I/O error
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 14-09-07 22:21

Hej.

Jeg har et problem med at få mine DVD-drev til at læse skiverne.

Når jeg forsøger at kopiere en større fil (1 gb) melder den, at det tager
ca. 14 min. Efter kort tid melder den igen, at den ikke kan kopiere pga. en
I/O fejl.

Jeg har forsøgt med 3 forskellige drev, så det er ikke der fejlen ligger.
Jeg har tidligere haft fejlen, hvor det hjalp at vende IDE kablet om! Lyder
utroligt, men ikke desto mindre hjalp det.

Er der mon tale om en fejl på bundkortet?

x-postet i hardware + hardware-drev

Mvh

Jasper

--
jasper@FJERNESahrensbach.com

(FJERNES skal, sjovt nok, fjernes.)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-09-07 22:41

On Fri, 14 Sep 2007 23:20:35 +0200, "Jasper Norman Ahrensbach"
<jasper@FJERNESahrensbach.com> wrote:

> [...]
>Jeg har tidligere haft fejlen, hvor det hjalp at vende IDE kablet om! Lyder
>utroligt, men ikke desto mindre hjalp det.

Det lyder dæleme utroligt...

>Er der mon tale om en fejl på bundkortet?

Tja, når du har forsøgt med 3 forskellige drev så ligger fejlen ikke i
DVD-drevet...

Det efterlader os med 2 muligheder: Enten er DVD-skiven defekt så den
ikke kan læses, eller også er din harddisk formatteret med et
filsystem (FAT32 !!) der ikke kan klare store filer....

<mlr>

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 14-09-07 23:16

> Det lyder dæleme utroligt...

Ja Det var noget med, at det virkede fint hvis jeg brugte stik nr. to på
kablet. (Jeg tjekkede flere kabler)

> Tja, når du har forsøgt med 3 forskellige drev så ligger fejlen ikke i
> DVD-drevet...

Nix.

> Det efterlader os med 2 muligheder: Enten er DVD-skiven defekt så den
> ikke kan læses, eller også er din harddisk formatteret med et
> filsystem (FAT32 !!) der ikke kan klare store filer....

Nix igen. Begge HD er NTFS og det er desværre alle skiver den er gal med.

/Jasper

Fra : Jacob Larsen

Dato : 15-09-07 00:03

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> Ja Det var noget med, at det virkede fint hvis jeg brugte stik nr. to på
> kablet. (Jeg tjekkede flere kabler)

Hov. Den post overså jeg lige før. Har du checket at master/slave
settings er rigtige på drevet? Det er ikke sådan at du bruger Cable Select?

/Jacob

Fra : N_B_DK

Dato : 14-09-07 23:11

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> wrote in
message news:46eafb1c$0$69191$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
>Jeg har tidligere haft fejlen, hvor det hjalp at vende IDE
> kablet om! Lyder utroligt, men ikke desto mindre hjalp det.

Ja og jorden er en grøn ært.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 14-09-07 23:43

> Ja og jorden er en grøn ært.

Jeps, du ved da, at månen er en grøn ost?
> --

/Jasper

Fra : Jacob Larsen

Dato : 14-09-07 23:59

> [...]
> Jeg har tidligere haft fejlen, hvor det hjalp at vende IDE kablet om! Lyder
> utroligt, men ikke desto mindre hjalp det.

Har du prøvet at skifte kablet? Det er vist det sidste led i kæden der
ikke er blevet nævnt her. Den med at vende kablet kan jo være en
indikation af en løs forbindelse der bliver påvirket af at rykke i kablet.

/Jacob