Mails fra OE > Win Mail
Fra : news.tele.dk

Dato : 27-09-07 08:07

Hej...
Har lige sikftet fra XP til Vista - dvs så har jeg også skiftet fra Outlook
Express til Windows Mail:
Når jeg tidligere har skiftet PC har jeg simpelt hen kopieret indbakke.dbx,
sendt.dbx, slettet.dbx osv - dvs alle dbx'erne har jeg blot lagt over på en
cd og efterfølgende kopieret dem over på den nye PC.

Det lader sig øjensynligt ikke gøre i Vista - kan ihvertfald ikke finde
xxx.dbx'erne...
Så er der en udmærket import/exportfunktion i Vista, men jeg kan ikke via
denne finde filerne på min cd. Jeg bruger "gennemse" og søger så på cd'en...
Efterfølgende kopierede jeg de gamle dbx'er over i en mappe på den nye PC,
men det er stadig umuligt at finde dem.
Kan Vista slet ikke genkende dbx-filer ???
Hvordan pokker får jeg så de gamle mails over på den nye???

Mvh Jørgen
(Skeptisk Vista-bruger)

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-09-07 18:25

"news.tele.dk" <jorgen@fjern5nielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan Vista slet ikke genkende dbx-filer ???
> Hvordan pokker får jeg så de gamle mails over på den nye???

Jo, den kan godt genkende dbx filer. Du skal under importen bare være
opmærksom på, at du ikke må pege ind i mappen hvor de ligger. Du skal nøjes
med at pege på mappenavnet, hvor de ligger, så går importen fint.

Kurt

Fra : news.tele.dk

Dato : 28-09-07 20:36

> Jo, den kan godt genkende dbx filer. Du skal under importen bare være
> opmærksom på, at du ikke må pege ind i mappen hvor de ligger. Du skal
> nøjes med at pege på mappenavnet, hvor de ligger, så går importen fint.

Hej Kurt...
Hmmm - jeg forstår ikke helt.
Jeg har lavet en mappe i min dokumentmappe som hedder gl_mail.
Så beder jeg Windows mail importere - fra OE6 - og går via "gennemse" ind i
dokumentmappen: Her peger (ikke dobbeltklikker) jeg på gl_mail og trykker
"næste" hvorefter jeg beskeden at der ikke er noget i mappen... Der ligger
altså 3 dbx-filer???
Misforstår jeg noget???
Mvh Jørgen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-09-07 00:10

> [...]
> i dokumentmappen: Her peger (ikke dobbeltklikker) jeg på gl_mail og
> trykker "næste" hvorefter jeg beskeden at der ikke er noget i mappen...
Næh det gør du vist ikke. Problemet er nok bare, at du ikke har lagt en kopi
af folders.dbx med over i gl. mail.
Så vidt jeg har fundet ud af, så leder windows mail efter folders.dbx, og
hvis den ligger i mappen, kan man importere. Den viser så godt nok en
forkert liste, idet folders.dbx indeholder alle navnene på de gl.
lagringsmapper, men der må man så bare nøjes med at pege på dem, som man
ved, at man har taget en kopi af. Så skulle det virke.

Kurt