Hvilken farve laserprinter?
Fra : Chr.

Dato : 07-10-07 02:04

Er der nogen der kan anbefale en god farve laser printer til relativ
billige penge?

Jeg har ikke behov for at printe billeder, men "kun" grafer og andre
småting i farver.

Håber på nogle gode bud, da jeg intet kender til printer markedet!

God weekend

Chr.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-10-07 08:22

Chr. wrote:

> Er der nogen der kan anbefale en god farve laser printer til relativ
> billige penge?

Kig lidt tilbage i gruppen.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-07 09:03

Chr. wrote:
> [...]
| småting i farver.
|
| Håber på nogle gode bud, da jeg intet kender til printer markedet!

Jeg vil ha' den her "når jeg bli'r stor" :

Størrelsen tiltaler mig, og man bliver ikke ruineret når det er tid til
tonerskift. Selvfølgelig er der ikke toner til så mange print i hver, men
med et forholdsvis lille behov, der vil den fint kunne dække mit behov.

mvh Ebbe

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 07-10-07 12:42

Ebbe (7000) wrote :

> Jeg vil ha' den her "når jeg bli'r stor" :
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=237924

Hvis jeg skulle købe printer, ville jeg under alle omstændigheder
aldrig købe en GDI-printer. Hellere spytte lidt ekstra i kassen, og så
købe en maskine med PCL eller Postscript - det er nu altså nemmere at
have med at gøre.

--

/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-10-07 14:34

Klaus Jørgensen <kj@no.spam> writes:

> [...]
> aldrig købe en GDI-printer. Hellere spytte lidt ekstra i kassen, og så
> købe en maskine med PCL eller Postscript - det er nu altså nemmere at

Enig - særlig når man tænker på at en PCL/PS printer ikke er så meget
dyrere længere.

Jeg bider mig stadig i læben over at jeg ikke sørgede for at købe en
duplex enhed til min Konica-Minolta 2450, mens tid var.

Kai

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-10-07 18:11

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Jeg bider mig stadig i læben over at jeg ikke sørgede for at købe en
> duplex enhed til min Konica-Minolta 2450, mens tid var.

Jeg irriterer mig mere over at harddisk til en Xerox Phaser 6120N er så
uhyrlig dyr...

Med harddisk i den printer er den i stand til at udskrive PDF-filer
direkte...

Jesper Poulsen

Fra : Chr.

Dato : 07-10-07 10:22

On 7 Okt., 09:22, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> Kig lidt tilbage i gruppen.

Det har jeg naturligvis gjort før jeg postede. Synes dog kun jeg kunne
finde indlæg vdr. s/h laser, blænkprinter, multiprinter,
kontorprintere og A3 printere.
Men det kan være jeg har overset nogle tråde? I såtilfælde må du meget
gerne poste et link

Mvh. Chr.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-10-07 10:40

Chr. wrote:

> Men det kan være jeg har overset nogle tråde? I såtilfælde må du meget
> gerne poste et link

Søg på mit navn og laser

Brug evt. Google.

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 07-10-07 10:45

Chr. wrote:

> Det har jeg naturligvis gjort før jeg postede. Synes dog kun jeg kunne
> finde indlæg vdr. s/h laser, blænkprinter, multiprinter,
> kontorprintere og A3 printere.

Måske hvis du søger efter "farvelaserprinter" og ikke "farve
laserprinter" og "farve laser printer", som du selv skriver det, vil du
måske have mere succes. Måske. Farvelaserprintere er rimelig ofte oppe i
gruppen.

Selv vil jeg vist gerne have en Oki C5600 (eller endnu bedre C5700 eller
endnu bedre C5800 eller endnu bedre C5900).

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 07-10-07 11:12

Holst wrote:

> Måske hvis du søger efter "farvelaserprinter" og ikke "farve
> laserprinter" og "farve laser printer", som du selv skriver det, vil
> du måske have mere succes. Måske.

Ja, det gør en forskel. De fleste laserprintere er grå, måske med lidt
mørkegråt eller sort trim. Hvis det altså er så vigtigt.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Chr.

Dato : 07-10-07 10:28

On 7 Okt., 10:03, "Ebbe \(7000\)" <es44(snabela)pc[punktum]dk> wrote:
> [...]
> tonerskift. Selvfølgelig er der ikke toner til så mange print i hver, men
> med et forholdsvis lille behov, der vil den fint kunne dække mit behov.

Det er da ellers en printer til en overkommelig pris
Og ser umiddelbart interessat ud da mit printerbehovet i gennemsnit
kun 5-7 sider om dagen.

Har du selv erfaring med denne?

Og er tonerskiftet for denne printer billigere end tilsvarende farve
laser printere?

Mvh. Chr.

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-07 15:19

Chr. wrote:

> [...]
| kun 5-7 sider om dagen.
|
| Har du selv erfaring med denne?
|
| Og er tonerskiftet for denne printer billigere end tilsvarende farve

Nej, jeg har ingen erfaringer med den, desværre. Jeg er lun på den af samme
årsag som du nævner, lavt forbrug.

Såvidt jeg lige kan se under tilbehør til den aktuelle, samt sammenlignet
med et par andre, så er tonerpris nok ca. det samme pr. side.

Til gengæld må jeg tilstå, at jeg har aldrig spekuleret på at det skulle
være en PCL / Postscript capabel printer. Mit brug er nok ikke ret avanceret

mvh Ebbe

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-10-07 18:09

Ebbe (7000) wrote:

> være en PCL / Postscript capabel printer. Mit brug er nok ikke ret avanceret

Det behøver ikke at være avanceret for det. Men hvis du på et senere
tidspunkt skulle blive træt af Windows, så er det praktisk med en
printer ikke _kræver_ Windows for at virke

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-07 18:50

Jesper Poulsen wrote:
> [...]

Ok, så er jeg med. Tak for oplysningen. Jeg syntes at kunne huske noget om
skrifttyper, samt evt. specielle grafikformater, som jeg muligvis kunne
komme til at mangle support af.

Tror ikke jeg bli'r træt af Windows så længe min 2000 stadig er i live

mvh Ebbe

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-10-07 19:37

Ebbe (7000) wrote:

> Tror ikke jeg bli'r træt af Windows så længe min 2000 stadig er i live

Jeg anvender selv Windows 2000 SP4, samt Ubuntu 7.04. Af selvsamme grund
er min printer en PostScript-printer (den var lettere at indstallere
under Linux).

Jesper Poulsen

Fra : Chr.

Dato : 07-10-07 21:18

Tak for all Jeres svar

Jeg tror nu det ender med en HP Color LaserJet 3600n
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=279747#

Den ser umiddelbart ud til at være billigst når man medregner de
medfølgende tonerpatroner, samt senere udskiftning af disse!

Nogen der skulle have en kommentar til ovenstående printer - godt som
skidt?

Mvh. Chr.

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-07 22:12

Chr. wrote:
> [...]
| medfølgende tonerpatroner, samt senere udskiftning af disse!
|
| Nogen der skulle have en kommentar til ovenstående printer - godt som

Hvis eller´s de taler sandt i annoncen, og patronerne er fulde, så ligner
det faktisk osse et interessant køb.

mvh Ebbe

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-10-07 06:53

Chr. wrote:

> Nogen der skulle have en kommentar til ovenstående printer - godt som
> skidt?

Jeg er bange for at du ret hurtigt bliver træt af den, idet printeren
ikke kan ret meget selv. Den har ingen indbyggede skriftstyper, den har
kun 64MiB RAM (der ikke kan udvides) og driversupporten er begrænset.

HP 2605n:
Lexmark C 530dn:
Xerox Phaser 6120VN:

Skulle jeg købe farvelaser i dag, så blev det Lexmark'en.

Jesper Poulsen