* Hvilket Mail-Program Bruger Du ? *
Fra : Carmen

Dato : 16-09-07 15:52

Hej Mail/News Gruppe !

Hvilket Mail-Program bruger Du?, og hvorfor valgte Du netop dét program?

Jeg har lige fået en bærbar PC med Vista og Windows Mail indbygget,
så den bruger jeg. Men det irriterer mig lidt at der ikke er en Dansk
stavekontrol,
selv om Engelsk, Tysk og især Fransk og Spansk naturligvis er mere oplagt at

kontrolleret stavningen af
Og så ville jeg måske gerne kunne skrive med 1½ linieafstand, som det ikke
ser ud til,
at Windows Mail kan.

Er det muligt i Thunderbird eller Opera Mail-Program? (Stavekontrol + 1½
linie).

Ja, jeg har ikke haft "overskud" til selv at undersøge det - endnu.
Derfor vil jeg være glad for gode råd fra Dig.

Venter spændt på svar
Carmen

Fra : Per Rønne

Dato : 16-09-07 16:45

Carmen <Carmen@NewMail.dk> wrote:

> Hvilket Mail-Program bruger Du?, og hvorfor valgte Du netop dét program?

Entourage. Og fordi det fungerer godt med MS Office.

> Jeg har lige fået en bærbar PC med Vista og Windows Mail indbygget,
> så den bruger jeg. Men det irriterer mig lidt at der ikke er en Dansk
> stavekontrol,

Det er der nu på min. Men der havde ikke været der, hvis jeg havde
brugt Apples indbyggede Mail-program.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carmen

Dato : 16-09-07 17:15

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Entourage. Og fordi det fungerer godt med MS Office.

> Det er der nu på min. Men der havde ikke været der, hvis jeg havde
> [...]

Tak for svaret - Per Rønne !
Ja - Det lyder jo fint - Men jeg kan vist ikke "Test-køre" den på en PC ? -
Det skal vel være Apple ?

Fra : Per Rønne

Dato : 16-09-07 18:00

Carmen <Carmen@NewMail.dk> wrote:

> Ja - Det lyder jo fint - Men jeg kan vist ikke "Test-køre" den på en PC ? -

Det er faktisk muligt at finde mac-emulatorer til Windows ...

Bare et eksempel:

<http://www.emulators.com/>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-09-07 19:45

Carmen wrote:

> Hvilket Mail-Program bruger Du?, og hvorfor valgte Du netop dét program?

Jeg bruger Thunderbird og det er til dels valgt ud fra et
licensspørgsmål og tildels fordi det også findes til Linux, således at
jeg kan anvende den samme opsætning i begge operativsystemer.

> så den bruger jeg. Men det irriterer mig lidt at der ikke er en Dansk
> stavekontrol,

Det findes der til Thunderbird, omend jeg ikke bruger den.

> Og så ville jeg måske gerne kunne skrive med 1½ linieafstand, som det ikke
> ser ud til,

Mail bør skrives i plain text. HTML er en kilde til meget skidt.

Jesper Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-09-07 00:08

Carmen skrev:

> Er det muligt i Thunderbird eller Opera Mail-Program? (Stavekontrol +
> 1½ linie).

Det er muligt i Thunderbird. Du kan ikke umiddelbart ændrelinjeafstanden
i indstillingerne, men det kan gøres via en særlig fil, hvor man kan
ændre stort set alt i brugerfladen. Tjek programmet, og kan du lide det,
så vend tilbage, så kan jeg hjælpe med at ændre linjelængden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen