"Rønne, Sørine" <mail@invalid>
som afsenderaddresse i Outlook.

Så vil (burde) det virke.