FW400 switchbox
Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-07 13:21

Er der nogen der kender noget til en firewire 400 switchbox, der gør det
muligt let at switche en fw400-enhed mellem 2-4 maskiner?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-10-07 15:08

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Er der nogen der kender noget til en firewire 400 switchbox, der gør det
> muligt let at switche en fw400-enhed mellem 2-4 maskiner?

det er den eneste jeg lige kunne finde:

<http://www.signvideo.com/firewire-switch-ieee-1394.htm>

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-07 16:54

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> det er den eneste jeg lige kunne finde:
>
> <http://www.signvideo.com/firewire-switch-ieee-1394.htm>

Det er den Humac også nævner. Og som de ikke selv kunne skaffe.

Vi blev så i tvivl. Er der tale om en forbindelse, hvor man skifter
computer, der altså deler samme FW-enhed? Som et kamera?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-10-07 22:31

> [...]

> Vi blev så i tvivl. Er der tale om en forbindelse, hvor man skifter
> computer, der altså deler samme FW-enhed? Som et kamera?

Det vil jeg tro

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-07 06:06

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Det vil jeg tro

Det vil jeg så også, men på den anden side vil jeg i hvert fald først
spørge dem, før jeg bestiller en sådan.

PS. Humac nævnte først signvideo /efter/ at jeg havde stillet
spørgsmålet her. Jeg var inde for at hente et webcam til min 23" Apple
Cinema skærm; det bliver så nok kun til min gamle G4/867 med en 1,6 GHz
dobbeltprocessor. Det viste sig i hvert fald svært at få en
'forlængerledning' til at fungere fra fw-switchen i skærmen, en
forlængerledning bestående af ét kabel og et samleled bestående af to
hunstik. Så nu er webcam'et forbundet direkte med G4eren, og når jeg
bruger MacBooken må den så stilles lidt skævt op af hensyn til det
indbyggede kamera, når jeg deltager i videokonferencer.

Problemerne her skyldes naturligvis at jeg har tilsluttet nu to Mac'er
til samme skærm, tastatur og mus/trackball mv, gennem en DVI i/o
omskifter fra iogear.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-10-07 07:02

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev

> [...]
> forlængerledning bestående af ét kabel og et samleled bestående af to
> hunstik. Så nu er webcam'et forbundet direkte med G4eren, og når jeg

Du skal nok bruge en aktiv forlængerledning. Jeg har en 15 fod aktiv FW som
jeg bruger til mine videokameraer, så jeg kan optage direkte på HD. FW har
det ikke så godt med lange kabeltræk, som man eksempelvis kan med nogle USB
kabler/porte.

Claus

Fra : Per Rønne

Dato : 19-10-07 09:39

Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> [...]
> det ikke så godt med lange kabeltræk, som man eksempelvis kan med nogle USB

I dette tilfælde endda med to forbindelser, idet det ikke var muligt at
få en forlængerledning. Men godt at få et forbindelsesstik, med to
hunstik, så man kunne forbinde til FW-kabler med hinanden.

Giver bare en dårlig forbindelse ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk