Min daglige safaritur, lidt lang historie
Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 14-09-07 18:12

Min daglige safaritur

For snart 3 år siden blev jeg træt af at holde i kø med madkassen, så den
blev skiftet ud med en tilkørt Kawasaki KLR 650.

Ja, jeg kommer en gang imellem til at overtræde visse færdelsregler, men jeg
synes selv at det bliver gjort hensynsfuldt.

Jeg har trods alt en kone og 3 sønner som jeg gerne vil se igen, ik'

Jeg regner også med at de har lyst til at se mig igen J

Nå, - men 3 sæsoners kørsel, næsten hver dag året rundt, har efterhånden
taget lidt af køreoplevelsen. SÅ spændende er de 80 km. på tværs af
Nordsjælland heller ikke.

Selvfølgelig er det stadig fedt at køre, lækkert at finde en ny rute med
bedre sving, skønt at rulle uden om 6 km stillestående kø, tage en tur op
langs nordkysten på vej hjem, og hvad jeg ellers kan finde ud af, for at
friske lidt op på turen.

Med tanke på min MC's type, er jeg på det seneste begyndt at betragte turen
som

"Min daglige safaritur"

Her skal forstås at ALT jeg møder/ser undervejs skal indpasses i mit
safaribillede.

Her er lidt eksempler:

Roskilde Fjord er: "Den grågrønne grumsede Limpopo-flod"

Lystsejlerne på fjorden er: "Krokodiller der prøver at få broen op"

Lastbilerne er: "Elefanter, som man skal passe meget
på"

Busser er: "Giraffer, store gule og farlige"

Varevogne er: "Vandbøfler, de farligste dyr på
savannen"

4-hjulstrækkere er: "Næsehorn, de slår pokkers hårdt"

Bilerne er: "Gnuer & zebraer, flokdyr på vej
samme sted hen"

Knallerter er: "Vortesvin, lidt klodsede men
farlige"

Cyklister er: "Antiloper, små, hurtige og
uforudsigelige"

Fodgængere er: "Desmerdyr, sjakaler, hyæner og lign."

Skolebørn er: "Perlehøns, der pludselig flagrer op"

????? er: "Landevejsrøvere der prøver at
fange mig"

MC'ere er mine venner !!!

listen fortsættes af og til, når jeg oplever noget nyt.

Alt kan puttes ind i "mit safari-univers"

Man kan altså ikke blive gal på dyr på savannen, bare tilpasse sig, og prøve
at forudse hvad de har tænkt sig at gøre om lidt.

Og ja, jeg HAR været på RIGTIG safari i på Masai Mara i Kenya, desværre ikke
på MC.

Så jeg HAR set hvordan de rigtigt ser ud, og hvordan de opfører sig.

Når jeg af og til bliver spurgt af en nabo el. kollega om jeg ikke lagde
mærke til at jeg overhalede ham, må jeg svare NEJ, jeg har kun set
guner/zebraer osv..

Og det er RIGTIGT, jeg kan fan'me ikke huske nogen at bilerne, de ER ALTSÅ
bare gnuer ...

Jan Selchau-Hansen

http://www.dfmc.dk/?id=920

Fra : Siavash T.

Dato : 14-09-07 19:16

Det var da en fantasifuld parallelisering og også lidt afslappende
fortælling, der tager én med på en eventyrlig tur.
Tak skal du have for det.

mvh
Siavash T.

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-09-07 19:24

"Jan Selchau-Hansen" <mit_fornavn@mit_efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> Min daglige safaritur

LOL!

DET var fanme en af de bedre! Sikke dog en herlig tilgang til
transport-turen.
Og du har ret - man kan ikke blive sur på dyr på savannen, blot iagttage dem
med undren. De er jo fascinerende.

Rittig

PS: Jeg synes du skal sende dit indlæg til Touring Nyt - det er så godt at
jeg tror det er værd at dele med mange flere end bare os herinde!

Fra : Bongo

Dato : 14-09-07 20:32

He, he. Den var god.

Så må snupper Jensen jo være storvildtjægeren.

Vh Bongo

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-09-07 20:51

On Fri, 14 Sep 2007 19:11:30 +0200, "Jan Selchau-Hansen"
<mit_fornavn@mit_efternavn.dk> wrote:

Hej Jan.

Det er en rigtig sjov sammenligning - Jeg smiler stadig selv om det nu
er nogle timer siden jeg læste den første gang.
Fin måde at få sat farver en ellers triviel tur.
Jeg vil nu tilføje et par linier.

MC kører: Gepard der bevæger sig behændigt mellem rovdyrene.

Snupper Jensen: Krypskytte der lurer på Geparden i grøften.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 14-09-07 21:05

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
> [...]
>
> MC kører: Gepard der bevæger sig behændigt mellem rovdyrene.
>
> Snupper Jensen: Krypskytte der lurer på Geparden i grøften.

Næeh - protest!
Det er da parkbetjenten der fjerner de svage og overflødige, og plejer
resten af vildtet! *gnæk*
Krybskytten må da klart være det sving du fejlbedømmer eller den lygtepæl
der nægtede at flytte sig.

Mvh
Aragorn.

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-09-07 21:11

On Fri, 14 Sep 2007 22:04:54 +0200, "Aragorn Elessar"
<Vasco1963@passagen.se> wrote:

Hej.

>Krybskytten må da klart være det sving du fejlbedømmer eller den lygtepæl
>der nægtede at flytte sig.

NIX.

Det er Trolden: Når du først har fået øjenkontakt med ham i svinget
ryger du af - Og så kan du krydse fingre for at der ikke står et træ
der hvor du lander

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 14-09-07 21:41

> [...]
>
> Det er Trolden: Når du først har fået øjenkontakt med ham i svinget
> ryger du af - Og så kan du krydse fingre for at der ikke står et træ

Aaaaaaah...yes of course; silly me! *pandeklasker*

Venlig hilsen

Aragorn. Det der _DK er sgu blevet en uvane! Var nær ved at skrive det igen!
*gnæk*

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - jaeh...næeh...

Fra : jshansen

Dato : 18-09-07 16:50

On 14 Sep., 22:11, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:

> Det er Trolden: Når du først har fået øjenkontakt med ham i svinget
> ryger du af - Og så kan du krydse fingre for at der ikke står et træ
> der hvor du lander

Nej Gruby,

Der tager du fejl, det er IKKE en trold, det er en hottentot,

Jeg så ham idag og han var lige ved at koste mig et styrt på vej ned
af "Strø bjerge".
I et venstresving jeg ellers kender godt, sad den lille skiderik og
gloede så intenst på mig at jeg nær var røget på røven

Jan Selchau-Hansen
http://www.dfmc.dk/?id=920

Fra : Futte & Co.

Dato : 18-09-07 19:27

jshansen skrev:
> [...]
> I et venstresving jeg ellers kender godt, sad den lille skiderik og
> gloede så intenst på mig at jeg nær var røget på røven

Naaaeee, det var nok ferieafløseren du så

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : Armand

Dato : 18-09-07 20:55

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse

> Naaaeee, det var nok ferieafløseren du så

Relateret til subj. synes jeg at det lyder troværdigt at det drejer sig om
Troldens savanne-fætter

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-09-07 06:28

Armand wrote:

> Relateret til subj. synes jeg at det lyder troværdigt at det drejer sig om
> Troldens savanne-fætter

Savanne-fætter - aka 2. generations afrikaner - føjet til ordbogen

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 19-09-07 22:29

> Savanne-fætter - aka 2. generations afrikaner - føjet til ordbogen

Hæ!
Og sådan kan man uforvarende komme til at danne nye begreber

--
Armand.
(5. generations indvandrer - á fra fæstningen Fredericia's indfolkning - Gad

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-09-07 07:11

Armand wrote:

> [...]
> vide om jég hører under Camre's planer om deportation af kriminelle
> udlændinge, og hvortil ville han mon sende mig i givet fald!??)

Krig er ikke kriminelt hvis man vinder

--
vh
Torben - vel også indvandret for tilsvarende antal generationer siden -

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-09-07 21:13

Torben Scheel skrev:

> indfolkning > - Gad
>
> Krig er ikke kriminelt hvis man vinder

Naaaa i disse tider er ikke engang det sikkert

--
Dun@nt - spændende tanke... når man kun skal to generationer tilbage for
at finde friesere i familien =8-[

Fra : Steen Gruby

Dato : 18-09-07 19:41

On Tue, 18 Sep 2007 15:49:51 -0000, jshansen <selchauhansen@gmail.com>
wrote:

Hej Jan.

>Der tager du fejl, det er IKKE en trold, det er en hottentot,

Det er en nasty lille skidderik der tilsyneladende også optræder i
forklædning

> [...]
>I et venstresving jeg ellers kender godt, sad den lille skiderik og
>gloede så intenst på mig at jeg nær var røget på røven

Vejene omkring Strø er ikke kedelige.
Lige nu skal man dog være lidt forsigtig.
Trolden har allieret sig med bønderne der sylter vejene ind i klæbrig
substans der flytter rundt på opmærksomheden.
Og SÅ er trolden der

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo