Indstilling af Operas brugertilstand
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-09-07 09:51

Hej alle

Jeg har et problem som jeg er bange for ikke kan løses, men man
ved jo aldrig.

Jeg har angivet min eget CSS-fil som skal bruges til at læse
håbløse sider med. Den aktiveres med "Brugertilstand".

Af og til vil jeg gerne bruge indstilingen "Fejlfinding med
omrids" når andre spørger om hjælp til et problem. Så er
problemet bare at det også aktiverer min CSS-fil, og så ser siden
helt anderledes ud end den er designet til.

Kan det lade sig gøre at operere med to forskellige
brugerindstillinger: en der benytter min CSS-fil og en der
ignorerer den?

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 21-09-07 18:20

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> posting:

> [...]
>problemet bare at det også aktiverer min CSS-fil, og så ser siden
>helt anderledes ud end den er designet til.

Hvorfor aktiverer det også din CSS-fil? Hos mig kan du fint vælge et
indbygget Opera-css og forblive i den nuværende tilstand (via den
lille pil på knappen til at veksle mellem
forfatter/bruger-tilstand).

>Kan det lade sig gøre at operere med to forskellige
>brugerindstillinger: en der benytter min CSS-fil og en der
>ignorerer den?

Tror jeg ikke. Måske kan du oprette en genvej direkte til det
indbyggede css, men det er nok et langskud:
http://nontroppo.org/tools/buttonmaker/

--
What is life, except excuse for death,

http://opera.softwolves.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-09-07 19:28

Christian Bohr-Halling skrev:

> Hvorfor aktiverer det også din CSS-fil?

Fordi ellers er alle valgmulighederne grået ud.

> Hos mig kan du fint vælge et indbygget Opera-css og forblive i
> den nuværende tilstand (via den lille pil på knappen til at
> veksle mellem forfatter/bruger-tilstand).

Skal du ikke vælge brugertilstand først for at kunne vælge et
indbygget CSS?

Har du installeret et bruger-CSS?

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-09-07 12:48

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> posting:

>Har du installeret et bruger-CSS?

Det troede jeg, jeg havde. Ja, nu kan jeg se problemet. De er også
inaktive her med et bruger-CSS. Årsagen er sikkert, at de indbyggede
også er en art bruger-CSS, man anvender, og når man slår "mit
typografikark" fra under forfattertilstanden, kan disse heller ikke
anvendes der.