Firefox og timeout
Fra : Per H

Dato : 07-10-07 22:39

Hvor ændrer jeg timeout i FF.
når den skal indlæse url.?

Vh Per
skype

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-10-07 22:56

Den 07-10-07 23.39 skrev Per H følgende:
> Hvor ændrer jeg timeout i FF.
> når den skal indlæse url.?

Der har tidligere været en indstilling i de avancerede indstillinger
(about:config), men den er blevet fjernet. Jeg ved ikke, om det er
muligt at ændre timeout'en direkte i Firefox' filer, men det burde ikke
være nødvendigt. Hvis siden ikke har svaret inden standard-timeout'en
(vist 30 sekunder), så er der en ganske god chance for, at den heller
ikke vil svare inden for den dobbelte tid.

Har du et specifikt problem? I så fald kan du jo fortælle lidt om det
(giv os fx url'en), så kan vi måske prøve at bekræfte problemet og evt.
foreslå løsninger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Per H

Dato : 11-10-07 22:56

On Sun, 07 Oct 2007 23:56:03 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

> [...]
>
>Har du et specifikt problem? I så fald kan du jo fortælle lidt om det
>(giv os fx url'en), så kan vi måske prøve at bekræfte problemet og evt.

Det er faktisk alle sider jeg ikke kan komme ind på, der går kun ca 1
sekundt, inden meddelsen fremkommer.

Det er når nettet bruges til andet, men at den opgiver på 1 sek. er
lidt hurtigt. Men måske er det slet ikke browseren der skal
indstilles.

"

Serveren blev ikke fundet

Firefox kan ikke finde serveren www.dba.dk.

* Undersøg adressen for tastefejl, såsom
ww.eksempel.dk i stedet for
www.eksempel.dk

* Hvis du ikke kan indlæse nogen sider overhovedet, undersøg da
din computers netværksforbindelse.

* Hvis din computer eller netværk er beskyttet af en firewall
eller proxy, sørg da for at Firefox har tilladelse til at tilgå
nettet.

Vh Per
skype

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-10-07 23:40

Den 11-10-07 23.55 skrev Per H følgende:

> Det er når nettet bruges til andet, men at den opgiver på 1 sek. er
> lidt hurtigt. Men måske er det slet ikke browseren der skal
> indstilles.

Du har helt ret, det er sandsynligvis ikke browseren, der skal
indstilles. Der kan være flere årsager - de mest udbredte står faktisk
på den fejlside, du får vist:

Er du på nettet? Kan du fx hente mails, selvom siderne bremses?

Hvis du kan hente mails, så tjek, om du har en firewall (evt. inkluderet
i en sikkerhedspakke), der bremser Firefox.

Det kan også være en dns-fejl, men mon ikke fejlen skyldes en af de
ovenstående muligheder.