Hvorfor skal ALLE adresser i "Trusted Site~
Fra : Henning Fuchs

Dato : 01-10-07 20:24

Hej,

Jeg ved ikke rigtig om dette er et IE (både 6 og 7) eller Win2003 "problem"
så derfor sender jeg begge grupper..

Mit problem er som følger:
- Når jeg fx åbner www.dr.dk, så er det kun den alm. HTML som virker, dvs
under "Kanaler og Programmer" så virker alle links undtagen "Tekst-tv" som
er et javascript
- Når jeg fx åbner www.scor.dk, så vises parret (kvinde i rød kjole og fyr i
hvid skjorte) IKKE. Dette er en Flash

Der er flere eksempler som disse, jeg kan dog bare ikke lige komme i tanke
om dem på stående fod..

Det mystiske er bare at hvis jeg tilføjer det pågældende domæne i Trusted
Sites, så virker det 100%... Og så alligevel ikke.. For hvis www.aaa.dk
henviser til noget på www.bbb.dk og det kun er den først som er Trusted
Site, så virker det alligevel ikke.. Så skal jeg se HTML-koden ogennem og
finde ud af at www.bbb.dk også bruges og sætte den som Trusted Site, før det
virker (Det kan fx være et site som videresender til et betalings-site som
fx payment.architrade.com eller pay.scannet.dk)

Er der ikke en måde hvordan jeg kan få min IE til at opføre sig som alle
andre, dvs at jeg IKKE behøver sætte alle sites ind i Trusted Sites????????

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-10-07 20:38

On Mon, 1 Oct 2007 21:24:00 +0200, "Henning Fuchs"
<Fuxie-DK@NOSPAMSecret.dk> wrote:

> Er der ikke en måde hvordan jeg kan få min IE til at opføre sig som
> alle andre, dvs at jeg IKKE behøver sætte alle sites ind i Trusted
> Sites????????

Prøv Tools > Internet Options > Security > Reset All Zones to Default
Level. (Oversæt selv til det sprog, din Windows kører. Det burde ikke
være svært).

-A

Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 01-10-07 22:20

> Er der ikke en måde hvordan jeg kan få min IE til at opføre sig som alle
> andre, dvs at jeg IKKE behøver sætte alle sites ind i Trusted
> Sites????????

Jo du kan afinstallere Internet Explorer Enhanced Security configuration, så
spørger den ikke mere.

Mvh
Thomas

Fra : Henning Fuchs

Dato : 02-10-07 05:36

"Thomas V. Nielsen" <tvn@_remove_vandsted.net> wrote in message

> Jo du kan afinstallere Internet Explorer Enhanced Security configuration,
> så spørger den ikke mere.

Det lykkedes mig at finde det, efter et par minutter..

Nu er det fjernet, så vil jeg se om det gør en forskel.. :)

Fra : Henning Fuchs

Dato : 02-10-07 15:36

> Jo du kan afinstallere Internet Explorer Enhanced Security configuration,
> så spørger den ikke mere.

Cool.. Det virker :)

Men hvorfor kommer den nu en grå linje i toppen af alle browservinduer (hvor
der ikke kan indtastes URL) hvor den aktualle URL vises?? Det gjorde der
ikke før..

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 03-10-07 19:37

"Henning Fuchs" wrote

> Men hvorfor kommer den nu en grå linje i toppen af alle browservinduer
> (hvor der ikke kan indtastes URL) hvor den aktualle URL vises?? Det
> gjorde der ikke før..

Det er en del af beskyttelsen imod phishing-websider:

http://www.microsoft.com/protect/products/yourself/phishingfilter.mspx
https://phishingfilter.microsoft.com/faq.aspx

http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/10/06/ie7-is-coming-this-month_2e002e002e00_are-you-ready_3f00_.aspx

Jeg sætter opfølgning til news:dk.edb.internet.software.browser.

Fra : Henning Fuchs

Dato : 03-10-07 20:54

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <example@example.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg sætter opfølgning til news:dk.edb.internet.software.browser.

Jeg kan ikke se mit spørgsmål er besvaret i nogen af de links du har sendt
med..
Desuden virkede Phishing-beskyttelsen fint før, og der blev URL'en ikke vist
i toppen...