IE 6 på maskine med IE 7 installeret i for~
Fra : Michael Bladt

Dato : 03-10-07 10:05

Jeg har brug for at se en en hjemmeside i IE 6, men da jeg har IE 7
kørende i forvejen, får jeg blot at vide at jeg ikke kan installere en
ældre version.
Hvordan får jeg set hjemmeside i version 6 ??

vh
Michael

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 03-10-07 10:44

"Michael Bladt" <mibl@museum-sonderjylland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ældre version.
> Hvordan får jeg set hjemmeside i version 6 ??

Du skal ganske enkelt "afinstallere" IE 7, hvorefter IE6 burde dukke op. Så
vidt jeg er bekendt, kan man ikke have begge browsere fra Microsoft
installeret på en og samme tid. Men om du viser en hjemmeside i version 6
eller 7 turde jeg tro, er uden forskel. Så hvorfor ulejlige dig med det?

Med venlig hilsen
Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Michael Bladt

Dato : 03-10-07 11:16

> [...]
>eller 7 turde jeg tro, er uden forskel. Så hvorfor ulejlige dig med det?

Fordi vers 6 ikke i samme grad som 7'eren understøtter de standarter
der er på bl.a. html-området. Eks. har jeg set, at billedformatet png
(der benytter alpha channel transparency) ikke viser tranperens i
billedet i vers. 6 men gør det i vers. 7.
Men der er stadig en stor del af Internetbrugerne der har vers. 6
(faktisk næsten halvdelen), så min hjemmeside skal stadig kunne vises
på en ordentlig måde, selvom folk ikke kan tage sig sammen til at
opgradere.

PS: Kan se i en tidligere tråd, at det åbenbart ikke er sådan helt
lige til at få begge versioner til at køre. - øv

vh
Michael

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 03-10-07 12:12

> [...]
> (der benytter alpha channel transparency) ikke viser tranperens i
> billedet i vers. 6 men gør det i vers. 7.

aha --- så forstår jeg bedre. Det er det dér med bagudkompatibiliteten
Så avanceret er min hjemmeside alligevel ikke, men sikkert også lidt mere
kedelig.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-10-07 13:17

Michael Bladt skrev:
> [...]
> ældre version.
> Hvordan får jeg set hjemmeside i version 6 ??

Ved at installere en såkaldt stand-alone kopi af IE 6
ved siden af IE 7.

http://tredosoft.com/Multiple_IE

Jørgen Farum Jensen
..