MS Windows
briani 27239
mesenger 7.5 Microsoft tvinger en til opda~
Fra : Jama

Dato : 14-09-07 12:23

Undskyld, hvis det er den forkerte gr.
Jeg bruger den gamle messenger 7.5, nu skal jeg pludselig opdat. til Live
Messenger "ja eller nej" svare jeg nej, som jeg aldtid har gjort kan den
ikke starte op. Dvs, at Microsoft vil tvinge mig, og alle andre der heller
vil ha den gamle Messenger 7.5, til at opdatere til Messenger Live, som er
noget lort ala Vista, mange ting kan ikke udføres på Live, alt i alt støre
og mere besværlig. Er der nongen her der kende et triks, så man kan omgå
opdat. til Live.
Mvh.Jama

Fra : Per

Dato : 14-09-07 17:56

Jama wrote:
> [...]
> udføres på Live, alt i alt støre og mere besværlig. Er der nongen her
> der kende et triks, så man kan omgå opdat. til Live.

Desværre ikke - men jeg tror at Skype får en rigtig masse brugere nu pga.
livemessenger - og Skype er krypteret, en god feature.. Mange er rigtig
trætte af messenger pga. spam og orme mv.

Alternativt kan du istedet bruge Windows Messenger 4.7 - den er glimrende og
en del af din installation.

/Per

Fra : John

Dato : 14-09-07 18:37

> Alternativt kan du istedet bruge Windows Messenger 4.7 - den er glimrende
> og en del af din installation.

Lige hvad lægen ordinerede; tak for dét, Per! :)

John

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 14-09-07 20:05

Jama wrote:
> [...]
> og mere besværlig. Er der nongen her der kende et triks, så man kan omgå

Jeg fandt et trick til at omgå den opgradering på COMON.dk

http://www.comon.dk/index.php/forum/show/tid=61280

/Lars

Fra : preben nielsen

Dato : 15-09-07 09:00

"Jama" <non-paed@c.dk> skrev i en meddelelse

> som er noget lort ala Vista, mange ting kan ikke udføres på
> Live, alt i alt støre og mere besværlig.

Nå da, på hvilke punkter ?

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jama

Dato : 15-09-07 13:23

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Jama" <non-paed@c.dk> skrev i en meddelelse

> Nå da, på hvilke punkter ?
>

> --
> /\ preben nielsen
> \/\ prel@post.tele.dk
Nu ved jeg ikke om du mener Vista eller Messenger liveP?
Vista har været oppe her i gr. mange mange gange, de fleste råd var og er
Behold XP. Vista er ikke bedre, men mere besværlig. OK der er en Media
afspiller til TV etc, jeg har haft Vista mellemste udgave. Messenger Live
kan f.eks ikke få visse opgaver lavet så let som i 7.5. Men alt dette er jo
et Personligt syn, så kan du lide Dem Vista eller Messenge Live, ja så skal
du ikke høre noget fra mig. Det andet var en Personlig opfatelse af mig om
De pågældene programmer, hver sin smag, det er der jo ikke noget mærkeligt
i, nogen kan lide konen andre faren og nogen igen datteren, som sagt hver
sin smag. Og det vil jeg ikke anfægte på nogen måde
Til sidst jeg har klaret problemmet ind i
Stifinder/programmer/merssenger/højreklik på iconet
egenskaber/kompatbilitet/hak i windows 2000, så spørger Windows ikke efter
opdat. mere.
Mvh.Jama

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-09-07 18:31

On Sat, 15 Sep 2007 14:22:56 +0200, "Jama" <non-paed@c.dk> wrote:

>Til sidst jeg har klaret problemmet ind i
>Stifinder/programmer/merssenger/højreklik på iconet
>egenskaber/kompatbilitet/hak i windows 2000, så spørger Windows ikke efter
>opdat. mere.

Det er vist et fedt tip.

Der kommer nok ikke nogen opdateringer af den til Win2000.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-09-07 23:30

Jama wrote:
> Behold XP. Vista er ikke bedre, men mere besværlig. OK der er en Media
> afspiller til TV etc, jeg har haft Vista mellemste udgave. Messenger Live

VLC er GPL.

Jesper Poulsen

Fra : Jack

Dato : 15-09-07 20:25
Fra : Jama

Dato : 17-09-07 15:40

"Jack" <gopot@***hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32675

Jeg takker for dit svar med henvisning, jeg synes nok det virkede lidt
mærkeligt, men hvorfor må Vi ikke vælge selv. Hvorfor vil Microsoft tvinge
Os til, at bruge De nye systemmer, hvad enten det er OS eller Browser/
Messenger etc. Er Vi for dumme, så Microsoft må tvinge os til det nye, der
tit er noget lort rent ud sagt.
Den Vista jeg prøvede var "Vista Home Premium" og jeg fortrækker stadig XP.
Mvh.Jama