TV-avisen i Internet Explorer 7
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 18-09-07 14:16

Hej.

Der er ikke problemer med at se videoklip fra f.eks.
BT - JyllandsPosten og andre websteder med videobilleder.

Men pudsigt nok vil DR's TV-Avis ikke lade sig se.
Alt går fint indtil visningen skal påbegyndes, hvorpå der
ikke sker mere.
Det samme gælder DR Update.

(Windows xp Home, Windows MediaPlayer 11-
Internet Explorer 7)

Hvordan får jeg dette problem løst?

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Holst

Dato : 18-09-07 14:44

Hans-Jørgen Sindholt wrote:

> Hvordan får jeg dette problem løst?

Det virker fint med Firefox, så prøv eventuelt at opgrader til den.

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 18-09-07 15:10

> Det virker fint med Firefox, så prøv eventuelt at opgrader til den.

Det lyder jo fint, men hvordan virker Netbank så i Firefox?
Desuden har de omtalte visninger faktisk virket udmærket i
IE7.
DR oplyser tilmed, at systemet er tilpasset IE5 og opefter samt
Windows Media-Player, hvilket indikerer, at det ikke burde
nødvendigt at skifte browser.
Men tak for dit bud.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Holst

Dato : 18-09-07 15:13

Hans-Jørgen Sindholt wrote:

> Det lyder jo fint, men hvordan virker Netbank så i Firefox?

Det afhænger nok af netbanken. Jeg kender flere, som anvender netbank i
Firefox uden problemer.

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 18-09-07 15:20

> Det afhænger nok af netbanken. Jeg kender flere, som anvender netbank i
> Firefox uden problemer.

Jeg prøvede Firefox for et halvt års tid siden i øvrigt,
dengang virkede Danske Netbank ikke, men det er
måske anderledes nu.
Nuvel. Det løser jo ikke det sære problem, der er i
min installation.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Ralle

Dato : 18-09-07 19:29

Hans-Jørgen Sindholt skrev:
> [...]
> dengang virkede Danske Netbank ikke, men det er
> måske anderledes nu.
> Nuvel. Det løser jo ikke det sære problem, der er i

Min netbank virker fint med Firefox (Nordea), dog kan man ikke se sit
budget (kan godt i EI7) og i følge support er det ikke teknisk muligt
med Firefox???, men de arbejder på sagen påstås der og det har de så
gjort i mindst et halvt år!! Er i øvrigt rigtig glad for Firefox da jeg
synes EI7 er langsom.

Ralle

Fra : KentBM

Dato : 18-09-07 19:43

Hans-Jørgen Sindholt skrev:
> [...]
> dengang virkede Danske Netbank ikke, men det er
> måske anderledes nu.
> Nuvel. Det løser jo ikke det sære problem, der er i
Selv om du bruger Firefox til DR-update, kan du stadigvæk bruge IE7 til
din netbank.

Har du prøvet at søge DR for eventuel hjælp?
http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/index.htm

Det kunne jo være at DR selv havde løsningen.

--

Kent

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 18-09-07 20:12

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at søge DR for eventuel hjælp?
> http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/index.htm
>
> Det kunne jo være at DR selv havde løsningen.
>
> --
>
> Kent

Ja, og af deres venlige svar fremgår intet som helst.
Faktisk vil de ikke hjælpe med opsætning af maskinerne,
hvilket heller ikke burde være nødvendigt.

I øvrigt har jeg prøvet af fjerne IE 7 og Windows Media Player 11
De tidligere versioner, der derved dukkede op, viste akkurat samme resultat.
Geninstallation af henholdsvis IE 7 og MediaPlayer 11 gjorde heller ingen
forskel.
På en anden maskine her i huset er der ingen problemer.
Et sært problem.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Lars E. P.

Dato : 19-09-07 06:38

Tue, 18 Sep 2007 15:44:12 +0200, skrev Holst <newsnov06@shelter.dk> :

>Det virker fint med Firefox, så prøv eventuelt at opgrader til den.

Det løser ikke problemet i IE7! Og jeg ønsker ikke at 'opgradere' (som
du så frelst kalder det).

Hilsen Lars

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 19-09-07 10:01

"Lars E. P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse

> Det løser ikke problemet i IE7! Og jeg ønsker ikke at 'opgradere' (som
> du så frelst kalder det).
>

> Hilsen Lars
Jeg tror nu ikke, at jeg har udtrykt mig om "opgradering" --
og da slet ikke "frelst".
Men i øvrigt får du tak for dine bud, som jeg faktisk også
har prøvet.
Dog var det nyt for mig, at højreklikket på det billedfelt,
hvor intet billede var, gjorde det muligt indstille graden af størrelsen
en "buffer" (Adobe Flash).
Dog hjalp det ikke noget.
Nu er jeg lidt stædig - og stadig ikke frelst, idet jeg mener, IE bør kunne
bruges.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Lars E. P.

Dato : 19-09-07 13:46

Wed, 19 Sep 2007 11:01:28 +0200, skrev "Hans-Jørgen Sindholt"
<sindholt@paradis.dk> :

>"Lars E. P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg tror nu ikke, at jeg har udtrykt mig om "opgradering" --
>og da slet ikke "frelst".

Hvis du kikker efter igen, så var det "Holt" der udtalte sig om at
opgradere til Firefox, og således ham betegnelsen omhandlede.

Det er iøvrigt mit svar på hans indlæg du svarer på her

> [...]
>Dog var det nyt for mig, at højreklikket på det billedfelt,
>hvor intet billede var, gjorde det muligt indstille graden af størrelsen

Vil det sige at du prøver at få den til at afspille i Adobe Flash?

Hvis du vil bruge en anden medieafspiller end Windows Media Player, er
det nok nødendigt at bruge de direkte links jfr. dette:

http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20070207114438.htm

>Nu er jeg lidt stædig - og stadig ikke frelst, idet jeg mener, IE bør kunne
>bruges.

Det fungerer fint hos mig nu, men jeg undrer mig bare over at det er
nødvendigt at skrue ned for skærmaccelerationen i WMP.

Hilsen Lars

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 19-09-07 23:07

"Lars E. P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse

Citat fra mit indlæg (Hans-Jørgen)
>Dog var det nyt for mig, at højreklikket på det billedfelt,
>hvor intet billede var, gjorde det muligt indstille graden af størrelsen
>en "buffer" (Adobe Flash).
>Dog hjalp det ikke noget.

Lars spørger:
Vil det sige at du prøver at få den til at afspille i Adobe Flash?

Ja, og at Adobe Flash har et og andet at gøre med sagen, viste
sig, da jeg installerede Firefox.
Da jeg "gik på" DR-Update, "anmodede" Firefox om installation
af et plug-in - og det viste sig at være Adobe Flash.

> Hvis du vil bruge en anden medieafspiller end Windows Media Player, er
> det nok nødendigt at bruge de direkte links jfr. dette:
>
> http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20070207114438.htm

Dette link kender jeg, og der var nu ikke megen hjælp at hente
i mit tilfælde.

> Det fungerer fint hos mig nu, men jeg undrer mig bare over at det er
> nødvendigt at skrue ned for skærmaccelerationen i WMP.

Som nævnt i et tidligere indlæg har det virket hos mig ganske udmærket.
Det har heller ikke været nødvendigt at "skrue ned " for skærmacceleration.
Og så for få dage siden ophørte funktionen i Internet Explorer 7, hvorimod
der tilsyneladende ikke er problemer med funktionen i Firefox.
Nu kan det imidlertid stadig være ret så interessant at få opklaret, hvorfor
DR-TV - DR-up-date og TV-syd ikke fungerer hensigtsmæssigt iInternet
Explorer 7.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Lars E. P.

Dato : 20-09-07 08:25

Thu, 20 Sep 2007 00:07:08 +0200, skrev "Hans-Jørgen Sindholt"
<sindholt@paradis.dk> :

> [...]
>Nu kan det imidlertid stadig være ret så interessant at få opklaret, hvorfor
>DR-TV - DR-up-date og TV-syd ikke fungerer hensigtsmæssigt iInternet

Det har formentlig ganske rigtigt noget med Adobe Flash at gør.

Jeg prøvede for sjov skyld at fjerne programmet
'Adobe Flash Player ActiveX' i Tilføj/fjern programmer.

Nu virker det tilsyneladende helt normalt på DR-upate - også uden
nedsat skærmacceleration

Hilsen Lars

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 20-09-07 12:41

> [...]
> 'Adobe Flash Player ActiveX' i Tilføj/fjern programmer.
>
> Nu virker det tilsyneladende helt normalt på DR-upate - også uden

Tak for dit svar og dit bud på en løsning.
Jeg har lige prøvet at fjerne Adobe Flash Player ActiveX, som du
beskriver.
Resultatet blev, at der i den store billedrude i DR-Update nu står:
"Klik her for at installere følgende ActiveXobjekt:
'Adobe Flash Player' fra *Adobe Systems Incorporated'...
- altså ikke noget billede, men blot et hvidt felt.
Efter det lille klik og dermed efterfølgende installation, kører
indledningen med overskrifterne.
Nu skulle man jo kunne klikke på et tilfældigt billede i højre side,
men her stopper "legen".
Ganske ser det ud til, at videoklippet indlæses iflg. en tekst, men
i den store billedrude er blot et lille rødt kryds.
Det ser ud som om, der ikke er "link" mellem browser og mediaplayer.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Lars E. P.

Dato : 21-09-07 10:47

Thu, 20 Sep 2007 13:40:40 +0200, skrev "Hans-Jørgen Sindholt"
<sindholt@paradis.dk> :

> [...]
>i den store billedrude er blot et lille rødt kryds.
>Det ser ud som om, der ikke er "link" mellem browser og mediaplayer.

Jeg er ved at være løbet tørt for ideer, men:

Et rødt kryds er ofte et tegn på at mappen med Midlertidige
Internetfiler skal tømmes.

Hilsen Lars

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 21-09-07 17:17

> Jeg er ved at være løbet tørt for ideer, men:
>
> Et rødt kryds er ofte et tegn på at mappen med Midlertidige
> Internetfiler skal tømmes.
>
> Hilsen Lars

Hej - ja, jeg er også ved at løbe tør for ideer.
Jeg kunne egentlig nærmere tro, at krydset blot indikerede,
at visning af billede ikke er mulig.
Det ligner jo meget den indikation, man ser, når man har blokeret
for billeder (reklamer) i IE7.
Netop tømning af mappen med "midlertidige internetfiler" har jeg
også haft kig på, da jeg for en tid siden ville se en ret så stor video
www.davk.dk. Dengang var det fint at tømme omtalte mappe.
Men her hjælper det ingenting.
Nå, men jeg kan jo da se visningerne ved hjælp af Firefox....
Imidlertid vil det trods alt være interessant, om mysteriet kunne opklares.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Lars E. P.

Dato : 19-09-07 06:49

Tue, 18 Sep 2007 15:15:55 +0200, skrev "Hans-Jørgen Sindholt"
<sindholt@paradis.dk> :

> [...]
>ikke sker mere.
>Det samme gælder DR Update.
>
>(Windows xp Home, Windows MediaPlayer 11-

Jeg har nogenlunde de samme problemer - der vises bare en masse
kulørte striber lodret og vandret, mens lyden er OK.

Jeg har på fornemmelsen at der er en eller anden plug-in der ikke er
på plads, men har ikke haft lejlighed til at undersøge det.

Hilsen Lars

Fra : Lars E. P.

Dato : 19-09-07 08:16

Wed, 19 Sep 2007 07:49:14 +0200, skrev Lars E. P.
<nyheder@SLETplakaten.dk> :

> [...]
>
>Jeg har på fornemmelsen at der er en eller anden plug-in der ikke er
>på plads, men har ikke haft lejlighed til at undersøge det.

Jeg har måske en midlertidig løsning: Prøv at højre-klikke på det
skærmbillede du ikke se og vælg Indstillinger. Flyt skyderen for
skærmacceleration ned til 'Ingen' og tryk på Anvend.

Du kan også rette det i selve Windows Media Player under
Indstillinger>Fane Ydeevne.

Er der nogen der kan give en forklaring?

Hilsen Lars

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 25-09-07 08:43

> [...]
>
> Du kan også rette det i selve Windows Media Player under
> Indstillinger>Fane Ydeevne.
>
> Er der nogen der kan give en forklaring?

Hej.

Endelig fik jeg løst problemet, som denne tråd omhandler.
DR-TV f.eks. og DR-UpDate virker igen.
Følgende manøvre blev foretaget:

01. Åbn browseren
02. Klik på Funktioner
03. Klik på Internetindstillinger
04. Klik på fanebladet Avanceret
05. Klik på Nulstil, hvilket bringer browseren tilbage
til den oprindelige indstilling.
Læs evt. vejledningen, som popper op.

Sådan gjorde jeg - og nu virker sagerne.

Tak for alle bud.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu