Forslag til valg af A3 farveprinter
Fra : Martin Christiansen

Dato : 02-10-07 23:11

Hej,

Jeg står og skal købe en A3 farveprinter. Den skal primært bruges til at
printe alm. dokumenter i A4 og tekniske tegninger i A3, hvorfor jeg
forestillede mig en laserprinter aht. drift.

Jeg kan se at OKI laver nogle LED farveprintere til en overkommelig pris.
Kan nogen anbefale disse, eller skal man holde sig fra dem.

Forslag til printere modtages meget gerne.

Mvh Martin

Fra : Peter T.

Dato : 03-10-07 11:46

Martin Christiansen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Forslag til printere modtages meget gerne.

Hvis du er til blæk, så er HP 1280 ganske udmærket og billig (ca. 2100kr på
edbpriser). Og hvis det er arbejdstegninger fra CAD, så er forbruget af
blæk nok også en forholdsvis begrænset udgift, da det jo vist oftest er
tynde streger og ikke fotos.
Jeg selv har en billig SH laser til dokumenter og en blækprinter (A4) til
fotos og arbejdstegninger og er yderst tilfreds med denne kombination.

--
Disse steder skal ikke-rygere helst undgå.

http://web.ekstrabladet.dk/nationen/lk/rygning/index.html

Fra : Martin Christiansen

Dato : 03-10-07 16:05

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> [...]
> edbpriser). Og hvis det er arbejdstegninger fra CAD, så er forbruget af
> blæk nok også en forholdsvis begrænset udgift, da det jo vist oftest er

Hej Peter,

Jeg printer også en gang imellem billeder samt anden præsentationsmateriale,
hvorfor jeg foretrækker en laser (LED ?) printer.

Jeg er ikke så god til blæk..

Ellers tak for svar.

Martin Christiansen

Fra : Rune Zedeler

Dato : 07-10-07 16:54

Martin Christiansen skrev:

> Jeg kan se at OKI laver nogle LED farveprintere til en overkommelig pris.
> Kan nogen anbefale disse, eller skal man holde sig fra dem.

Jeg har ikke arbejdet med OKI's A3-farveprintere, men jeg har selv en
A4-LED-printer som jeg har meget gode erfaringer med, samt jeg jævnligt
har adgang til en OKI A3 S/H printer - også kun gode erfaringer.
Så, jeg synes OKI LED lyder som et godt bud.

-Rune