God scanner?
Fra : Klaus G.

Dato : 05-10-07 18:41

Hej.

Jeg er på udkig efter en scanner til 8-900kr.

Det skal være en bordscanner, og den skal bruges til at scanner billeder ind
med. Altså alm. fremkaldte billeder fra et fotoalbum. Og så skal den kunne
tage A4 størrelse også.

Har i nogle anbefalinger? Eller spørger jeg det forkerte sted?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Mads

Dato : 05-10-07 19:49

On Fri, 5 Oct 2007 19:40:53 +0200, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>tage A4 størrelse også.
>
>Har i nogle anbefalinger? Eller spørger jeg det forkerte sted?

Hej

Jeg har efterhånden haft nogen scannere og jeg kan anbefale
en Canon Canoscan. Hvilken model må så være op til din
tegnebog da de scanner stort set lige godt ved almindeligt brug.
Det du får ekstra ved de dyrere modeller er større hastighed og
værktøjer til at forbedre indscanning af ridsede eller støvede
billeder.

Jeg har selv haft stor fornøjelse af at scanne billeder ind fra
familiens fotoalbum, især da scanneren kan scanne flere billeder
ad gangen, samt automatisk tage højde for at et billede måske
ikke er havnet helt lige på glaspladen.
Har du negativer eller dias, så kan det også klares med en
Canoscan.

Bemærk at min anbefaling ikke gælder Canon's billige Lide serie.
Jeg synes de virker alt for plasticagtige.

mvh Mads

Fra : Klaus G.

Dato : 05-10-07 22:23

> [...]
> Canoscan.
>
> Bemærk at min anbefaling ikke gælder Canon's billige Lide serie.
> Jeg synes de virker alt for plasticagtige.
Tak for svaret.

Jeg kan se Canon har den nævnte serie "CanoScan", men i den serie findes der
også nogle "Lide", er det så dem der hedder noget med "Lide" du mener man
skal gå udenom?
For den her ser ellers ok ud:

Fra : Klaus G.

Dato : 05-10-07 22:25

> [...]
> der også nogle "Lide", er det så dem der hedder noget med "Lide" du mener
Og så trykkede jeg forkert på keyboardet... her kommer resten :)

Ellers må det blive den her jo:

Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Mads

Dato : 06-10-07 17:19

On Fri, 5 Oct 2007 23:24:42 +0200, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:

> [...]

Jeg har ikke prøvet Lide modellerne og jeg skal da heller ikke
udelukke at de er blevet bedre. Jeg kan kun sige at da jeg sidste
gang købte en scanner, en Canoscan 4200, da så Lide modellerne
meget billige ud når man så dem tæt på ( i butikken )
De vejede kun det halve af det som de andre Canon scannere
vejede, så man kunne da ihvertfald fristes til at tro at de var ret
skrøbelige i det.

Den Canon 4400 du linkede til er en nyere model af den 4200
som jeg selv har og den har jeg ihvertfald været glad for.

mvh Mads

Fra : Max

Dato : 05-10-07 20:55

Hej Klaus

> Har i nogle anbefalinger? Eller spørger jeg det forkerte sted?

Epson eller Canon. Og dine behov klares fint af en
scanner til omkring 500 kr.

--
Mvh Max

Fra : Klaus G.

Dato : 05-10-07 22:25

> Epson eller Canon. Og dine behov klares fint af en
> scanner til omkring 500 kr.

Som en anden nævnte, så var Canon vist godt, så det vil jeg lige kigge på.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery