PC højtalere - hvad bruger du?
Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 17-09-07 16:20

Jeg søger et par gode men billige meget små PC højtalere. Gerne nogen som
ikke behøver strøm eller nogen som kan hente strømmen fra usb.
De skal bruges sammen med en bærbar så mobillitet er det vigtigste.

Nogen forslag?

Jan

Fra : Hagar

Dato : 17-09-07 16:57

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke behøver strøm eller nogen som kan hente strømmen fra usb.
> De skal bruges sammen med en bærbar så mobillitet er det vigtigste.

Et forslag
http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=LYDLO0038

Hagar

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 17-09-07 19:52

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Et forslag
> http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=LYDLO0038
>
> Hagar

"Lyder" OK, men 2 watt er ikke meget og nu eftersøgte jeg jo folks egne
erfaringer:) Jeg kan jo ikke vide hvordan de lyder ved at læse om dem på en
salgsside, så stoler jeg mere på andres efaringer:)

Jeg har forbedret lyden på min bærbare ved at installere SRS Audio Sandbox
og det er fint til normal brug når man er på farten, men når jeg er hjemme
vil jeg nu godt have lidt bedre lyd:) Mine DALLAS højtalere, giver
fantastisk lyd, men er noget store og skal desuden have 220V så de duer ikke
og får lov at blive på min stationære:)

Jan

Fra : Max

Dato : 17-09-07 20:37

Hej Jan

> "Lyder" OK, men 2 watt er ikke meget og nu eftersøgte jeg jo folks
> egne erfaringer:) Jeg kan jo ikke vide hvordan de lyder ved at læse
> om dem på en salgsside, så stoler jeg mere på andres efaringer:)

2 Watt er faktisk temlig meget hvis de ellers er der, de fleste bruger
ikke engang 2 Watt når de spiller på anlæget i stuen og jeg går ud
fra at du skal have dem stående meget tæt på når de bruges.

Jeg har sådan et par:

http://www.pocketfreak.dk/anmeldelser/travelsound200/travelsound.html

De har også den fordel at de kan bruges sammen med en MP3
afspiller så man har et transportabelt mini anlæg.

--
Mvh Max

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-09-07 21:09

Thunder (4920 Søllested) wrote:

> "Lyder" OK, men 2 watt er ikke meget og nu eftersøgte jeg jo folks egne

Effekt er en død målestok i forbindelse med aktive højttalere. Lydtryk
er en langt vigtigere parameter, som yderst sjældent er opgivet...

Jesper Poulsen

Fra : Mads

Dato : 17-09-07 20:43

On Mon, 17 Sep 2007 17:20:26 +0200, Thunder (4920 Søllested)
<thunderFJERN@pc.dk> wrote:

> [...]
>ikke behøver strøm eller nogen som kan hente strømmen fra usb.
>De skal bruges sammen med en bærbar så mobillitet er det vigtigste.

Måske disse
http://www.nierle2.com/s01.php?cur=dkr&sp=dk&ag=1&letterid=96&pp=aa&bnr=4890&eb3=

Har også set at Bilka har et par små højttalere som får strøm fra
et USB stik, men de har en dum facon og er ikke særlig
transportvenlige

mvh Mads

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 18-09-07 02:14

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Har også set at Bilka har et par små højttalere som får strøm fra
> et USB stik, men de har en dum facon og er ikke særlig

Eller dem her:) Passer til skærmen med en lille clips:)

http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=14660

Jeg takker for de svar jeg har fået og hvis de der Trust er noget værd
skriver jeg det her:)

Jan

Fra : Peter Martinsen

Dato : 19-09-07 12:39

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> wrote in message
> [...]
> ikke behøver strøm eller nogen som kan hente strømmen fra usb.
> De skal bruges sammen med en bærbar så mobillitet er det vigtigste.

Logitech z-10 spiller godt

Mvh Peter

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 20-09-07 02:07

"Peter Martinsen" <petermartinsen@thorsagerby.dk> skrev i meddelelsen

> "Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> wrote in message

> Logitech z-10 spiller godt
>
> Mvh Peter

Lige meget:) Jeg satte driveren til "ingen" og indstillede SRS Audio sandbox
ordentligt så nu er der glimrende lyd på den bærbare:) Ligeledes har jeg
slået div. special lyde fra i Mediaplayer samt Winamp.
Så faktisk behøver jeg ikke ekstra højtalere, fantastisk hvad et stykke
software kan gøre:)

Tror faktisk jeg vil anbefale det til LG, det må være billigere for dem at
vedlægge en licens med hver bærbar end at skulle have lavet nye drivere:)

Jan