Windows forsvundet...
Fra : Kim

Dato : 09-10-07 20:25

Har haft et underligt problem, pc'en kunne pludeselig ikke finde windows og
ville derfor ikke starte op.

Kiggede i bios og opstartssekvens så fin ud. Jeg prøvede så at fjerne (tage
stikket ud) en ekstra harddisk, jeg selv har sat i og vupti så kunne den
starte igen.

Efterfølgende har jeg sat den ekstra harddisk i igen og det virker stadig.

Nogen der har en foklaring.....

Kim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-10-07 20:29

"Kim" <kim.soeby@mail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> kunne den starte igen.
>
> Efterfølgende har jeg sat den ekstra harddisk i igen og det virker

BIOS prøver at boote op på din sekundære harddisk, hvor på der stadig
ligger noget MBR snask som påstår der ligger et OS på harddisken, men det
gør der bare ikke.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kim

Dato : 09-10-07 21:47

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> BIOS prøver at boote op på din sekundære harddisk, hvor på der stadig
> ligger noget MBR snask som påstår der ligger et OS på harddisken, men det

Muligt, men hvorfor skulle BIOS pludselig gøre det!!!

Kim

Fra : Jan Roed

Dato : 09-10-07 23:38

Har du tjekket at jumperne sidder rigtigt således at den nye disk ikke
bliver "master" og den gamle "slave"?
Se evt: http://www.karbosguide.dk/pctutor/hardware/modul5b4.htm

mvh
Jan

Fra : Kim

Dato : 10-10-07 07:59

De to diske har siddet i længe og det har derfor virket, så jumperene sidder
rigtigt.

Kim

Fra : Jeppe Dahlstrup

Dato : 14-10-07 15:46

Min nabo havde et tilsvarende problem.
Maskinen ville pludselig starte på den anden disk.

Jeg fejlsøgte. Jeg opdagede efter noget søgen at begge diske stod til
Cable Select. Det havde virket fint længe, men pludselig - uden nogen
havde pillet - ville maskinen kun virke hvis diskene stod som hhv.
Master og Slave.

Jeg har ingen forklaring, men kan blot konstatere at det hjalp at
flytte jumperne - selvom det virkede med Cable Select ugen før.

Mvh.
Jeppe