Der er ikke angivet en provider, og der er~
Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 14-09-07 08:19

Hej.

Jeg er skiftet til Vista 64 bit og dermed IIS 7.0. Jeg har oplevet en
del problemer med at få IIS til at forbinde til access. Almindelige
html sider vises uden problemer.

Er der nogen som har en ide til hvordan jeg får det til at køre?

Fejlmeddelelsen er følgende.

-------
ADODB.Connection fejl '800a0ea9'

Der er ikke angivet en provider, og der er ingen standardprovider.

/s95/Default.asp, linje 21
-----------

Starten af siden ser således ud.

<!-- #include file="adovbs.inc" -->
<%

Session("DB") =
"DBQ="&Request.ServerVariables("APPL_PHYSICAL_PATH")&"xxx/yyy.mdb;" &_
"DefaultDir="&Request.ServerVariables("APPL_PHYSICAL_PATH")&"/xxx/;"
&_
"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" &_
"DriverId=25;FIL=MS Access;" &_
"ImplicitCommitSync=Yes;" &_
"MaxBufferSize=512;" &_
"MaxScanRows=8;" &_
"PageTimeout=5;" &_
"SafeTransactions=0;" &_
"Threads=3;UID=admin;" &_
"UserCommitSync=Yes;"

Dim oRs, oConn, strSQL
Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set oRs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

oConn.Open Session("DB") <-------- linie 21

Function openRecordset(strSQL)
   oRs.ActiveConnection = oConn
   oRs.CursorType = adOpenKeyset
   oRs.LockType = adLockOptimistic
   oRs.Source = strSQL
   oRs.Open
End Function

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-09-07 18:56

Christian Møller Nielsen wrote:

> Jeg er skiftet til Vista 64 bit og dermed IIS 7.0. Jeg har oplevet en
> del problemer med at få IIS til at forbinde til access. Almindelige
> html sider vises uden problemer.

Prøv at kaste et blik på denne artikel
Jeg har en ide om at du _skal_ angive provider under Vista?

eg
Provider=MSDASQL;Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};
DBQ=C:\mdb_name.mdb

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 15-09-07 11:37

On 14 Sep., 19:56, "Peter Lykkegaard" <plykkega...@gmail.com> wrote:

> Prøv at kaste et blik på denne artikel

Jegtror du glemte linke til artiklen?

> Jeg har en ide om at du _skal_ angive provider under Vista?
> Provider=MSDASQL;Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};

Ny fejl kommer i stedet (samme linie)

Provideren kan ikke findes. Den er muligvis ikke installeret korrekt.

Chr.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-09-07 15:25

Christian Møller Nielsen wrote:

> Provideren kan ikke findes. Den er muligvis ikke installeret korrekt.

Ok, tilsyneladende har du ikke installeret Microsoft Jet Engine på din box

- Pete

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 17-09-07 19:10

On 16 Sep., 16:25, "Peter Lykkegaard" <plykkega...@gmail.com> wrote:

> Ok, tilsyneladende har du ikke installeret Microsoft Jet Engine på din box

Hvor finder jeg den?
har googlet uden held.
Måske er den på cd'en men jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal lede?

Chr.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-09-07 21:52

Christian Møller Nielsen wrote:

> Hvor finder jeg den?
> har googlet uden held.

hmm

> Måske er den på cd'en men jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal lede?

http://www.zuggsoft.com/data/#Windows%20XP%20Installation

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 23-09-07 13:47

On 21 Sep., 22:51, "Peter Lykkegaard" <plykkega...@gmail.com> wrote:

> hmm

> http://www.zuggsoft.com/data/#Windows%20XP%20Installation

Der er kun til og med XP, men jeg bruger VISTA 64 bit.

Chr.
www.cmnielsen.dk
www.shortlink.eu

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-09-07 22:54

Christian Møller Nielsen wrote:

> Der er kun til og med XP, men jeg bruger VISTA 64 bit.

Ach sorry
Problemet er nok snarere at Access (jet engine) ikker er supporteret på
64bit systemer
Men du skulle have mulighed for at kører processen i wow64 (32bit engine)

MDAC er skiftet ud i Vista og hedder nu Windows DAC og er en del af OS

Har du evt tjekket med Office Update eller Windows Update mht
download/installation?

-- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 24-09-07 20:41

On 23 Sep., 23:54, "Peter Lykkegaard" <plykkega...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> MDAC er skiftet ud i Vista og hedder nu Windows DAC og er en del af OS
>
> Har du evt tjekket med Office Update eller Windows Update mht

Jeg forsaøger mig lidt frem. Kender ikke til wow64. Vender tilbage når
jeg har set på office update

Chr.
www.cmnielsen.dk
www.shortlink.eu