Program til grundig ramtest ?
Fra : Autocadster

Dato : 07-10-07 17:41

Hvilket program er godt til en grundig ramtest ?

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Rune Zedeler

Dato : 07-10-07 17:47

Autocadster skrev:
> Hvilket program er godt til en grundig ramtest ?

http://www.memtest86.com/

-Rune

Fra : Autocadster

Dato : 07-10-07 18:03

Rune Zedeler formulerede søndag:

> http://www.memtest86.com/

Og hvis man ikke har diskettedrev ?

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Hans

Dato : 07-10-07 18:12

Autocadster wrote:
> Rune Zedeler formulerede søndag:

> Og hvis man ikke har diskettedrev ?

Så henter du et ISO image.

Hans

Fra : Rune Zedeler

Dato : 07-10-07 19:50

Hans skrev:

> Så henter du et ISO image.

Eller laver en lille partition på din harddisk - og installerer en
bootvælger.

-Rune

Fra : Autocadster

Dato : 07-10-07 23:06

Hans formulerede søndag:
> Så henter du et ISO image.

Takker

Det første man bliver blind på er åbenbart øjnene

Nu har den kørt siden kl. 19.30 hvor længe skal den køre, den skriver
pass complete - no errors, men det ser ud til at den stadigvæk tester ?

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Hans

Dato : 07-10-07 23:21

Autocadster wrote:
> Hans formulerede søndag:
>
> Takker
>
> Det første man bliver blind på er åbenbart øjnene

Nå - Jeg troede faktisk det var blindtarmen.

> Nu har den kørt siden kl. 19.30 hvor længe skal den køre, den skriver
> pass complete - no errors, men det ser ud til at den stadigvæk tester
> ?

Det er fint nok. Dine ram fejler ikke noget.

Hans

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-10-07 18:27

Autocadster :

http://www.memtest.org/

--
Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-10-07 07:20

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev

> Hvilket program er godt til en grundig ramtest ?

Intet!

Det er uladsiggørligt at teste ram grundigt, sålænge den bliver brugt og
sidder i sammenhæng med en masse anden hardware og software!

Claus

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-10-07 07:49

Claus Tersgov wrote:

> Det er uladsiggørligt at teste ram grundigt, sålænge den bliver brugt og
> sidder i sammenhæng med en masse anden hardware og software!

Det er nu ikke korrekt.

Jesper Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-10-07 17:44

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev

> Det er nu ikke korrekt.

Jeg har altså givet kr 4700,- ud forgæves til en ramtester?

Og ram producenterne tager fejl, når de siger det samme som jeg?

Nu du er så klog, kunne du måske fortælle, hvordan din metode kan teste ram,
der bruges til:

BIOS shadow
Hukommelseshåndtering
Aplikationer & styresystem

Og hvordan dit metode kan se forskel på:

Fejl i chipsæt og RAM handler allokering
Fejl i onboard BIOS på anden hardware

OSV OSV OSV..

Jeg har *utallige* gange fået besøg af kunder, som har testet deres ram med
latterlig software, og som intet fejlede, fordi det er umuligt at teste
sammen med andenhardware.

Claus

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-10-07 18:35

Claus Tersgov wrote:

> Jeg har altså givet kr 4700,- ud forgæves til en ramtester?

Ikke hvis du mener at det er lettere at teste i den end at stoppe det i
en PC.

> Og ram producenterne tager fejl, når de siger det samme som jeg?

Hvad siger de?
Hva'?

> Nu du er så klog, kunne du måske fortælle, hvordan din metode kan teste ram,
> [...]

Et RAM-testprogram er i stand til at rokere rundt på allokeringer. Det
er jo ikke for sjov at man booter særskilt for at teste RAM.

> Og hvordan dit metode kan se forskel på:
> Fejl i chipsæt og RAM handler allokering
> Fejl i onboard BIOS på anden hardware

Det kræver at man er istand til at flytte rundt på hardware. Systematisk
fejlfinding, kaldes det.

> Jeg har *utallige* gange fået besøg af kunder, som har testet deres ram med
> latterlig software, og som intet fejlede, fordi det er umuligt at teste
> sammen med andenhardware.

Jaja, så siger vi det. Du er faktaresistent, hvilket ofte er bevist.

Jesper Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-10-07 05:00

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev

> Jaja, så siger vi det. Du er faktaresistent, hvilket ofte er bevist.

Du har intet bevist andet end ævlerier...

Ingen professionel edb reparatør accepterer RAM test/ reklamationer testet
i et bundkort.

En hvilken som helst fagmand ved, at det er umuligt at teste grundigt
endsige professionelt. Det er kun jer colapattende teenagere, der hopper på
de samme landbyhistorier igen og igen!

Claus

Fra : Rune Zedeler

Dato : 10-10-07 16:56

Claus Tersgov skrev:

> Ingen professionel edb reparatør accepterer RAM test/ reklamationer testet
> i et bundkort.

Korrekt, der kan opstå falske negativer.

> En hvilken som helst fagmand ved, at det er umuligt at teste grundigt
> endsige professionelt.

Det er så ikke rigtigt.
Du kan godt lave en grundig positiv-test. Hvis testen siger god for
rammen, så /er/ rammen god.
Fordi man ikke - altid - kan være sikker på, at fejlen ligger på rammen
hvis testen siger nej så kan du ikke sige, at man ikke kan bruge
bundkort-tests professionelt.

-Rune