Hvem/hvad bruger min smtp-forbindelse?
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 27-09-07 11:05

Hej.

Når jeg forsøger at sende mails via Stofanets server (mail1.stofanet.dk)
hænder det ofte, at jeg får en fejlbesked om, at der er "too many
concurrent SMTP connections", og beskeden kan ikke sendes.

Det sker, selvom jeg ikke er ved at sende andet. Findes der en måde
hvorpå jeg kan se, hvilke forbindelser der er fra min maskine til deres
smtp-server?

Mvh. Mikkel

--
"But a galloping line of white horses
Said that soon we were in for a race"

www.mzh.dk

Fra : Holst

Dato : 27-09-07 11:13

Mikkel Z. Herold wrote:

> [...]
>
> Det sker, selvom jeg ikke er ved at sende andet. Findes der en måde
> hvorpå jeg kan se, hvilke forbindelser der er fra min maskine til deres

Det er jo nok ikke din maskine, der har for mange forbindelser til
SMTP-serveren. Det skyldes vel, at rigtig mange af Stofanets andre
kunder benytter SMTP-serveren samtidig.

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 27-09-07 12:33

On 27-09-2007 12:13 Holst wrote:
> Det er jo nok ikke din maskine, der har for mange forbindelser til
> SMTP-serveren. Det skyldes vel, at rigtig mange af Stofanets andre
> kunder benytter SMTP-serveren samtidig.

Tja, du har nok ret.

Så er det godt, man kan bruge sin gmail som smtp - og med en "Select
SMTP"-knap fra Buttons-udvidelsen
(http://www.chuonthis.com/extensions/buttons.php), så er det heldigvis
nemt at skifte.

Tak for svar til jer begge.

Mvh. Mikkel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-09-07 11:38

Mikkel Z. Herold skrev:

> Når jeg forsøger at sende mails via Stofanets server (mail1.stofanet.dk)
> hænder det ofte, at jeg får en fejlbesked om, at der er "too many
> concurrent SMTP connections", og beskeden kan ikke sendes.

Det sker også af og til for mig. Det sker også at mit program
melder om fejl når jeg henter news. Jeg tror ikke det har noget
at gøre med mit system isoleret. Sekundet efter er der ingen
problemer.

--
Bertel