Geninstallere skærmkort/driver i HP Pavill~
Fra : Lou

Dato : 24-09-07 23:21

Jeg har måttet høvle min HP Pavillion a409.dk ned til det rå jern og har
installeret en XP SP2 i stedet for at bruge recoverydiskene. Problemet er,
at skærmkortet og lydkoptet ikke et "installeret" - hun med
standarddrivere, f.eks. en VGA-et-eller-andet til skærmkortet Begge enheder
har et gult spørgsmålstegn i Enhedshåndtering.Tænk, jeg troede alting var
PnP nu om dage

Jeg har downloadet driveren til lydkortet og det gik fint. Nu funker det
igen, men jeg kan ikke se på HP's supprt-driverdownloadside, at der er en
driver til skærmkortet. Hvem gider at kigge her:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&cc=dk&dlc=da&product=403607&lang=da
(eller http://tinyurl.com/2499v7), som skulle indeholde det man skal bruge
til den model.

Er der andet der er livsvigtigt på den side, f.eks. driver til
chipsættet/motherboardet? Diverse opdateringer til HP's bundlesoftware er
jo ligegyldigt.

Fra : Lou

Dato : 25-09-07 10:45

On Tue, 25 Sep 2007 00:20:37 +0200, Lou wrote:

> [...]
>
> Er der andet der er livsvigtigt på den side, f.eks. driver til
> chipsættet/motherboardet? Diverse opdateringer til HP's bundlesoftware er

Ærgeligt at ingen kan/vil hjælpe med dette. jeg er helt kørt fast.

Jeg har taget låget af maskinen og det viser sig, at grafikkortet er
integreret på bundkortet. Gider noget at kigge på ovennævnte HP Support
side og fortælle mig hvad jeg skal downloade og hvordan jeg får grafikken
til at virke igen?

Fra : Hans

Dato : 25-09-07 11:23

Lou wrote:

> [...]
> integreret på bundkortet. Gider noget at kigge på ovennævnte HP
> Support side og fortælle mig hvad jeg skal downloade og hvordan jeg

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=pv-24969-2&lc=en&cc=dk&dlc=da&product=403607&os=228&lang=da

Hans

Fra : Ole C

Dato : 25-09-07 11:31

Lou skrev blandt andet:

> [...]

Har du prøvet den grafikdriver-update der ligger som nummer to på det link
du sender? - lige under Realtek lyd-driveren.

--
vh
Ole C.

Fra : Lou

Dato : 25-09-07 22:17

On Tue, 25 Sep 2007 12:31:14 +0200, Ole C wrote:

> Har du prøvet den grafikdriver-update der ligger som nummer to på det link
> du sender? - lige under Realtek lyd-driveren.

Tak til dig og Hans for forsøget, men det virker ikke. Enten er det kun,
som der står, en update til en allerede installeret driver, eller også
passer den ikke til min konfiguration, som i øvrigt er uændret siden jeg
købte maskinen, bortset fra en ekstra harddisk.

Jeg går ind i enhedshåndtering og klikker på skærmkortet med det store gule
spørgsmålstegn og vælger "Opdater driver" eller "Geninstallere driver. I
begge tilfælde får jeg meddelelsen: "Harswaren kan ikke installeres fordi
guiden ikke kunne finde den nødvendige software". Hverken automatisk
søgning eller manuel klik frem til det sted på C-drevet hvor driverne er
placeret, bider den på.

Fra : Lou

Dato : 25-09-07 22:34

On Tue, 25 Sep 2007 23:16:59 +0200, Lou wrote:

> [...]
> guiden ikke kunne finde den nødvendige software". Hverken automatisk
> søgning eller manuel klik frem til det sted på C-drevet hvor driverne er

Lad mig lige tilføje, at når jeg forsøger at installere " Via/S3G UniChrome
IGP Driver Update", får jeg at vide: Update is not applicable for this PC".

Fra : Hans

Dato : 25-09-07 22:43

Lou wrote:

> Lad mig lige tilføje, at når jeg forsøger at installere " Via/S3G
> UniChrome IGP Driver Update", får jeg at vide: Update is not
> applicable for this PC".

Ifølge HP's specs for maskinen er den bestykket med Intels 845G chipsæt, som
har onboard Intel grafik, så derfor burde denne driver virke:

http://downloadcenter.intel.com/filter_results.aspx?strTypes=all&ProductID=865&OSFullName=Windows*+XP+Professional&lang=eng&strOSs=44&submit=Go%21

Hans

Fra : Lou

Dato : 26-09-07 01:22

On Tue, 25 Sep 2007 23:42:55 +0200, Hans wrote:

> Ifølge HP's specs for maskinen er den bestykket med Intels 845G chipsæt, som
> har onboard Intel grafik, så derfor burde denne driver virke:

> [...]

Du er en knop, Hans. det virker sgu!
Ganske vist ikke den samme driver som tidligere (måske bare nyere?), men nu
kan jeg alt det jeg ikke kunne før (rotere fladskærmen, gå i dvale og
vil-du-rende-Karl-i-røven. Jubiiii

/ Lou

Fra : Hans

Dato : 26-09-07 06:21

Lou wrote:

> Du er en knop, Hans. det virker sgu!
> Ganske vist ikke den samme driver som tidligere (måske bare nyere?),
> men nu kan jeg alt det jeg ikke kunne før (rotere fladskærmen, gå i
> dvale og vil-du-rende-Karl-i-røven. Jubiiii

Selv om XP har indbygget support for i845GE chipsættet, bør du nok
installere de nyeste drivere fra Intel på linket her:
http://downloadcenter.intel.com/download.aspx?url=/14529/a08/infinst_autol.zip&agr=N&ProductID=816&DwnldId=14529&strOSs=All&OSFullName=All+Operating+Systems&lang=eng

Det vil nok også være en god idé at bogmærke dette link, hvor alle driverne
er samlet, og du skal så vælge 845GE chipsættet:
http://www.intel.com/support/chipsets/sb/cs-009236.htm

Hans

Fra : Ole C

Dato : 25-09-07 22:52

Lou skrev blandt andet:

> [...]
> eller også passer den ikke til min konfiguration, som i øvrigt er
> uændret siden jeg købte maskinen, bortset fra en ekstra harddisk.

Ok.
Hvad med den recoverydisk du har. Er der ikke en mappe med drivere på den
som du kan komme til?

--
vh
Ole C.