Debian standard browser
Fra : Jacob Larsen

Dato : 13-09-07 19:30

Hej

Jeg sidder med en Debian testing, og der er noget mærkeligt med
browseropsætningen. Jeg bruger en Gnome desktop, hvor jeg har sat op at
den skal bruge Iceweasel (Debian Firefox rename) som standardbrowser.
Det virker også hvis jeg klikker på links i f.eks. Pidgin. Men hvis jeg
går ind i Icedove (Debian Thunderbird rename), og klikker på et link, så
åbnes det i Nautilus (som er pænt ringe i forhold til Firefox). Hvor i
alverden ligger den indstilling for Icedove/Thunderbird? Jeg synes ikke
jeg kan finde noget under about:config.

/Jacob

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 13-09-07 22:04

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> åbnes det i Nautilus (som er pænt ringe i forhold til Firefox). Hvor i
> alverden ligger den indstilling for Icedove/Thunderbird? Jeg synes ikke

Jeg har noget under System => Preferences => Preferred Applications, her
i ubuntu. Led efter noget lignende i debian. Det gemmer sig et sted.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 14-09-07 20:58

Jesper Staun Hansen wrote:
> Jeg har noget under System => Preferences => Preferred Applications, her
> i ubuntu. Led efter noget lignende i debian. Det gemmer sig et sted.

Den er på nøjagtigt samme sted i Debian. Problemet er at jeg ikke kan få
Icedove til at følge den indstilling, selvom resten af aplikationerne gør.

/Jacob