Andet multimedie
bentjuul 3670
Mystik i PS
Fra : Per Christoffersen

Dato : 02-10-07 09:40

Jeg har et mystisk problem i min Photoshop.
Når jeg bruger er maleværktøj, og vil Alt-klikke for at opsamle en farve, så
opsamles farven, men til background-color (og ikke foreground). Det er
rigtig møgirriterende, og tager noget af luften ud af det smarte i den
metode...

Er der nogen der kender en udvej?
Jeg kan ikke finde en indstilling nogen steder, som kan rette på det.
Det er muligvis opstået efter jeg fik et nyt smart trådløst Logitech
keyboard med alle mulige ekstragenvejstastefunktioner.

/Per

Fra : Pico

Dato : 02-10-07 18:36

Per Christoffersen wrote:
> [...]
> farve, så opsamles farven, men til background-color (og ikke
> foreground). Det er rigtig møgirriterende, og tager noget af luften

Det kan jeg ikke lige gennemskue, men har du sat den til at opsamle til mere
end et punkt, f. eks. 5x5 i pipetteværktøjet ?
Ellers kan du jo hurtigt vende forgtund/baggrund med et tryk på X.

--
MVH
Pico

Fra : Per Christoffersen

Dato : 03-10-07 08:19

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg ikke lige gennemskue, men har du sat den til at opsamle til
> mere end et punkt, f. eks. 5x5 i pipetteværktøjet ?

Nej.

> Ellers kan du jo hurtigt vende forgtund/baggrund med et tryk på X.

Jo, Jo, men det er jo lidt ekstra bøvl.

Problemet forsvinder, når jeg ressetter hele PS, men det vil jeg gerne
undgå.

/Per

Fra : Pico

Dato : 03-10-07 10:55

Per Christoffersen wrote:
> [...]
>
> Jo, Jo, men det er jo lidt ekstra bøvl.
>
> Problemet forsvinder, når jeg ressetter hele PS, men det vil jeg gerne

Det kan jeg godt forstå, men det tyder også på at det er en af dine
2standardindstillinger" der gør det ?
--
MVH
Pico

Fra : Morten Lind

Dato : 03-10-07 17:17

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> [...]

èt klik = ekstra bøvl?????

M.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 04-10-07 10:11

"Morten Lind" <info@for-ogefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> èt klik = ekstra bøvl?????

Ja.
Hvis jeg sidder og farvelægger forskellige områder, så skal jeg måske bytte
farve 10 gange Eller mere. Det giver 10 ekstra klik og dem vil jeg
selvfølgelig gerne undgå.

/Per