Fanget vildkat, hvad gør man ved den?
Fra : vvv

Dato : 14-09-07 16:27

Vi har i længere tid været plaget af en meget stor sky kat, der løber ind af
vores kattelem og spiser vores to kattes mad.
Den er som sagt meget stor, og vores katte er nærmest panisk angste for den,
og kan derfor ikke selv jage den ud.

Vi har i et stykke tid prøvet at fange den for at se om den er tatoveret,
det er den nu ikke.

Men hvad stiller vi så op nu, selvfølgelig får vi fanget den fredag
eftermiddag hvor alt er lukket. Vi kan ikke få fat i andet end
telefonsvarere. Vi kan jo dårligt holde den fanget hele weekenden.

Hvor henvender man sig hvis man vil af med en (formodet) vildkat? Er der
nogen steder man kan komme af med sådan et kræ?
Gode råd modtages meget gerne..

vv

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 14-09-07 17:15

Hej

Hmm der er vist ikke så meget at gøre med en indfanget vildkat her i
week-enden

Til hverdag kan i ringe til Kattens værn og få den afhentet. Husk dog at
ringe til jeres kommune og få en rekvisision først, den skal faxes af
kommunen til kattens værn ( hvis ellers kommunen du bor i har en aftale med
kv.)
Måske kan i ringe til jeres dyrlæge og høre om i må komme med katten...men
han har vel også week-end lukket.

Ellers ved jeg ikke hvad i kan gøre, for Falck komme ikke ud, da katten jo
ikke er kommet til skade.

hvordan har i fanget katten ? hvad er den fanget i ?
Hvis det er en vildkat må i ikke have den indfanget i flere dage, det er
dyrplageri og katten stresser totalt op....Max fire timer...

Held og lykke

hilsen Majbritt

Fra : vvv

Dato : 14-09-07 17:33

"Majbritt Hågensen" <maajer@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis det er en vildkat må i ikke have den indfanget i flere dage, det er
> dyrplageri og katten stresser totalt op....Max fire timer...

Vi holdt ham bare i vores stue, han var ret skræmt og gemte sig under en
sofa. Veres egne katte fortrak klogeligt udenfor imens.

Vi opgav for lidt siden at finde nogen der kunne tage ham i weekenden, så
han røg ud igen med en lille erindring om at her ikke er rart at være: Han
røg lige en tur under bruseren på vej ud.
Han blev helt balstyrisk, og vi fik totalt dårlig samvittighed..
Vi håber ikke vi ser ham igen forløbig, for han var faktisk en rigtig flot
stor kat.

vv

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 15-09-07 13:42

Hej
Hvordan fik i katten ind under bruseren ? hvis i kunne tage ham op er han
IKKE en vildkat...

Hilsen Majbritt

NB: Min datter har også en fremmede kat som kommer og spiser kattemad hos
hende, den er meget sky og hvæser af hende, og hun kan ikke røre den. Den
har halsbånd på og dermed ikke en vildkat, men det kunne man ellers godt
tro. Så pas på med afhentning/aflivning eller andet.

Fra : vvv

Dato : 15-09-07 14:27

> Hej
> Hvordan fik i katten ind under bruseren ? hvis i kunne tage ham op er han
> IKKE en vildkat...

Vi pressede ham op i et hjørne og så tog jeg ham (med havehandsker på) han
sled da også noget for at komme fri. Og sikke han kunne skrige.

> [...]
> har halsbånd på og dermed ikke en vildkat, men det kunne man ellers godt
> tro. Så pas på med afhentning/aflivning eller andet.

Vi er allerede blevet enige om ikke at sende ham til aflivning hvis han
dukker op igen.

vv

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-07 17:21

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor henvender man sig hvis man vil af med en (formodet) vildkat? Er der
> nogen steder man kan komme af med sådan et kræ?

Halsbånd på der er skrevet på jeres tlf nr og hvor bor jeg for jeg spiser på
nr xx.
Så kan det være at at der kommer nogle reatiokioner. svært ord

Eller hegn jeres katte inde og der er ingen problemer

Mvh Allan

Fra : vvv

Dato : 14-09-07 17:35

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> Halsbånd på der er skrevet på jeres tlf nr og hvor bor jeg for jeg spiser
> på nr xx.
> Så kan det være at at der kommer nogle reatiokioner. svært ord

Har lidt svært ved at se hvad det skulle hjælpe.

> Eller hegn jeres katte inde og der er ingen problemer

Kunne ikke drømme om at hegne min have ind, og vores egne katte volder ingen
kvaler.

vv

Fra : Anette

Dato : 14-09-07 22:44

vvv wrote:

> Har lidt svært ved at se hvad det skulle hjælpe.

At give katten " en seddel" med hjem, hjælper på dens ejer til at vide at
katten faktisk generer jer - hvis den har en ejer. Ejeren kan jo ikke vide
at katten generer jer , hvis katten bare strejfer rundt på egen pote.
Strejfende katte søger jo tit hen hvor der bor andre katte, netop fordi der
kan de ofte finde mad.
Den store kat kom jo ikke til Jer for at chikanere jer - men fordi den var
sulten. Det havde været en hjælp til katten at give den seddel med hjem
eller forsøge at finde den ejer.

Men - I har jo løst jeres problem

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-07 02:50

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har lidt svært ved at se hvad det skulle hjælpe.

> Kunne ikke drømme om at hegne min have ind, og vores egne katte volder

Du spurte og fik svar

Jeg har selv døjet med besøgskatte der spiste og sov i huset.
det stoppede da mine blev indhegnede, og kattelemen kun var til det
indhegnede.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-07 03:48

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> Kunne ikke drømme om at hegne min have ind, og vores egne katte volder
> ingen kvaler.
>
> vv

Og mine volde ingen kvaler da de måtte løbe frit.
Dvs, jeg fik en klage fra genboen, der sagde at de var lidt trætte af at
hver gang de havde lagt et planteløg så kom mine katte og gravede det op.

Sådan er katte, det kunne jo være det var noget godt de havde begravet

Det er så den eneste klage jeg har haft her hvor jeg bor. Ja da de måtte
løbe frit.

Men det er slut nu.

Mvh Allan

Fra : Jørgen

Dato : 14-09-07 20:17

Hej
Det kan sagtens være en kat der har et hjem, men som måske ikke lever så
godt som jeres katte, ikke alle er lige gode med deres dyr, hvis i havde
afleveret katten, var den formentlig bare blevet aflivet, altså dødsstraf
for og være sulten.
Katte vil jo gerne strejfe omkring og hvis ikke de har halsbånd på kan de jo
let blive forvekslet. Jeg fodrer selv nogle vildkatte hver aften og har
efterhånden adopteret tre, og de er såmænd ligeså søde og kærlige som alle
andre katte, de har bare haft nogle barskere vilkår.
Mvh.
Jørgen

Fra : Siri

Dato : 15-09-07 21:54

> [...]
> efterhånden adopteret tre, og de er såmænd ligeså søde og kærlige som alle
> andre katte, de har bare haft nogle barskere vilkår.

Tak for det, Jørgen.
Både de viise ord, og fordi du fodrer og tager dig af de sultne katte.
Nogen tror på Regnbuebroen, og nogen tror på Skt Peter.
Jeg ved ikke... Men tror man på Sankt Peter og hans vægtskåle, så er du
dermed vejet op i Himmerige, sammen med de søde mitter.
Tak du.
Med venlig hilsen
Siri og braksnude-banden (Lejon den madglade, der guffer oksehak nu med
god appetit )
- Tøm kattebakken ved privat svar