Tortie-kontoen forespørgelse
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-09-07 06:39

Jeg har modtaget følgende via hjemmesiden, jeg har skrevet tilbage for at
hører hvad dyrlægen sagde.

Hej.
Jeg hedder Kate(17 år). min mor og jeg har i 1 måned til halvanden haft en
hun kat som kommer hos os hver dag. Vi kalder hende Pus... hun har den
seneste uge været meget syg, med brunt udflåd, oppustethed og den inderste
øjenlåg halt lukket hele tiden. vi fandt frem til ejeren, som var ligeglade.
nu konfronterede jeg dem idag, igen, og bad dem tage hende til dyrelægen,
men de sagde at så ville de bare slå hende ihjel, da hun var syg. Så smed de
hende faktisk ud og gav ansvaret til min mor og jeg.. og nu skal jeg om 15
min. ud til dyrelægen med hende for at de kan gøre hende rask..
nu er min bøn til jer, om at hjælpe os økonomisk, så hun kan få ordentlig
behandling. Vi håber I vil hjælpe os, da de jo bare har smidt hende ud og
givet ansvaret til os...

Hver sød at hjælpe min mor og jeg..
Og hver sød snart at kontakte mig...

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-09-07 07:31

Den Fri, 14 Sep 2007 07:38:59 +0200 skrev Marianne Hellemose:

> Jeg har modtaget følgende via hjemmesiden, jeg har skrevet tilbage for at
> hører hvad dyrlægen sagde.

Informerer du eller spørger du om hvad du skal gøre?
Hjælp dog den stakkels godhjertede pige, hvis det er muligt, men sørg for
at få ejerens navn og adresse, for anmeldelse for dyremishandling.
Det ville også være rart hvis du informerede om hvilken hjemmeside - for
os der er nye i gruppen.

Karl Erik

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-09-07 08:40

Karl Erik skrev
<Informerer du eller spørger du om hvad du skal gøre?>

*gg* lidt af begge dele, Tortie-kontoen er et fælles projekt, hvor
bidragsydere/støtter selvfølgelig bliver taget med på råd om hvad og hvordan
deres penge bruges,
du kan læse mere om Tortie-kontoen her
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/vildkatte/tortiekontoen.php

Hjemmesiden jeg omtaler er denne
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Siri

Dato : 14-09-07 09:12

> [...]
> Marianne Cat Hellemose
> ***Ailurophil***
> can be judged by how its animals are treated

Hej
Umiddelbart lyder det jo som oplagt til hjælp.
Kender vi/nogen lidt til pigen? Moderen?
Ser frem til at høre om, hvad dyrlægen har sagt - om katten kan blive
rask (krydser fingre).
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 14-09-07 10:28

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kender vi/nogen lidt til pigen? Moderen?
> Ser frem til at høre om, hvad dyrlægen har sagt - om katten kan blive

Hej Marianne

hvis du kan sige god for sagen, vil jeg gerne give et bidrag.

Jeg synes også, at de oprindelige ejere burde politianmeldes (selv om der
formentlig ikke kommer en døjt ud af det).

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-09-07 10:34

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> hjælpe os økonomisk, så hun kan få
> ordentlig behandling. Vi håber I vil hjælpe os, da de jo bare har
> smidt hende ud og givet ansvaret til os...

Hej Marianne.

Jeg synes da det er oplagt at hjælpe, men kunne altså godt tænke mig
at kattens ejer fik én over næsen i samme postgang, selv om der
sikkert ikke kommer noget ud af at anmelde vedkommende for vanrøgt.
Øv altså, så er det lige før man får voldelige tanker.

Den søde pige aner jo ikke hvad hun skal gøre. Der er noget der
tyder på, at oppustetheden og blinkhinderne der dækker det halve af
øjet, skyldes at katten er voldsomt angrebet af orm, hvor er det dog
synd for den.

Jeg er som sædvanlig med på at hjælpe, og sender gerne bidrag, hvis
det er muligt at redde det stakkels dyr.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ragna

Dato : 14-09-07 12:07

Hej Marianne!
Jeg er også helt med på at hjælpe den stakkels kat og den søde unge pige,
der har taget ansvaret på sig; og jeg giver gerne et bidrag.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-09-07 12:13

> [...]

> behandling. Vi håber I vil hjælpe os, da de jo bare har smidt hende ud og

Jeg vil da også gerne "spytte" i kassen, men ud fra tesen om at "Tyv tror
hvermand stjæler" vil jeg bede dig om at kontrollere ejeren.
Der er nogle ting i mailen som virker "mis-tænkelige".
Hvis du har copy/paste den så:
17 -årig kan stave til "konfronterede" "oppustethed" "økonomisk", men ikke
halvt "halt" og vær "Hver" og vendingen:
"Hver sød at hjælpe min mor og jeg..
Og hver sød snart at kontakte mig..."
virker noget fabrikeret.
Det kan jo være at pengene er brugt, men samvittigheden ikke kan klare at
katten lider. Så er det en ny situation.
Undskyld min mis-tænksomhed, men i dagens Danmark kan man opleve lidt af
hvert.

Karl Erik

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-09-07 12:42

Hej Karl Erik

Ja jeg vil også gerne vide lidt mere om det hele inden jeg giver tilsagn om
penge, så pt afventer jeg et svar på min mail til hende, for desværre ja,
jeg har også oplevet at alt ikke altid, er hvad det giver sig ud for

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-09-07 13:16

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> tilsagn om penge, så pt afventer jeg et svar på min mail til
> hende, for desværre ja, jeg har også oplevet at alt ikke altid,

Det er egentlig også forfærdeligt at man skal mistro hinanden, men
sådan er det jo desværre blevet med mange ting.

Plejer du ikke normalt, hvis det er Tortiekontoen der skal hjælpe,
at sende betalingen direkte til dyrlægen. Det er da vist det mest
betryggende for alle parter, og vi kan jo bare sætte pengene ind på
Tortiekontoen, så er de i gode hænder.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-09-07 13:57

Jeg har lige fået svar på min mail, det ser ud til at sagen har løst sig
))

Hej.

Dyrelægen, kunne mærke noget inde i hende på størrelse med en killing, dog
var det ikke en killing. de synedes det kunne føles som noget forkalkning af
en art. og noget infektion eller livmoderbetændelse. De var også bekymret
for at hun bare lå og var sløj hele dagen.
Jeg fik nogle piller til hende i mod infektion og livmoderbetændelse.

Efter hun havde været til dyrelægen, tog vi hende ind i vores hus, hun har
hele vores loft at rende rundt på, for nedenunder er vores anden kat og vi
ved ikke helt om de kan sammen.

Pus har idag fået piller i et par dage, og hun har det meget bedre allerede,
hun er efterhånden blevet frisk og ligger ikke hen mere.

Min mor og jeg har fundet ud af at vi ikke kan beholde hende, pga. vores
ejen kat.
Men vi har fundet et godt hjem til hende, hos en af mine bedste veninder,
hvor jeg er sikker på de vil passe hende godt. Der kan jeg også besøge hende
en gang imellem.
De vil også tage hende til dyrelægen hvis der er noget i vejen med hende, i
modsætning til hendes tildligere ejer som jo ikke ville det.

Hun er kommet til at betyde meget for min mor og jeg, og vi er lykkelige for
at hun vil få et godt hjem og har det bedre.

Tak for hjælpen... (-:

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Siri

Dato : 14-09-07 14:49

> [...]
> katten lider. Så er det en ny situation.
> Undskyld min mis-tænksomhed, men i dagens Danmark kan man opleve lidt af

Hej Karl Erik
Tak, fordi du satte ord på noget, som jeg også følte som lidt uldent.
Selvfølgelig skal vi hjælpe, og den gode løsning er da at sende pengene
til dyrlægen. Sådan var det ikke, da jeg fik hjælp med Jason, men mig
kender I jo også. Og jeg vil til enhver tid gerne dokumentere med
regning osv.
Men når vi ikke kender pigen eller hendes mor i gruppen, så er det jo
altid godt at have hovedet med sig.
Håber, at det hele er i orden og går godt, så katten får det bedre og
finder et godt hjem. Ser frem til at høre mere.....
Med venlig hilsen
Siri, Jason, og braksnude-banden
PS Jasons 'mor' har nu fået købt boremaskine til sit hus - anledningen
var at få sat Jasons store kradsebræt op på væggen, og det er sandelig
kommet op i den ene stue (hvor der også er kontor). Kan jeg nævne en
stor MCO der nærmest hang i det hele dagen - klatrede op ad det - nød at
få kradset igennem i lange baner... Og så har han indtaget
pladsen ved siden af Britts hovedpude som seng
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : AS

Dato : 14-09-07 15:14

Karl Erik Christensen wrote:
> [...]
> katten lider. Så er det en ny situation.
> Undskyld min mis-tænksomhed, men i dagens Danmark kan man opleve lidt af

Nu er det jo meget sandsynligt, at pigen har kørt en stavekontrol - og
den vil jo fange det, hvis de sværere ord er stavet galt, men "hver" og
"halt" er jo rigtige ord der bare ikke hører hjemme der...

Marianne holder godt øje med tingene, og der bliver vel ikke udbetalt
før alt er checket

Anette S

Fra : ^#^

Dato : 14-09-07 16:30

Marianne Hellemose wrote:
> Hver sød at hjælpe min mor og jeg..
> Og hver sød snart at kontakte mig...

Jeg er dybt uenig, og mener ikke at Tortiekontoen "bare" skal betale. Punkt
1, ejeren bærer juridisk det økonomiske ansvar for minimum en aflivning af
katten (som koster min. 500-600 kr). Dette må ejeren betale foruden en
politianmeldelse for vanrøgt.
Min umiddelbare reaktion er at det er fusk. Jeg vil ikke donere til dette
"tilfælde". Hvis der skal udbetales noget som helst overhovedet, så skal det
foregå *direkte* til dyrlægen, denne skal dokumentere at der er tale om den
rigtige kat, ejeren skal politanmeldes og "Kate" og hendes mor må SELV
betale noget også. OG det skal være en betingelse at katten øremærkes med
ejerskab på ny ejer og at de overtager det fulde øk/jur ansvar.

Og der ER stor forskel på om det er regulars fra gruppen her ( eller nogen,
de kan sige god for), som beder Tortiekontoen om hjælp eller om vildt
fremmede mennesker, der bare sender.

Derudover mener jeg at "Kate" må tage kontakt til de fonde, der findes. Jeg
mener dog stadig ikke at Tortiekontoen skal bidrage med ret meget, slet ikke
flere tusinde kroner.
Marianne, havde du ikke en liste med fonde engang, der hjalp dyr i nød?

/M

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-09-07 16:49

^#^ skrev
<Og der ER stor forskel på om det er regulars fra gruppen her ( eller nogen,
de kan sige god for), som beder Tortiekontoen om hjælp eller om vildt
fremmede mennesker, der bare sender.>

Ja det er jo lige det, ihvertfald vil jeg gerne have flere oplysninger, osse
om katten og skal der hjælpes vil det blive via dyrlægen, så alle har vished
for at pengene går til en trængende kat.

Jo fondene ligger her
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=60&cat=4

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : ^#^

Dato : 14-09-07 19:07

Marianne Hellemose wrote:
> Ja det er jo lige det, ihvertfald vil jeg gerne have flere
> oplysninger, osse om katten og skal der hjælpes vil det blive via
> dyrlægen, så alle har vished for at pengene går til en trængende kat.
Jep, det med betaling direkte til dyrlægen er bydende nødvendigt. Du må
underkaste hende et mini-forhør - også mht det efterfølgende forløb - hvem
har ansvaret for katten fremover mm.. - men alt det ved du jo

> Jo fondene ligger her
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=60&cat=4

Kan du ikke sende hende "Kate" en mail med fondene og bede hende søge dér
også. Svjh er der nogle af fondene, der reagerer ret hurtigt med svar, hvis
man sender en kopi af årsopgørelse mm.

/M

Fra : RC

Dato : 14-09-07 22:42

"^#^" <not.available.for.spam@notworking.net> skrev i en meddelelse

> Jeg er dybt uenig, og mener ikke at Tortiekontoen "bare" skal betale.

Jeg valgte at stoppe med at hjælpe til med bidrag til tortiekontoen af samme
grund.
Flere og flere " ukendte " skrev og søgte om penge til dyrlæge.....
Hvorfor skal vi andre betale for det....
Jeg er helt klart med på at give en økonomisk hjælpende hånd til tider -
men synes at det har taget overhånd....
Folk må jo søge fonde om hjælp.

Jeg har 2 katte, som jeg ved, at jeg til enhver tid har råd til at betale
for mh.t. dyrlæge.
Mit hjerte kunne sagtens have mange flere katte her.....men det er min
økonomi ikke til.

/ Anja.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 15-09-07 15:40

Den Sat, 15 Sep 2007 14:57:12 +0200 skrev Marianne Hellemose:

> Jeg har lige fået svar på min mail, det ser ud til at sagen har løst sig
> ))

Det var vel nok en glædelig meddelelse.
Mon man kunne få navnet på den dyrlæge, for katten lød da til at være
meget syg. Ikke fordi mine katte har behov for dyrlægebesøg, men hvis den
medicin hjælper så hurtigt på katte, vil jeg da gerne prøve den på mig
selv, hvis jeg skulle blive syg
Nå men - kærlig omsorg og opmærksomhed kan tit og ofte kurere mange
mærkelige sygdomme, også hos mennesker.

Karl Erik