Andet multimedie
bentjuul 3670
Godt skærmkort til Photoshop ?
Fra : King da Silva

Dato : 16-09-07 23:49

Kan I anbefale nogle gode dual view skærmkort til billedbehandling, hvor
farverne er ægte og naturlige + at lys og kontrast er i top ?

Jeg har prøvet med prøvet med ASUS EN7600GT med NVIDIA chip, men klarhed og
farver er ikke i top. Kan det være fordi jeg har tilsluttet en ældre CRT
monitor til dette skærmkort som jo har digitale udgange ?

Mit gamle Matrox G400 er faktisk væsentligt bedre på alle punkter.

Jeg ved at gruppen her er for grafikere, derfor må I undskylde at jeg ikke
spørger i gruppen for grafikkort, men jeg tror at jeg får bedre svar her
hos Photoshop kenderne

Fra : Hagar

Dato : 17-09-07 00:38

"King da Silva" <nospam@noname.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> spørger i gruppen for grafikkort, men jeg tror at jeg får bedre svar her

Jeg vil da mene at du helt klart skal holde dig til Matrox hvis du ikke har
behov for 3D spil.

Hagar

Fra : King da Silva

Dato : 17-09-07 01:14

On Mon, 17 Sep 2007 01:37:46 +0200, Hagar wrote:

> Jeg vil da mene at du helt klart skal holde dig til Matrox hvis du ikke har
> behov for 3D spil.

Ja det ville jeg også helst. Billedkvaliteten på Matroxkort er helt
suveræn, men jeg skal bruge dual view, PCIeX16 og lydløshed (uden
ventilator). 3D spil er ligemeget.

Fra : Hagar

Dato : 17-09-07 02:32

> Ja det ville jeg også helst. Billedkvaliteten på Matroxkort er helt
> suveræn, men jeg skal bruge dual view, PCIeX16 og lydløshed (uden
> ventilator). 3D spil er ligemeget.

Har du kigget her for at få ideer ?
http://www.matrox.com/graphics/en/corpo/products/home.php

Hagar

Fra : King da Silva

Dato : 17-09-07 21:57

On Mon, 17 Sep 2007 03:31:55 +0200, Hagar wrote:

> Har du kigget her for at få ideer ?
> http://www.matrox.com/graphics/en/corpo/products/home.php

Jeg hører gerne om hvilke af kortene der anbefales udfra egne eraringer
over længere tid med et af disse kort ?

Fra : Michaelbs

Dato : 18-09-07 15:07

"King da Silva" <nospam@noname.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg hører gerne om hvilke af kortene der anbefales udfra egne eraringer
> over længere tid med et af disse kort ?

Hvis det er fladskærm med DVI er det flintrende ligegyldigt hvilket kort du
bruger.

Hvis det er analog indgang er det ikke ligegyldigt.

mvh Michael