Ny pc HP M9067.sc-a
Fra : Ukendt

Dato : 23-09-07 22:17

Hvad siger i til den her.
Jeg kan se at grafikkortet har et eller andet med noget shared ram, er det
skidt og kan det slås fra, 512 MB skulle da være ok.
Før i tiden var shared ram med grafikkort jo noget skidt men det er måske
blevet bedre.
Det er et medarbejder tilbud og det her er spillepakken.
Der er selvfølgelig andre muligheder men den her er den kraftigste.
Jeg ved godt at der findes kraftiger grafikkort bla. GF 8800gtx men det er
også et kort hvor prisen er 3 gange mere end det der er i her.
Hvad siger i til det her.

HP Pavilion M9067.sc-a

a.. Operativ system: Windows Vista® Home Premium 32-bit
b.. Processor: Intel® ViivT processor technology Intel CoreT2 Quad processor
Q6600
c.. Hukommelse: 3 GB DDR2-SDRAM
d.. Harddisk 1: 640 GB (2 x 320 GB) SATA 3G Hard Disk Drev (7200 rpm)
e.. Harddisk 2: 320 GB Personal Media Drive (eksternt)
f.. Grafikkort: NVIDIA® GeForceT 8600 GT TurboCache med PureVideo technology
Grafikkort-hukommelse: 512 MB dedikeret hukommelse, op til 1791 MB total
allokeret af Windows Vista®
g.. Optisk drev: DVD writer SATA DVD RAM og Double Layer som understøtter
LightScribe technology
h.. Netværk: Ethernet 10/100/1000BT integreret kort
i.. Trådløst netværk: Wireless LAN 802.11a/b/g/n
j.. Øvrig tilslutning: IEEE 1394 FireWire® Interface
k.. Kortlæser: 15in1 memory card reader
l.. Fjernbetjening: HP Vista Media Center Remote Control m.. TV kort:
Indbygget TV tuner kort

Med denne skærm

HP Pavilion w2207 - 22" widescreen skærm

a.. Skærmstørrelse: 22" bred diagonalt og synligt billede
b.. Skærmtype: TFT LCD, aktiv matrix
c.. Overfladebehandling: HP BrighView-teknologi
d.. Pixel pitch: 0,282 mm
e.. Opfriskningstid: 5 ms (til-fra)
f.. Lysstyrke: 300 cd/m2 (typisk)
g.. Kontrastforhold: 1000:1 (typisk)
h.. Synsvinkel: 160° vandret, 160° lodret

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).

Fra : Bjarne K.

Dato : 24-09-07 18:15

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ved godt at der findes kraftiger grafikkort bla. GF 8800gtx men det er
> også et kort hvor prisen er 3 gange mere end det der er i her.

Idet jeg går ud fra at det er samme tilbud som jeg har fået, tillader jeg
mig altså at svare med noget information, som for andre er ret OT.

Check også den pakke der hedder basis pakken. Der får du står set samme PC.
Den eneste forskel jeg kan se er, at du i basispakken ikke får en ekstra
320gb intern hd, og en ekstern 320 gb hd. Til gengæld får du en 24" skærm
til over 4000 og en printer.
Faktisk checkede jeg lige alt det ekstra der er i spilpakken, op mod det
ekstra der følger med basispakken, og der er for ca 7-800 ekstra tilbehør
med basispakken i forhold til spilpakken.

Det kommer selvfølgelig an på hvad man har mest brug for. Men hvis/når man
får brug for en ekstra hd, kan de jo erhverves for 4-500 bobs, mens en
ekstern koster fra 600,-

Grafikkortet er ikke noget der passer, ind i en ellers highend pc. Der havde
det kort, du selv er inde på, været et mere naturligt valg. (eller gts)
Ang grafik ram > 512, så betyder det ikke noget som helst. Hvis man endelig
skulle rende ind i et spil der havde textures der krævede mere ram, kunne
kortet alligevel ikke trække spillet.

Ellers nogle super maskiner de har fået stykket sammen. Bare ærgeligt at de
ikke har smidt et bedre grafikkort i spillepakken.
Du kunne jo også skrive til den i brevet nævnte email, og foreslå dem at
skifte grafikkortet. Det har jeg gjort, men de ændre jo nok ikke på pakken,
hvis jeg er den eneste.

Bjarne K.

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-07 22:44

> [...]
> Du kunne jo også skrive til den i brevet nævnte email, og foreslå dem at
> skifte grafikkortet. Det har jeg gjort, men de ændre jo nok ikke på

Hej Bjarne

Kontakt mig lige imorgen på 66003.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-09-07 10:48

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> wrote in message

> Hej Bjarne
>
> Kontakt mig lige imorgen på 66003.
>
> --
>
> Med Venlig Hilsen
>
> Kimila (2730).

Det bliver nok først onsdag.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-09-07 21:50

> [...]
> Jeg ved godt at der findes kraftiger grafikkort bla. GF 8800gtx men det er
> også et kort hvor prisen er 3 gange mere end det der er i her.

Indtil vi snakkes ved, kan i jo lige checke denne anmeldelse af skærmen.
(fundet via dk.edb.hardware.skaerm)

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=3620

Bjarne K.