Ukendt enhed?
Fra : Jgood

Dato : 23-09-07 15:00

I min enhedshåndtering kan jeg se, at der er ukendt enhed - hvordan
finder jeg ud af, hvilken enhed det er?

- jg

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-09-07 15:11

Jgood <jgood@post7.tele.dk> crashed Echelon writing

> I min enhedshåndtering kan jeg se, at der er ukendt enhed - hvordan
> finder jeg ud af, hvilken enhed det er?

Vi må formode det er Windows, så er problemet hvilken udgave. Men i XP kan
du i enhedshåndteringen se vendor og device ID som du så kan søge på med
google.

--
Bjarke Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-09-07 15:23

On Sun, 23 Sep 2007 16:00:07 +0200, Jgood <jgood@post7.tele.dk> wrote:

>I min enhedshåndtering kan jeg se, at der er ukendt enhed - hvordan
>finder jeg ud af, hvilken enhed det er?

Fortæller os hvad der står om enheden, specielt "Hardware-id'er" og
'"Enhedsforekomst-id" under fanebladet "Detaljer" er interessante.

F.eks fortæller linien

PCI\VEN_10DE&DEV_0390

at denne enhed er produceret af NVidia (Vendor 10DE) og at det drejer
sig om et GeForce 7650 GC kort (Device 0390)

Hvis du finder lignede data på din ukendte enhed og derefter laver en
google søgning, tror jeg du har svaret....

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-07 15:32

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Hvis du finder lignede data på din ukendte enhed og derefter laver en
> google søgning, tror jeg du har svaret....

Denne web-site er nu heller ikke helt tosset til den slags:

http://www.pcidatabase.com/

-E.G.

Fra : Jgood

Dato : 23-09-07 15:38

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Hvis du finder lignede data på din ukendte enhed og derefter laver en
> google søgning, tror jeg du har svaret....

Der står ACPI og ATK0110 - jeg tror det har noget med mit Asus
motherboard at gøre...er i gang med at google...tak for hjælpen...

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-09-07 15:49

AMD Processor. Driver på www.amd.com

--
Bjarke Andersen

Fra : Esben

Dato : 23-09-07 18:40

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jgood <jgood@post7.tele.dk> crashed Echelon writing

> AMD Processor. Driver på www.amd.com

Jeg har samme enhed i mit system, men cpu'en er en Intel.
ATK står for Asustek, og enheden er formentligt et link til Asus's
overvågningsprogrammer/oc-tools.

--
Esben

Fra : Hans

Dato : 23-09-07 20:05

Esben wrote:
> [...]
>
> Jeg har samme enhed i mit system, men cpu'en er en Intel.
> ATK står for Asustek, og enheden er formentligt et link til Asus's

Den ukendte enhed bliver installeret hvis den medfølgende Asus support-cd
til bundkortet bliver autostartet.

Hans