Canon Pixma råd
Fra : Pernille

Dato : 08-10-07 20:00

Jeg har en Canon Pixma IP5200 printer.
Jeg skal ud at rejse i et halvt år,og tænker på at det nok ikke er så smart
at lade
printeren stå og tørre med patroner i.
Hvad kan jeg gøre med printerhovedet og hvordan opbevare jeg det bedst

Knus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-10-07 21:37

"Pernille" <news@profiber.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> smart at lade
> printeren stå og tørre med patroner i.
> Hvad kan jeg gøre med printerhovedet og hvordan opbevare jeg det bedst

Tag printerhovedet ud og sæt det i den skål med lunkent vand, hvor du så
skyller det godt igennem, indtil der ikke kommer mere blæk ud.
Tør det godt af. Om du så vil lade det ligge i en plastikpose eller sætte
det tilbage i printeren, tror jeg ikke betyder så meget. Tag også patronerne
ud og sæt et stykke tape henover hullerne, hvor blækket kommer ud.
Det burde være nok.
God tur.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-07 21:13

> [...]
> det tilbage i printeren, tror jeg ikke betyder så meget. Tag også
> patronerne ud og sæt et stykke tape henover hullerne, hvor blækket kommer

Der er da kalk i vand, så er det et god ide.

Det med at sætte tape over hullet på blækpatronerne lyder rigtig nok.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).

Fra : ShutEye

Dato : 09-10-07 21:24

> Der er da kalk i vand, så er det et god ide.

Er lidt i tvivl her:
Er du for eller imod ideen?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-10-07 22:09

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> Der er da kalk i vand, så er det et god ide.
>
> Det med at sætte tape over hullet på blækpatronerne lyder rigtig nok.

> [...]
Man bruger jo vand for at opløse blækket, og jeg gjorde jo opmærksom på, at
man skulle tørre printhovedet bagefter. Så må det være meget begrænset, hvor
meget kalk der kan blive afsat.
Jeg har renset mange printhoveder (især fra HP) med vand, og det har aldrig
givet problemer. Iøvrigt anbefaler HP at man bruger vand.
Hvis man vil gå med livrem og seler, kan man evt. bruge demineraliseret
vand.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-07 14:51

> [...]
> aldrig givet problemer. Iøvrigt anbefaler HP at man bruger vand.
> Hvis man vil gå med livrem og seler, kan man evt. bruge demineraliseret

Hvad med propylalcohol, det fordamper bagefter.

Jeg ved ikke om et printerhoved kan suge lidt vand ind i selve hovedet og
det vil da ikke være så godt.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).