ok, så prøver jeg da firefox...
Fra : ___P.Sir

Dato : 01-10-07 10:20

Nå, efter at have været adskellige alternative browsers igennem er jeg nu
alligevel hoppet på Firefox, i håb om at DEN måske er browseren, som kan
give mig de funktioner, jeg gerne vil have, samtidig.
Men umiddelbart kan jeg ikke finde to vigtige ting: "Grupper" - en knap som
åbner et af mig specificeret antal websider - og en "floating sidebar".
(Sidebaren er der jo, men den skal kun komme frem, når man kører musen
derover - som i f.eks. Maxthon.)
Nu giver jeg ikke umiddelbar op overfor firefox, for jeg ved der jo er mange
plugins osv., men er der nogen her der umiddelbart kan lede mig på sporet at
disse to funktioner?
preben

--
www.granvista.dk
Din feriehacienda i Spanien...

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-10-07 10:36

___P.Sir skrev:

>en "floating sidebar". (Sidebaren er der jo, men den skal kun komme frem,
>når man kører musen derover - som i f.eks. Maxthon.)

All-In One sidebar må kunne klare den
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/1027

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : ___P.Sir

Dato : 01-10-07 13:26

> All-In One sidebar må kunne klare den
> https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/1027

Tak - ser fint ud. Nu mangler jeg bare "grupper"...

Og så iøvrigt - jeg har Nykredit netbank, og den insisterer altså på at åbne
i IE. Hvordan ændrer jeg det?

preben

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-10-07 14:27

___P.Sir skrev:

>Og så iøvrigt - jeg har Nykredit netbank, og den insisterer altså på at
>åbne i IE. Hvordan ændrer jeg det?

har du installeret java (kun et skud i tågen, den burde virke i firefox)
https://www.mitnykredit.dk/index.jsp

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : ___P.Sir

Dato : 01-10-07 19:11

> har du installeret java (kun et skud i tågen, den burde virke i firefox)
> https://www.mitnykredit.dk/index.jsp

ja, det har jeg jo, da jeg har benyttet banken hidtil, men i en anden
browser, som også kræver java.

Men jeg kan se nu, at det simpelthen alle genveje til ofte benyttede
programmer, som stadig vælger IE, når jeg klikker på dem. TIl trods for, at
Firefox ikonet har overtaget IE linket på de pgl. - så det er lidt
mærkeligt, synes jeg.
Men det må vel være et spørgsmål om et eller andet sted at fortælle, at
genveje altså skal åbnes med FF og ikke IE...??
preben

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-10-07 19:44

http://mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/Standardbrowser

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : ___P.Sir

Dato : 02-10-07 15:21

> http://mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/Standardbrowser

Ja tak - det hjalp.
preben

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-10-07 13:50

Den 01-10-07 11.20 skrev ___P.Sir følgende:

> Men umiddelbart kan jeg ikke finde to vigtige ting: "Grupper" - en knap som
> åbner et af mig specificeret antal websider

Gem siderne som bogmærker i en bogmærkemappe, som du evt. kan placere på
bogmærkelinjen. Klik på mappe-ikonen, og vælg nederste punkt: Åbn i
faneblade. Så åbnes alle bogmærkerne i hvert sit faneblad.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Løs Sudoku-opgaver på computeren. Du kan også få hjælp til trykte opgaver.

Fra : ___P.Sir

Dato : 02-10-07 15:20

> [...]
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Løs Sudoku-opgaver på computeren. Du kan også få hjælp til trykte opgaver.

ja, sådan kan man jo gøre. Nu havde jeg egentlig ikke tænkt mig at have
bogmærkelinien fremme - har den i min flydende sidebar - så det er lidt
meget at have hele denne linie vist bare for en enkelt gruppe - men okay.
indtil videre, dvs. indtil en rigtig "gruppe" knap kommer - som jo findes
hos mange andre browsere (slimbrowser, avant, maxthon for eksempel)
preben

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-10-07 15:29

Den 02-10-07 16.20 skrev ___P.Sir følgende:

> [...]
> meget at have hele denne linie vist bare for en enkelt gruppe - men okay.
> indtil videre, dvs. indtil en rigtig "gruppe" knap kommer

Er det kun en enkelt gruppe, du vil kunne åbne ved et klik på en knap? I
så fald kunne du måske blot vælge de ønskede sider som startsider, så
åbnes de, når du klikker på Hjem-ikonen. Hvis du ikke vil have åbnet
siderne i forbindelse med starten på Firefox, kan du i indstillingerne
vælge at starte med en blank side eller med de sider, der var åbne, da
du sidst lukkede Firefox.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Really Slick Screeensavers: Flotte pauseskærme - med lydeffekter.

Fra : ___P.Sir

Dato : 02-10-07 17:36

> [...]
> siderne i forbindelse med starten på Firefox, kan du i indstillingerne
> vælge at starte med en blank side eller med de sider, der var åbne, da du

Ja det var selvfølgelig også en mulighed...tak for forslaget.
Man kunne jo også ønske - når det nu kun er en enkelt gruppe det drejer sig
om (dagens aviser iøvrigt), at denne kunne lægges på en af de
værktøjslinier, man i forvejen har, så ikke den skulle have helt sin egen.
Eller på skrivebordet som genvej.
preben

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-10-07 19:04

Den 02-10-07 18.36 skrev ___P.Sir følgende:

> [...]
> om (dagens aviser iøvrigt), at denne kunne lægges på en af de
> værktøjslinier, man i forvejen har, så ikke den skulle have helt sin egen.

Hvis du er lidt nørdet, kan du selv lave sådan en knap - eller hvis du
er heldig er der en anden, der har lavet en. Udvidelsen Custom Buttons
gør det muligt at lave hjemmelavede knapper, og der er allerede en del,
der har lavet forskellige kanpper, der har lagt op på nettet.

Du kan finde og læse om udvidelsen her:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5066

Den har sit eget forum, hvor du bl.a. kan finde knapper, som andre har
lavet, eller du kan få hjælp til at lave din egen knap. Forummet kan
findes her:
http://custombuttons.phpbbnow.com
Prøv evt. at søge på "bookmark" i forummet Custom buttons.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til websnedkeren.

Fra : ___P.Sir

Dato : 03-10-07 20:40

> [...]
> findes her:
> http://custombuttons.phpbbnow.com
> Prøv evt. at søge på "bookmark" i forummet Custom buttons.

Det virkede faktisk, efter at have eksperimenteret lidt. Tak for tippet.
preben