FF: Runtime-fejl ved opstart
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-10-07 14:14

Hej gruppe. Ud af det blå er min Firefox begyndt at komme med
følgende grimme opstartsmelding (som en windows-dialogboks)

,-------- [ Microsoft Visual C++ Runtime Library ]
| Runtime Error!
|
| Program: C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
|
| R6034
| An application has made an attempt to load the C runtime library
| incorrectly. Please contact the application's support team for more
| information
`--------

Når man klikker ok i dialogboksen (eneste mulighed), går der lidt
tid og så starter FF som vanligt. Dog kan jeg se at de fleste af
mine opdateringer melder "En fejl opstod under søgningen efter
opdateringer til..." hvis jeg tjekker for opdateringer.

Jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere, og jeg har prøvet
at starte i safe mode - ingen af delene hjælper

Nogen gode råd?

WinXP Home DK, fuldt opdateret
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-10-07 14:31

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> [...]

Nå - det var tilsyneladende Joost der var årsag til problemet. Jeg
installerede betaudgaven tidligere i dag (den kom i øvrigt aldrig
til at køre) - og da den røg ud igen, kørte FF igen normalt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-10-07 20:13

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Nå - det var tilsyneladende Joost der var årsag til problemet.

Argh - nej. Efter en genstart er problemet tilbage.

Hvis der er nogen der har gode råd eller bud, skal I ikke holde jer
tilbage.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-10-07 00:07

Den 02-10-07 21.13 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:
> Jens Gyldenkærne Clausen skrev:
>
> Argh - nej. Efter en genstart er problemet tilbage.
>
> Hvis der er nogen der har gode råd eller bud, skal I ikke holde jer
> tilbage.

Prøv at oprette en ny profil og se, om problemet også er der i den.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gule huskesedler med alarmfunktion, så du aldrig glemmer en aftale.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-10-07 10:26

Kim Ludvigsen skrev:

> Prøv at oprette en ny profil og se, om problemet også er der i
> den.

Med ny profil virker det fint. Men så er jeg bare tilbage fra
skratch - skal finde et utal af udvidelser, genindtaste genveje og
skidt og kanel. Firefox begynder desværre at minde lidt om Windows
i gamle dage - hvor man fra tid til anden bare måtte starte forfra
for at få en fungerende installation.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-10-07 11:37

Den 04-10-07 11.25 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:

> Med ny profil virker det fint. Men så er jeg bare tilbage fra
> skratch - skal finde et utal af udvidelser, genindtaste genveje og
> skidt og kanel.

Det meste af det kan du overføre direkte fra den gamle profil, du skal
bare huske at have Firefox lukket, mens du kopierer.

Lidt om at finde profilerne:
http://mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/Profilmappe

Jeg tør desværre ikke sige, hvad der kan være skyld i problemet, men det
bør jo ikke være udvidelser eller temaer, når problemet også var der i
safe-mode. Du kan evt. prøve at spørge i Mozilladanmarks forum, hvis du
vil finde årsagen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-10-07 21:53

Kim Ludvigsen skrev:

> Det meste af det kan du overføre direkte fra den gamle profil,
> du skal bare huske at have Firefox lukket, mens du kopierer.

Tak - det hjalp en del på humøret. Det var også rart at slippe af
med nogle af de irriterende besynderligheder der var røget ind på
den gamle profil (som fx Sages besynderlige påhit med at åbne
ethvert link som en ny baggrundstab).

> Du kan evt. prøve at spørge i Mozilladanmarks forum, hvis du vil
> finde årsagen.

Ellers tak. Jeg krydser fingre og håber det bedste fremover.

Tak for hjælpen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 02-10-07 21:08

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> posting:

>Jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere, og jeg har prøvet
>at starte i safe mode - ingen af delene hjælper
>
>Nogen gode råd?

Et plugin, der starter sammen med FF`?

--
What is life, except excuse for death,