MS Windows
briani 27239
Trin for trin guide til Vista repair?
Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 14-09-07 16:15

Hejsa, en veninde på filippinerne har et problem. En virus blev fjernet og
så forsvandt alle ikonerne på skrivebordet, samt processlinien er også væk.
Taskmanager kommer ikke frem når men trykker ctrl+alt+del men derimod denne
fejl:

the task manager has been disabled by ur administrator

så vi bliver nok nød til at lave en repair, jeg har bare aldrig prøvet det
på Vista så jeg behøver en trin for trin guide gerne på engelsk ellers kan
jeg oversætte den.

Medmindre der er nogen der har en let løsning til dette problem.

Jan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-09-07 19:17

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg oversætte den.
>
> Medmindre der er nogen der har en let løsning til dette problem.

Prøv at lade hende starte i fejlsikret tilstand og se, om hun så kan komme
videre derfra. Hvis den starter i fejlsikret, kan hun formentlig komme til
at lave en systemgendannelse (Tilbehør-systemgendannelse). Det er muligt, at
hun derved får virussen tilbage, men så kan man prøve at bruge et andet
program til at fjerne virussen med, således at man måske dermed kan undgå
det efterfølgende problem.
Ved menuen der kommer frem ved F8 kan man evt. også vælge det punkt som
hedder noget i retning af: Sidst kendte fungerende konfiguration.
'
Kurt

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 14-09-07 19:41

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Ved menuen der kommer frem ved F8 kan man evt. også vælge det punkt som
> hedder noget i retning af: Sidst kendte fungerende konfiguration.

Hej Kurt,

Virker heller ikke i fejlsikret tilstand:( Det var faktisk det første jeg
tænkte på:)

Har du nogen anelse om hvad : Sidste kendte fungerende konfiguration hedder
i den engelske udgave af Vista?

Nu ved jeg ikke hvad det er for en virus som Kaspersky, sidste nye, har
fjernet, men det ser ud til at der er andre der har haft lign. problem. Så
jeg tror ikke vi kommer udenom en repair.

Har du evt. en trin for trin guide til hvordan man gør?

Jan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-09-07 23:00

> [...]
> jeg tror ikke vi kommer udenom en repair.
>
> Har du evt. en trin for trin guide til hvordan man gør?

Hvis vi går ud fra, at det er en original win xp cd (ikke noget restore
halløj)
så skal hun boote med cd.en i drevet. Førtste den spørger om hun vil repair,
skal der svarers nej. Så godkender man betingelser og når frem til, hvor den
spørger hvor man vil installere osv. Der skulle den nuværende installation
også gerne kunne ses. Den markerer man så og vælger så foroven
repairmuligheden (R). Herefter går den igang, og efterfølgende skulle det så
funke igen.
Bemærk dog at visse drivere vil blive ødelagt/overskrevet at
standarddriverne. Det er typisk grafikkort og printerdriver som må
geninstalleres. Der kan være andre småting, da det afhænger lidt af
maskinens konfiguration.
Hvis der er en cd til hendes motherboard, ville jeg smide den i og
installere alle de drivere, som der ligger på den, da de typisk også er
blevet overskrevet.

Kurt

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 16-09-07 00:05

> [...]
> Hvis der er en cd til hendes motherboard, ville jeg smide den i og
> installere alle de drivere, som der ligger på den, da de typisk også er

Hej Kurt, tak for svaret men det drejer sig om en XP som er opgraderet til
Vista(har jeg lige fundet ud af), og så er der et eller andet med at XP
Cd'en ikke fungerer bagefter.

Det der skete var at der var en virus på pc'en, som kaspersky så fjernede
derefter skulle den genstartes og da den gik ind i Windows igen var alle
ikoner på skrivebordet væk samt processlinjen. Samt den er gået tilbage til
at være XP igen??????

Forsøger man ctrl+alt+del får man at vide at den funktion er deaktiveret af
Administrator.

Altså alt i alt endnu en af Microsoft's "geniale" ideer:(

Så hvordan får man Vista frem igen? Der er vel ikke andet for end at lave en
repair install, problemet er så bare at jeg aldrig har prøvet det før og
spørgsmålet er så kan det overhovedet lade sig gøre med Vista opgraderings
DVD?

Jan