* Hvilken Browser Bruger Du ? *
Fra : Carmen

Dato : 16-09-07 15:37

Hej Browser Gruppe!

Hvilken Browser bruger Du?, og hvad er grunden til at du valgte netop dén
Browser?

Jeg har lige fået en bærbar PC med Vista, hvor Internet Explorer 7 er på.
Så den bruger jeg. Men ved at der er andre (måske bedre Browsere).
Har dog endnu ikke haft "overskud" til at eksperimentere med andre end IE,
som jo fungerer fint nok!

Derfor er jeg nysgerrig efter at vide om Browser Gruppen kan anbefale et
alternativ.
- Og gerne med en god forklaring på, hvorfor Din Browser er bedre end IE.

Venter spændt på svar ...
Carmen

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 16-09-07 17:32

Carmen har bragt dette til os:
> [...]
> alternativ.
> - Og gerne med en god forklaring på, hvorfor Din Browser er bedre end IE.

Firefox.
Jeg startede med den fordi IE pludselig meldte fejl, igen, igen, og jeg
orkede ikke at igen finde ud af problemet.
Prøvede FF for at slippe for problemløsningen, og har hængt på lige
siden. Deres plugins er geniale, og tabbed browser er gennemført.
Adblock, downloadbar og flashblocker er mine foretrukne plugins, og
dagen hvor jeg skifter tilbage til IE kommer nok aldrig.
Kai

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 16-09-07 17:34

Fister Løgsovs formulerede spørgsmålet:
> [...]
> Adblock, downloadbar og flashblocker er mine foretrukne plugins, og dagen
> hvor jeg skifter tilbage til IE kommer nok aldrig.

PS. Glemte IE-tab, som bruges til de få sider der bare ikke kan fungere
(rigtigt) i FF.
Kai

Fra : Carmen

Dato : 16-09-07 17:50

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i meddelelsen
> Fister Løgsovs formulerede spørgsmålet:

> PS. Glemte IE-tab, som bruges til de få sider der bare ikke kan fungere
> (rigtigt) i FF.
> Kai

Tak For Svaret Kai (Fister Løgsovs) !
Det var nogle rigtig gode argumenter !
Og Jeg vil også "Testkøre" Firefox, for det var en god anbefaling. Tak !
Fra Carmen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-09-07 17:48

Carmen skrev:

>Hvilken Browser bruger Du?,

1. Firefox 2. Internet Explorer, 3. Opera 4. 'Off by one' i nævnte
rækkefølge

>og hvad er grunden til at du valgte netop dén Browser?

Grunden til at jeg valgte så mange er for at kunne se om de websteder jeg
koder vises efter hensigten i de forskellige brwsere (de vises sjældent
efter hensigten i Off by One).

grunden til at Firefox er førstevalg er at den er tilpas tålelig at se på
(efter lidt konfigurering), at den har et godt reklamefilter (som
udvidelse) og at den ikke giver mig en autoprovokatør hvergang jeg skal i
min netbank (d.v.s. den kan huske certifikaterne fra min netbankudbyder)

Fravalget af IE er mest dens ikke specielt gode udseende og manglen på et
godt reklamefilter (IE7Pro giver den et tåleligt reklamefilter, men ikke
så godt som firefox's)

Fravalget af Opera er på grund af dårligt reklamefilter (bøvlet at
indstille) og dens irriterende autoprovokatør (dvs. Opera er dum, Opera
kan ikke huske de certifikater der er ved min netbank selvom den bliver
bedt om det)

Fravalget af Off by one er at den mangler stort set alt, men den er sjov
en gang imellem at se på sider med, desuden har jeg oplevet en side engang
hvor de 3 andre måtte opgive at vise den.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Carmen

Dato : 16-09-07 18:43

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> en gang imellem at se på sider med, desuden har jeg oplevet en side engang
> hvor de 3 andre måtte opgive at vise den.

Tak for dit svar Ivan V.Klattrup !
Ja - Off by one kender jeg slet ikke (Men det kan jeg komme til...)
Men jeg skal bestemt se nærmere på Firefox og sikkert også Opera.
Men det er rart med personlige erfaringer fra Browser Brugere !
Carmen

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 16-09-07 19:34

Carmen skrev:

> Hvilken Browser bruger Du?, og hvad er grunden til at du valgte netop dén
> Browser?

Jeg bruger Firefox fordi jeg oplever den som den hurtigste.
Har været inde i 'about:config' for at skrue lidt. Mener selv
browseren er blevet lidt hurtigere

Bruger altid Firefox i fuldskærmsvisning, hvor det kun er
fanebladene, der er synlige. Ved hurtig at taste Alt+V+V+N
hentes adresselinien frem en gang imellem. Så har jeg nogle
udvidelser: Adblock Plus, Flashblock og NoScript så jeg er
fri for mange af de distraherende reklamer.

En gang imellem bruges IE 7, men oplever den lidt langsommere.
Noget der irriterer mig, er, at ved fuldskærmsvisning kan
fanebladene ikke ses i toppen som ved Firefox. Muligves er det
mig, der har overset en indstilling.

Jeg er supertilfreds med Firefox, og har stor set brugt den
siden det blev muligt at downloade den for første gang.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Carmen

Dato : 17-09-07 05:35

"Svend Erik Bertelsen" <nospam2seb@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg bruger Firefox fordi jeg oplever den som den hurtigste.
> Har været inde i 'about:config' for at skrue lidt. Mener selv
> browseren er blevet lidt hurtigere
Ja? Og hvordan gjorde du så dér? - Hvordan kan man speede Firefox op?

> [...]
>
> Jeg er supertilfreds med Firefox, og har stor set brugt den
> siden det blev muligt at downloade den for første gang.

Tak for svaret Svend Erik -
Ja, jeg kan godt se at Firefox har rigtig mange fordele!
Hvad gik dét dér "About:Config" egentlig ud på?

Venlig hilsen
Carmen

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 17-09-07 05:37

Carmen:
> [...]
> Tak for svaret Svend Erik -
> Ja, jeg kan godt se at Firefox har rigtig mange fordele!
> Hvad gik dét dér "About:Config" egentlig ud på?

Jeg undrede mig også, men prøv at skriv det i adresselinien.
Kai

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-09-07 15:48

Carmen skrev:

> Ja, jeg kan godt se at Firefox har rigtig mange fordele!
> Hvad gik dét dér "About:Config" egentlig ud på?

Tjek denne side:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-avancerede.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : "Dadyw

Dato : 17-09-07 06:57

Svend Erik Bertelsen skrev:

> [...]
>
> Jeg er supertilfreds med Firefox, og har stor set brugt den
> siden det blev muligt at downloade den for første gang.

Hvis du fører markøren op til toppen af skærmen i fuldskærmsvisning,
kommer fanebladene til syne i IE7

Hilsen
Leif

Fra : ebbe

Dato : 16-09-07 20:53

Carmen wrote:
> Hej Browser Gruppe!
>
> Hvilken Browser bruger Du?, og hvad er grunden til at du valgte netop
> dén Browser?

Jeg bruger opera og firefox (og ie når det ikke kan være anderledes).

Jeg kan anbefale dig at teste opera, det er så absolut den kønneste browser
jeg er støt på. Og så har den nogle ret praktiske egenskaber, zoom på en hel
side fx.

Firefox bruger jeg fordi den er sikker og nem at holde ren (i modsætning til
ie). Og fordi der findes så mange plugins og tilføjelser. Jeg kunne ikke
spille ogame uden.

Jeg har (efter hvad jeg hører heldigvis) endnu ingen erfaringer med
fjerkræet (vista betyder fjerkræ på lettisk). Så jeg ved ikke om browserne
opfører sig ordentligt der.

--
ebbe
***hvis du bruger vista kan jeg ikke hjælpe dig.***

Fra : Lars Christensen

Dato : 17-09-07 01:49

On Sun, 16 Sep 2007 21:52:52 +0200, "ebbe" <ebbexxx@xxxamara.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg har (efter hvad jeg hører heldigvis) endnu ingen erfaringer med
>fjerkræet (vista betyder fjerkræ på lettisk). Så jeg ved ikke om browserne

Både Opera og Firefox virker upåklageligt i Vista.
Faktisk 1000 gange bedre end IE. Men det siger jo heller ikke så lidt

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 17-09-07 03:45

Lars Christensen sendte dette med sin computer:

> Både Opera og Firefox virker upåklageligt i Vista.
> Faktisk 1000 gange bedre end IE. Men det siger jo heller ikke så lidt

Vil du dermed påstå at IE rent faktisk virker under Vista
Det kunne være at kæresten skulle prøve det, så har hun da een
succesoplevelse med det.
PS. Openoffice virker nu fortrinligt på Vista, når nu en fuldt lovlig
Office ikke kan fungere.
Kai

Fra : Lars Christensen

Dato : 17-09-07 06:46

On Mon, 17 Sep 2007 04:44:32 +0200, Fister Løgsovs
<Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

>Vil du dermed påstå at IE rent faktisk virker under Vista

Har jeg sagt det?

>Det kunne være at kæresten skulle prøve det, så har hun da een
>succesoplevelse med det.
>PS. Openoffice virker nu fortrinligt på Vista, når nu en fuldt lovlig
>Office ikke kan fungere.

Hvilken version af Office kan du ikke få til at fungere?
Jeg kører Office 2003 uden problemer her.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 17-09-07 07:18

Lars Christensen sendte dette med sin computer:

> Har jeg sagt det?

Niksen

> Hvilken version af Office kan du ikke få til at fungere?
> Jeg kører Office 2003 uden problemer her.

2003 også.
Word kan åbne, men lukker med fejl efter 2 sekunder.
Søgning på problemet gav et enkelt svar, men alt for snørklet til at
jeg gad prøve. Og så er der lige problemet med HP printere, men det er
vist HPs problem, ikke MS.
Kai

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-09-07 18:52

Fister Løgsovs skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> 2003 også.

Jeg brugte også Office 2003 (primært Word, Excel og Outlook) i
Vista i den korte tid jeg kørte Vista - efter en måned gik jeg
tilbage til XP - men Office 2003 var nogle af de programmer, der
kørte perfekt......

At der så var problemer med nogle ældre programmer og ældre
hardware er en anden sag.....

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-07 14:29

Carmen skrev:

> Hvilken Browser bruger Du?

Opera, og så har jeg Firefox og IE installeret for at kunne
tjekke hjemmesider i dem.

   http://bertel.lundhansen.dk/?page=internettet/opera

--
Bertel

Fra : PerX ...

Dato : 17-09-07 16:59

In article <46ed3fb8$0$15360$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Carmen@NewMail.dk says...
> [...]
> alternativ.
> - Og gerne med en god forklaring på, hvorfor Din Browser er bedre end IE.

(Portable) Maxthon2, IE - Portable Opera/Firefox hvis nødvendig.

Portable vil sige at de gemmer alle oplysninger i den skuffe hvor de er
installeret, og ikke i 'my documents' eller i windows skuffen etc.

(Dvs når man reinstaller windows eller dual booter - eller evt kopiere
skuffen til en USB nøgle så virker de stadig med alt. Og man kan backeup
ved at proppe skuffen i et zip/rar arkiv)

En ting jeg godt kan lide ved maxthon2 er at den har en masse ting fra
starten (ikke et samlesæt som Firefox) - men det væsentlig ting with
Maxthon2 er mouse gestures (vi kan jo kalde det musse gestikulation på
dansk!) det lyder måske som et mærkelig koncept men jeg vil ikke mere
bruge en browser some ikke har det indbygget.
Du forårsager at noget sker ved at holde højre musse tast nede og så
bevæge musen på en bestemt måde. Du "tegner" et symbol som betyder
noget, du kan selv sætte hvad det skal betyde. Grund indstillinger er
ting som "luk dette faneblad", "refresh siden", "hop til næste
faneblad". Fx, 'luk dette faneblad' er: hiv mus ned og så til højre.
Lige som at det er besværligt at beskrive hvordan du binder dit
snørrebånd så virker det sikkert mere forvirrende end det er. Men i
praksis er ikke meget mere end at lige at slå set slag med håndleddet.
I version 2 kan man sætte den til rent faktisk at tegne en streg på
siden så man kan se om man laver gestusen rigtig (stregen forsvinder
igen så snart man slipper knappen).

Den har drag'n'drop søgning. dvs, du kan fremhæve noget tekst på siden
med musen, så klikker du på det mens du holder musen ned og "dragger"
det en smule og "dropper det" et sted på siden - så bliver den tekst du
har valgt sendt en søge maskine af dit valg (fx google). Så hvis du
kigger på en side hvor der står "George W Bush" og du tænker hvem er
han? ;) Så er: Fremhæv, click,drop, og en ny tab åbner med søge
resultater om det. Hvis du er på en side med en box kan du også
"droppe" teksten direkte i boksen.

Du kan definere alias'er for websider.
Fx linken til den nye privat livs krænkelses lov er:
http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/B2006/0098805.htm
man kunne definere et alias som "bb" (for big brother)
Så kunne du skrive bb i addresse feltet og den finder siden.

Du kan lave søgemaskine alias'er med argument i. Fx hvis man vil bruge
internet film data basen, kan man definere "i" som alias for addressen
http://www.imdb.com/find?q=%s

hvis du så i addresse feltet skriver

"i james bond" (uden ")

loader den så søge resultaterne fra imdb.

Den har indbygget linksniffer, dvs, hvis nogen forsøger at skjule hvor
en flash eller quicktime video liger så slår du snifferen til for at se
hvor de forskellig ting på siden bliver hentet fra.

Den kan gemme hele siden som et billede, dvs *hele siden*, ikke kun hvad
du ser i vinduet. Den kan binde sider til funktions faster så fx F3
åbner DR's program oversigt, der er popup blokering, filtrering af
reklamer på sider (og hvad du ellers specificere skal filteres), du kan
slå flash/lyde/billeder/scripts fra hvis de er ivejen, når du gemmer
sider som bookmarks (favoriter) kan du også skrive nøgle ord så det er
nemmere at finde dem senere når du søger efter noget. Du kan see RSS
feeds direkte i browseren inden du evt sender dem til RSS browsere i
sidebaren. Hvis du søger i browser historien (de sider du har besøgt)
ser du resultatet direkte i browseren som en webside.

Men nu har jeg skrevet nok *g*

http://www.maxthon.com/feature.htm