Kunsten at skrue i smør (eng.: screw in bu~
Fra : Kim Rundblad

Dato : 13-09-07 20:35

Jeg skal have genmonteret et afgangsrør på en Honda CM 400 twin, men der er
ikke meget gevind tilbage i cylinder blokken at skrue i. Hvad er smartes at
gøre ? Bore op og dreje nyt størrere gevind eller indsætte fjederagtig
gevind i samme størrelse ? Er cylinder blokken for porrøs ? Erfaring
efterlyses, Please...
Kim

Fra : Søren Ottosen

Dato : 15-09-07 10:14

> [...]
> smartes at gøre ? Bore op og dreje nyt størrere gevind eller indsætte
> fjederagtig gevind i samme størrelse ? Er cylinder blokken for porrøs ?

Helicoil eller V-Coil holder fint til dette arbejde, er det M8 gevind?

Søren

Fra : Grunnet

Dato : 15-09-07 12:53

I nyhedsmeddelelse: 46e990e6$0$92960$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
skrev Kim Rundblad <kimguldgraver@hotmail.com> følgende:
> [...]
> indsætte fjederagtig gevind i samme størrelse ? Er cylinder blokken
> for porrøs ? Erfaring efterlyses, Please...

Jeg skar i sin tid et større gevind i blokken på en CB400N (samme motor).
Det er standard 6mm, så jeg skar op og satte en 7mm gevindstang i uden
problemer.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84