RSS news aggregator
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-10-07 13:41

Det er muligvis den forkerte gruppe, men det er
den bedste jeg kunen finde til følgende:

Jeg underviser i almindelig PC-brug for
seniorer på et lokalt ældrecenter, og vil
gerne introducere kursisterne til RSS newsfeeds.

Stort set fælles for kursisterne er at de på deres
hjemme-PC bruger XP, Outlook Express og IE 6.

Derfor er det nødvendigt med en separat news
aggregator. Jeg bruger selv Feed Demon, men den
koster penge, og jeg vil helst anbefale et freeware
program, der ikke er alt for nørdet. Hvis der
findes en dansk sprogversionering ville det
være ultimativt godt!

Har nogen et bud?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-10-07 13:56

Jørgen Farum Jensen skrev:

>Har nogen et bud?

http://kimludvigsen.dk//programmer-internet-feedreader.html
http://www.ilook.dk/index.php
http://www.rssowl.org/overview

alle tre klarer dansk sprog, og det er vel mest alt efter hvordan man vil
have det skal virke der afgør hvilken der er bedst, selv har jeg dog
"uglen" som værende den foretrukne

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 05-10-07 17:15

Ivan V. Klattrup skrev:

> [...]
>
> alle tre klarer dansk sprog, og det er vel mest alt efter hvordan man
> vil have det skal virke der afgør hvilken der er bedst, selv har jeg dog

Tak for nogle gode links.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 06-10-07 07:27

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> koster penge, og jeg vil helst anbefale et freeware
> program, der ikke er alt for nørdet. Hvis der
> findes en dansk sprogversionering ville det

Et anderledes bud kunne være at lære dem at bruge Firefox?

Herunder vise dem, at de kan få deres browser til at lave andre ting ved at
installere plugins.
Selv bruger jeg Sage (på Firefox) som RSS newsreader. Den laver en knap ved
siden af adresselinien, som så åbner en sidefane. Meget nemt, og ikke nørdet

En sideeffekt ville være, at mange sandsynligvis fremover ville slippe for
problemer med ad- og spyware.

Især det sidste har været positivt, når jeg har været ude at rense maskiner
for knap-så-kyndige brugere.

Blot et forslag "out of the box"

Venlig hilsen
Henrik