Dvale i Windows XP
Fra : Michael Ravn

Dato : 01-10-07 12:32

Jeg har lidt bøvl med PC'en når den skal vågne af dvale (Hibernate). Jeg
bruger den som Mediecenter, og programmerer den ofte til at optage
tv-programmer. Det er meningen den så skal vågne af dvalen og optage. Det
har også virket 100% i lang tid - men på det seneste sker det ofte at den
ikke vågner helt af dvalen: Den begynder at vågne men går så i stå inden den
er helt oppe og kører. Den går i stå når den hvide streg forneden på skærmen
er gået hele vejen fra venstre mod højre - hvis I forstår hvad jeg mener.
Herefter må jeg så sukke og tænde pc'en igen.
Jeg bruger Windows XP SP2, og dertil GBPVR som Mediecenter-program. Men jeg
tvivler på det har noget med GBPVR at gøre, da det også sker når jeg selv
manuelt tænder pc'en. Jeg har prøvet at genstarte pc'en. Jeg har oså prøvet
at geninstallere Windows uden at hjalp.
Nogen som har en ide?
Michael

Fra : Ole C

Dato : 01-10-07 12:37

Michael Ravn skrev blandt andet:

> [...]
> ofte at den ikke vågner helt af dvalen: Den begynder at vågne men går
> så i stå inden den er helt oppe og kører.

Måske du har bedre mulighed for svar i dk.teknik.htpc

--
vh
Ole C.

Fra : Michael Ravn

Dato : 01-10-07 15:09

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Måske du har bedre mulighed for svar i dk.teknik.htpc
>
> --
> vh
> Ole C.
Jeg beklager jeg cross-postede til tre grupper heriblandt også
dk.teknik.htpc. Det er fordi, jeg ikke ved med sikkerhed, hvor den hører
til. Jeg tvivler på det har relevans specielt med HTPC, da det ikke kun er
ved brug af HTPC-brug, at problemet er der. Jeg tror mest det har noget at
gøre med enten Windows XP, Bios eller noget hardware-teknisk.

Mvh.
Michael

Fra : KentBM

Dato : 01-10-07 15:56

Michael Ravn wrote:
> [...]
> ved brug af HTPC-brug, at problemet er der. Jeg tror mest det har noget at
> gøre med enten Windows XP, Bios eller noget hardware-teknisk.
Jeg ville da også begynde at mistænke noget RAM/hardware problemer. Det
kan det ofte være når maskinen pludselig ikke rigtig vil mere. Eller et
driver problem fra et stykke nyligt installeret program? Så det behøver
overhovedet ikke have noget med HTPC at gøre.

--

Kent