Bundkort brændt af ?
Fra : Steen

Dato : 16-09-07 09:25

Jeg har lovet at se på en bekendts pc. Ved opstart er det eneste der sker at
blæseren på processoren starter, ellers sker der ikke en "dyt".
Strømforsyningen er ok.

Er der ikke størst sandsynlighed for at det er bundkortet der er stået af
eller kan det lige så godt være processoren.

Hilsen Steen

Fra : poul.b.hansen

Dato : 17-09-07 11:46

"Steen" <s.nissen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der ikke størst sandsynlighed for at det er bundkortet der er stået af
> eller kan det lige så godt være processoren.

hej
nu er det jo ikke meget du skriver.
men hvis den er med floppydrev, er det sikkert det der er stået af.
mvh
poul

Fra : Steen

Dato : 17-09-07 18:01

"poul.b.hansen" <snubby@mail.dk> skrev i meddelelsen

> nu er det jo ikke meget du skriver.
> men hvis den er med floppydrev, er det sikkert det der er stået af.
> mvh
> poul

Hej Poul.

Der er ikke noget floppydrev i maskinen.
Han har udskiftet pcu køleren.
Den har derefter kørt i nogen tid, men er så blevet ustabil, for til sidst
at gå helt i sort. Processoren er en Pentium4 og han mener ikke at den har
været over 60gr.
Jeg mener at hvis processoren er stået af , vil den alligevel give noget lyd
fra sig, eller er det mig der er helt forkert på den ?

( Jeg kan ikke se hvilket bundkort det er, maskinen er en Fujitsu Siemens)

Hilsen Steen.

Fra : N_B_DK

Dato : 17-09-07 23:09

"poul.b.hansen" <snubby@mail.dk> wrote in message

> hej
> nu er det jo ikke meget du skriver.
> men hvis den er med floppydrev, er det sikkert det der er stået af.

Jeg tror mere det skyldes anhænger trækket....

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Hans

Dato : 17-09-07 23:51

N_B_DK wrote:
> "poul.b.hansen" <snubby@mail.dk> wrote in message

> Jeg tror mere det skyldes anhænger trækket....

Eller måske stikket til stoplyset på anhængeren?

Hans

Fra : Steen

Dato : 18-09-07 00:18

> Eller måske stikket til stoplyset på anhængeren?
>
> Hans

Til N_B_DK og Hans, tak for hjælpen....

Hilsen Steen.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-09-07 15:45

"Steen" <s.nissen@pc.dk> wrote in message

> Til N_B_DK og Hans, tak for hjælpen....

Det var nu til poul nielsen og hans "det er nok floppydrevet".

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : J

Dato : 17-09-07 13:09

On Sun, 16 Sep 2007 10:24:45 +0200, "Steen" <s.nissen@pc.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der ikke størst sandsynlighed for at det er bundkortet der er stået af
>eller kan det lige så godt være processoren.

Strømforsyningen skal levere mange spændinger og indenfor en snæver
tolerance, så fordi blæseren kører, behøver strømforsyningen ikke at
være god.

Du må tage komponenterne een efter een. Sæt en anden strømforsyning
på.

Men hvis den aldrig kommer med noget billede, så er det vel omsonst at
forsøge at boote på noget andet end harddisken, f.eks. CD og diskette.

Kan du komme ind i bios ?

mvh

John

Fra : Steen

Dato : 18-09-07 00:05

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i meddelelsen
> On Sun, 16 Sep 2007 10:24:45 +0200, "Steen" <s.nissen@pc.dk> wrote:

> Kan du komme ind i bios ?
>
> mvh
>
> John

Hej John.

Nej maskinen er tatalt død, der kommer ikke den fjerneste lyd eller noget
skærmbilled fra den.

Hilsen Steen

Fra : sls\(2770\)

Dato : 18-09-07 11:12

> "J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i meddelelsen

> Hej John.
>
> Nej maskinen er tatalt død, der kommer ikke den fjerneste lyd eller noget
> skærmbilled fra den.

Prøv at pille strømstikket ud af computeren, og fjern derefter batteriet fra
bundkortet og tryk powerknappen et par gange. Start computeren op og se om
det har hjulpet..

// Sid