Andet multimedie
bentjuul 3670
Adobe Photoshop
Fra : ob

Dato : 03-10-07 01:16

Når jeg scanner et nodeblad og gemmer det i pdf
åbner det i Adobe Photoshop skal det vises ca. 147%
før det ser det pænt og rigtig ud, men hvis jeg vil formindske det
forsvinder nogen af linerne også når jeg vælger mindre format.

Hvad kan man gøre, er det noget med opsætningen at gøre?

op

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-07 05:14

> [...]
> forsvinder nogen af linerne også når jeg vælger mindre format.
>
> Hvad kan man gøre, er det noget med opsætningen at gøre?

Jeg er lidt i tvivl om, hvad det er du skal? Scanner du noderne, for
herefter at spille efter dem direkte fra computeren? For så skal du ikke
åbne dem i Photoshop, men i Adobe Reader. Hvis du skal printe dem ud fra
Photoshop, gør det ikke noget linjerne "forsvinder", de er med hvis du
printer.

--
Med venlig Hilsen

Malene Hald
Grafisk designer og illustrator
www.malenehald.dk
www.tegnebloggen.dk

Fra : Max

Dato : 03-10-07 16:22

Hej ob

> Hvad kan man gøre, er det noget med opsætningen at gøre?

Det kan nemt have noget at gøre med opløsningen på filen
og opløsningen på skærmen, men hvordan ser det ud når
du printer PDF'en ud ?

--
Mvh Max

Fra : N/A

Dato : 03-10-07 16:38

Fra : Max

Dato : 03-10-07 16:38

Hej Ole

> Det skal ikke printes ud, det skal vises på nette og ikke fylde så
> meget

Har du prøvet at gemme dem i 72 pixel/inch ?

--
Mvh Max

Fra : Morten Lind

Dato : 03-10-07 17:15

ob <xxxx.x@xx.dk> wrote:

> [...]
> forsvinder nogen af linerne også når jeg vælger mindre format.
>
> Hvad kan man gøre, er det noget med opsætningen at gøre?

Du skal ikke gøre nogetsomhelst andet end, hvad du gør.

Scan dine noder, eksportér eller gem til .pdf, læg .pdf´en på nettet,
resten er modtagerens arbejde.

Du skal /ikke/ gøre siderne mindre - det gør modtageren.

En anden mulighed er at lægge nodepdf´en direkte på serveren, istedet
for at lægge den i en .htmlside.
Den løsning ville jeg bruge.

M.

Fra : Ole