Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kæmpe transport fly i Billund
Fra : Lars Raaby

Dato : 14-09-07 20:28

Til alle jer som gerne ville have nogle billeder et af verdens
største transport fly så flyver den fra Billund mandag den.
17-9-2007 kl. 19.00
Det er en Antonov An-124 Condor
http://da.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-124
http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-124 på engelsk.

Den er lastet med maskiner og andet produktions udstyr fra
grundfos i Bjerringbro med kurs mod Mexico.
Håber i får nogle gode billeder når den letter.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Per

Dato : 15-09-07 08:14

Lars Raaby wrote:
> [...]
> grundfos i Bjerringbro med kurs mod Mexico.
> Håber i får nogle gode billeder når den letter.

Takker for info - det lyder meget interessant. ET meget sjældent fly i DK.

Synd at det i fotokredse ikke er mere anerkendt med flyfotos, som jo er
teknisk meget svært at være god til.

Mange amatører er væsentlig bedre flyfotografer end de proffe - amatørerene
har mange gange trænet i mange mange år med netop flyfoto, og her har jeg
set mange proffe blive sat til vægs - selvom de er uddannede fotografer...

Proffen har hverken den tålmodighed eller tid mv. det kræves for at lave de
teknisk gode og fantastiske flybilleder.

/Per

Fra : jespero

Dato : 15-09-07 09:17

Per <mesked@hotmail.com> wrote:

> [...]
> set mange proffe blive sat til vægs - selvom de er uddannede fotografer...
Har du nogle links som underbygger din påstand
jespero

Fra : Henrik Nørgaard

Dato : 15-09-07 14:32

"jespero" <jesper@spamhulfoto.dk> skrev i en meddelelse

> Har du nogle links som underbygger din påstand
> jespero

Peter Steehouwer fra Holland er MEGET, MEGET dygtig.

http://www.steehouwer.com/

mvh

Henrik

Fra : Søren Reinke

Dato : 15-09-07 14:40

Henrik Nørgaard wrote:
> "jespero" <jesper@spamhulfoto.dk> skrev i en meddelelse

> Peter Steehouwer fra Holland er MEGET, MEGET dygtig.
>
> http://www.steehouwer.com/

WOW

Ja det må jeg give dig helt ret i, super flotte billeder :)

/Søren

Fra : Bo Bjerre

Dato : 15-09-07 15:32

Søren Reinke wrote:

> WOW
>
> Ja det må jeg give dig helt ret i, super flotte billeder :)

-ja, men hjemmesiden er da noget af det mest rodede og håbløse, der er
set i nyere tid. Billederne skal op i FULD størrelse, istedet for det
lille gnidderhul, nederst på skærmen...

Bo //

Fra : Søren Reinke

Dato : 15-09-07 15:51

Bo Bjerre wrote:

> -ja, men hjemmesiden er da noget af det mest rodede og håbløse, der er
> set i nyere tid. Billederne skal op i FULD størrelse, istedet for det
> lille gnidderhul, nederst på skærmen...

Åh ja, det har du FULDT ud i ret i.

Men det viser jo bare at man skal nøjes med at lave det man er god til.

/Søren

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 16-09-07 11:02

Søren Reinke wrote:

> Åh ja, det har du FULDT ud i ret i.
>
> Men det viser jo bare at man skal nøjes med at lave det man er god
> til.

Det er noget sludder. Hvis man gjorde det, blev man jo aldrig bedre.

Men lidt kritisk sans til hvad man præsenterer offentligheden for, er
ikke så dårligt.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Søren Reinke

Dato : 16-09-07 12:26

Erik Olsen DK wrote:

> Det er noget sludder. Hvis man gjorde det, blev man jo aldrig bedre.

Det er ikke noget sludder, tværtimod

> Men lidt kritisk sans til hvad man præsenterer offentligheden for, er
> ikke så dårligt.

Lige netop, og ham her er åbenlyst ikke god til webdesign, derfor skulle
han droppe det komplet, eller øver sig MEGET MEGET længe inden han
smider det online.

/Søren

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 16-09-07 12:33

Søren Reinke wrote:

> Det er ikke noget sludder, tværtimod

Hvordan skulle man så blive bedre?

Fra : Søren Reinke

Dato : 16-09-07 12:44

Erik Olsen DK wrote:

> Hvordan skulle man så blive bedre?

Man kunne starte med at læse hele den posting du lige svarede på.

Det gavner sjældent noget at tage tingene ud af kontekst.

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 16-09-07 12:54

Søren Reinke wrote:

> Man kunne starte med at læse hele den posting du lige svarede på.
>
> Det gavner sjældent noget at tage tingene ud af kontekst.

Du fremsætter i Message-ID:
news:46ebf147$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk påstanden:

"Men det viser jo bare at man skal nøjes med at lave det man er god
til."

Du slutter med andre ord fra et konkret eksempel til en universel
påstand, og det er denne påstand jeg angriber som noget sludder, for
hvordan skulle man ellers blive bedre?

Det er ikke at tage tingene ud af kontekst.

Fra : Søren Reinke

Dato : 16-09-07 13:14

Erik Olsen DK wrote:

> Du fremsætter i Message-ID:
> news:46ebf147$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk påstanden:
>
> "Men det viser jo bare at man skal nøjes med at lave det man er god
> til."

Det var ikke den posting du svarede på.

> Du slutter med andre ord fra et konkret eksempel til en universel
> påstand, og det er denne påstand jeg angriber som noget sludder, for
> hvordan skulle man ellers blive bedre?
>
> Det er ikke at tage tingene ud af kontekst.

Jo for lige efter det du svarede på, svarede jeg på dit spørgsmål.

Altså havde du øjensynligt ikke læst hele postingen.

Men ligegyldigt hvor meget du ordkløver, så er webdesignet eleding, og
mande skulle holde sig meget langt væk fra det.

EOD

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 16-09-07 13:28

Søren Reinke wrote:

> Det var ikke den posting du svarede på.

Det gjorde jeg. Mit svar, og mit første indlæg i tråden, var Message-ID:

> Jo for lige efter det du svarede på, svarede jeg på dit spørgsmål.
>
> Altså havde du øjensynligt ikke læst hele postingen.

Jeg har ikke svaret på alt hvad du skrev, men det betyder ikke at jeg
ikke har læst det, kun at jeg ikke fandt det værd at svare på.

> Men ligegyldigt hvor meget du ordkløver, så er webdesignet eleding, og
> mande skulle holde sig meget langt væk fra det.

Jeg er enig i at webdesignet er elendigt, men netop derfor burde han
beskæftige sig mere med det.

Det undrer mig særdeles meget at du fremsætter et udsagn som "Men det
viser jo bare at man skal nøjes med at lave det man er god til." netop i
en fotogruppe. Fotografering hører netop blandt de ting man ikke pr.
automatik kan, men må ofre megen tid og omhu på for at lære at beherske.
Det samme gælder webdesign.

Men det kan jo være at du bare har fået det forkerte ben ud af sengen
til morgen.

Fra : Søren Reinke

Dato : 16-09-07 14:48

Erik Olsen DK wrote:

> Men det kan jo være at du bare har fået det forkerte ben ud af sengen
> til morgen.

LOL

Det er vist nærmere dig der bare ikke vil forstå, hvad man skrive, men
gerne vil forvrænge, tage ting ud af kontekst, samt ignorere relevant
ting

men hvis det underholder dig, er det da helt fint

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 16-09-07 14:57

Søren Reinke wrote:

> Det er vist nærmere dig der bare ikke vil forstå, hvad man skrive, men
> gerne vil forvrænge, tage ting ud af kontekst, samt ignorere relevant
> ting

Det er nok nærmere dig der ikke forstår at formulere dig på dansk.

> men hvis det underholder dig, er det da helt fint

Ja, man møder mange underholdende fjolser på usenet.

Fra : Søren Reinke

Dato : 16-09-07 15:57

Erik Olsen DK wrote:

> Det er nok nærmere dig der ikke forstår at formulere dig på dansk.

LOL, det var ligesom dig der overså halvdelen af en posting. og blandede
to postings sammen.

> Ja, man møder mange underholdende fjolser på usenet.

Tyv tror hver mand stjæler :)

Måske skulle du se dig selv i et spejl, inden du kommer med sådanne
udtalelser.

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 16-09-07 16:17

Søren Reinke wrote:

> [...]
> blandede to postings sammen.

> Tyv tror hver mand stjæler :)
>
> Måske skulle du se dig selv i et spejl, inden du kommer med sådanne

Jeg synes forøvrigt du skrev EOD i et tidligere indlæg? Det kan du
åbenbart heller ikke finde ud af.

Fra : Jan Boegh

Dato : 16-09-07 15:00

Søren Reinke skrev i 46ed12b4$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk
dette:

> Lige netop, og ham her er åbenlyst ikke god til webdesign, derfor
> skulle han droppe det komplet, eller øver sig MEGET MEGET længe inden
> han smider det online.

Havde han gjort, som du mener han skulle, havde jeg aldrig set de
imponerende flybilleder. Og da jeg er meget mere interesseret i hans
billeder end i hans webdesign, er jeg nogenlunde ligeglad med det sidste,
blot det ikke forhindrer mig i at se billederne og at jeg nogenlunde hurtigt
kan finde ud af at bruge siten. Det imo absolut værste af alt, er for mig
fancy sites - grafikere producerer en del af dem - som er vældig smart
designet og som jeg til gengæld ikke kan finde ud af at bruge.
Jo, og så afskyr jeg også flash-ting, der skaber overblændinger, der som
regel ikke er ret pæne.

vh
jan

Fra : Søren Reinke

Dato : 16-09-07 16:00

Jan Boegh wrote:
> [...]
>
> Havde han gjort, som du mener han skulle, havde jeg aldrig set de
> imponerende flybilleder. Og da jeg er meget mere interesseret i hans

Det er korrekt, men der findes rigtigt mange situationer ind imellem.

F.eks. få hjælp af andre, ikke overdrive helt så meget osv :)

> [...]

> værste af alt, er for mig fancy sites - grafikere producerer en del af
> dem - som er vældig smart designet og som jeg til gengæld ikke kan

Åh ja HELT enig,

> Jo, og så afskyr jeg også flash-ting, der skaber overblændinger, der som
> regel ikke er ret pæne.

Du har så ret, fuldstændigt ret.

Det er yderst sjældent man ser Flash blive brugt på en fornuftigt og pæn
måde.

/Søren

Fra : urlex

Dato : 15-09-07 11:14

On 14 Sep., 22:28, Lars Raaby <Lars.Ra...@kabelmail.dk> wrote:
> [...]
> grundfos i Bjerringbro med kurs mod Mexico.
> Håber i får nogle gode billeder når den letter.

Hvor er det bedst at tage billederne, gerne GPS Længde-/Breddegrad ?
vh urlex

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 15-09-07 11:54

urlex skrev:

> Hvor er det bedst at tage billederne, gerne GPS Længde-/Breddegrad ?

Vejrudsigten for mandag lover frisk vind fra vest og nordvest, så flyet
starter helt sikkert mod vest. Det er heldigt for der er et par
udmærkede steder at parkere ved Båstlundvej (rute 176) nordvest for den
vestligste del af startbanen. Det er inde på en græsmark, og jeg ved jo
ikke hvor opblødt der er efter regnen

Det er lige omkring N 55.743706° E 9.131418°

Der er standsning og parkering forbudt i den sydlige del af Båstlundvej
lige ud for startbanen - i det mindste i den vestlige side af vejen.

Hov, se også <http://jetstar.dk/EKBI.kmz> i Google Earth

Men kan regne med at maskinen vil krøje lidt mod nord hvis vinden er
mere nordlig. Maskinen starter sikkert også i en ret flad bane, hvis den
er tungt lastet. Omkring klokken 19 er solen langt nede mod vest, så det
kan give mulighed for det klassiske "fly mod solnedgangen"-billede

--
Venlig hilsen
Kurt Kjær Jensen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 15-09-07 15:34

Kurt Kjær Jensen wrote:

> Det er lige omkring N 55.743706° E 9.131418°

> Hov, se også <http://jetstar.dk/EKBI.kmz> i Google Earth

-jeg kan ikke lige se flyveren på dit billede

(misundelse, jeg har ikke mulighed for at se "lettelsen")
Bo //

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 16-09-07 17:56

Bo Bjerre skrev:

> -jeg kan ikke lige se flyveren på dit billede
>
> (misundelse, jeg har ikke mulighed for at se "lettelsen")

Heh, man kan godt Google sig frem til et par An-124 som ses på Google
Earth. Det er fantastisk hvad folk bruger tid på

Jeg kommer heller ikke lige forbi, men jeg har gjort holdt på stedet
nogle gange for at checke om der skulle være noget interessant. Det ser
desværre ud til at der bliver skyet med enkelte byger, så det bliver nok
ikke det bedste lys til foto...

--
Venlig hilsen
Kurt Kjær Jensen

Fra : Brian Lund

Dato : 15-09-07 12:19

> [...]
> grundfos i Bjerringbro med kurs mod Mexico.
> Håber i får nogle gode billeder når den letter.

Jeg har kopieret dit indlæg og lagt det på fotokritik, for jeg ved der er
flere der er interreseret i den slags dér.

Meeen, det er nu ikke verdens største
http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-225

Brian

Fra : blue

Dato : 15-09-07 13:46

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Meeen, det er nu ikke verdens største
> http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-225

Han skriver nu også kun "et af verdens største transport fly".

Fra : Bo Bjerre

Dato : 15-09-07 15:36

Brian Lund wrote:

> Jeg har kopieret dit indlæg og lagt det på fotokritik, for jeg ved der er
> flere der er interreseret i den slags dér.
>
> Meeen, det er nu ikke verdens største
> http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-225

Jeg troede det var Tupolev, der lavede de største, men jeg er netop
blevet klogere... Tak

Bo //

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-07 14:04

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> Til alle jer som gerne ville have nogle billeder et af verdens største
> transport fly så flyver den fra Billund mandag den. 17-9-2007 kl. 19.00

Var der nogle af jer der fik taget billeder af flyet?

Mvh. Peter

Fra : Hammeren

Dato : 26-09-07 16:08

Personligt gjorde jeg ikke - men jeg har set billeder af seancen og ved at
det var én af Grundfos's produktionslinier der blev fløjet til Mexico.

Mvh