K7SEM Motherboard support !
Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 23-09-07 11:10

Hej

Jeg har et sådant board, og har fundet denne side:
http://www.motherboard.cz/mb/ecs/K7SEM.htm

Men nederst er der et par link hvor der bla. står RAM Memory Support
Compatibility, og nu går mit sikkert dumme spørgsmål så på om ovennævte
kort kan køre med DDR2 RAM ? udfra sidens oplysninger er jeg langt fra
sikker. Kan nogen gennemskue dette for mig.

Mvh
Sv-e

Fra : Dr.Phil

Dato : 23-09-07 11:15

"Svend-Erik Kjær Madsen" <sv-e@not.ex> skrev i en meddelelse
> [...]
> kort kan køre med DDR2 RAM ? udfra sidens oplysninger er jeg langt fra
> sikker. Kan nogen gennemskue dette for mig.

Nej det kan du ikke.

Du kan bruge alm. PC133 SD-RAM 168 PINS

Du kan IKKE bruge noget som helst DDR ram.

Det er simpelthen for gammelt et bundkort til DDR ram.

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 23-09-07 11:18

Den Sun, 23 Sep 2007 12:15:20 +0200 skrev Dr.Phil:

> Nej det kan du ikke.
>
> Du kan bruge alm. PC133 SD-RAM 168 PINS
>
> Du kan IKKE bruge noget som helst DDR ram.
>
> Det er simpelthen for gammelt et bundkort til DDR ram.

Hej Doctor :)

Tak for svaret, så må far her jo bare punge ud til de dyre ram :(, men tak
for info.

/sv-e

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 23-09-07 11:20

"Svend-Erik Kjær Madsen" <sv-e@not.ex> skrev i meddelelsen
> [...]
> kort kan køre med DDR2 RAM ? udfra sidens oplysninger er jeg langt fra
> sikker. Kan nogen gennemskue dette for mig.

Nej ikke engang "gammeldags" DDR Ram passer.
Det der passer er PC133 SD-Ram - f.eks:

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 23-09-07 11:44

Den Sun, 23 Sep 2007 10:09:45 +0000 skrev Svend-Erik Kjær Madsen:
Tak for info, kan de her så bruges, står noget med 64 bit? så ...

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 23-09-07 11:58

> [...]
> Den Sun, 23 Sep 2007 10:09:45 +0000 skrev Svend-Erik Kjær Madsen:
> Tak for info, kan de her så bruges, står noget med 64 bit? så ...

Ja - men hvis du ud at og købe nyt ville jeg mene det dårligt kan betale
sig med så gammelt et bundkort/CPU.

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 23-09-07 12:33

Den Sun, 23 Sep 2007 12:58:13 +0200 skrev Karl Erik Nielsen:

> Ja - men hvis du ud at og købe nyt ville jeg mene det dårligt kan betale
> sig med så gammelt et bundkort/CPU.

Ok men nu bruger jeg Linux så det vil hvis opgraderingen til 1 GB ram er
tilstrækkelig komme til at køre rigtigt længe som det står. Og måske er
det svært at finde 1GB PC133 RAM meget billigere brugt ?

Mvh
Sv-e

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 24-09-07 06:46

Den Mon, 24 Sep 2007 00:34:02 +0200 skrev Kurt B. Andersen:
> Prøv i dk.marked.privat.edb.intern
> Der plejer at være masser af ram til salg til væsentligt billigere priser.
Hej Kurt

Det prøve jeg

Mvh
Sv-e