Windows Mobile
Fra : Ivar

Dato : 11-09-07 17:35

Er telefoner med Windows Mobile med touch-skærme gode PDA'er, men
dårlige telefoner?
Generelt får jeg indtryk af, at Windows telefoner skal ofte oplades,
er det tilfældet?
Jeg har kigget på og læst omtaler af HTC, er der andre man bør tjekke?
Og lige et sidste spørgsmål. Kan man afvikle de samme programmer på
Windows Standard (uden touch) som på Windows Professionel (med touch)?

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 11-09-07 18:18

Ivar wrote:
> Er telefoner med Windows Mobile med touch-skærme gode PDA'er, men
> dårlige telefoner?

Tja tjo. Jeg er ganske glad for min Palm Treo 750.

> Generelt får jeg indtryk af, at Windows telefoner skal ofte oplades,
> er det tilfældet?

Tja tjo. Jo flere funktioner man presser ind i telefonen, jo størrer
cpu for at køre flere programmer på samme tid (windows mobile er
multitasking) og jo mindre fysisk du vil have telefonen, jo mindre
bliver batteriet. Og dermed kan den ikke holde så lang tid.

> Jeg har kigget på og læst omtaler af HTC, er der andre man bør tjekke?

ja, Palm Treo 750. Palm skulle iøvrigt angivelig komme med en ny
telefon i morgen? den 12 september.

Palm Tre0 750 har et meget dejligt SMS program. Den kører i et slags
chat view hvor du kan se alle "samtaler" du har haft med en bestemt
kontakt. Desuden kan du scrolle tilbage i den samtidig med at du
skriver et svar i feltet neden under. Det er virkelig lækkert.

JonB

Fra : Ivar

Dato : 11-09-07 19:41

Jon Bendtsen skrev:

> Tja tjo. Jeg er ganske glad for min Palm Treo 750.

Du har ikke problemer med at touchen bliver aktiveret, når du taler
i telefonen?

> [...]
> mindre fysisk du vil have telefonen, jo mindre
> bliver batteriet. Og dermed kan den ikke holde så lang tid.

Kraftig processor er ikke nødvendigvis det samme som kort standbytid,
medmindre operativsystemet trækker meget på hovedprocessoren. Reelt
kan den være afbrudt.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 12-09-07 07:18

Ivar wrote:

> Du har ikke problemer med at touchen bliver aktiveret, når du taler
> i telefonen?

du kan slå touch screen fra imens du er i phone function i today screen.

Jo, det sker da at jeg får trykket på skærmen med øret, mest hvis jeg
presser telefonen ind for at høre i et støjfyldt område. Men det har
ikke skabt problemer. Som regel bliver start menuen bare aktiveret.

Jeg plejer at bruge et headsæt, så kan jeg nemlig også tilgå kalender
og andre ting imens jeg taler i telefon.

> Kraftig processor er ikke nødvendigvis det samme som kort standbytid,
> medmindre operativsystemet trækker meget på hovedprocessoren. Reelt
> kan den være afbrudt.

Jeg synes tit at der er et sammenfald imellem de 2 ting.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 12-09-07 15:13

Jon Bendtsen wrote:

> [...]
> ikke skabt problemer. Som regel bliver start menuen bare aktiveret.
>
> Jeg plejer at bruge et headsæt, så kan jeg nemlig også tilgå kalender og

Nå, men nu har Palm leveret deres nye windows mobile som dog ikke
har touch screen. Yderligere så har den heller ikke den skyde knap
til lyd on/off som Palm Treo 750 har. Den funktion er også lækker for
du kan lige stikke hånden i lommen og skyde knappen til off funktion.

JonB

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 13-09-07 07:58

> [...]
> til lyd on/off som Palm Treo 750 har. Den funktion er også lækker for
> du kan lige stikke hånden i lommen og skyde knappen til off funktion.

Hvad hedder den nye Palm Windows Mobile?
/Finn

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 13-09-07 10:37

Finn Hybjerg Hansen wrote:

> Hvad hedder den nye Palm Windows Mobile?

Palm Treo 500v (v for vodaphone)

http://treocentral.com/content/Stories/1338-1.htm
http://euro.palm.com/uk/

JonB

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 12-09-07 07:00

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Er telefoner med Windows Mobile med touch-skærme gode PDA'er, men
> dårlige telefoner?
> Generelt får jeg indtryk af, at Windows telefoner skal ofte oplades,
> er det tilfældet?

Nyere nokia telefoner skal også oplades hver eller hver anden dag med brug
af bluetooth, gps, lyd-afspilning, gps eller hvad de nu indeholder. De af
mine kollegaer der har sony ericson virker også som om at de oplader
forholdsvist tit og brokker sig over batterilevetid.

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email
Google er din ven

Fra : Snakee

Dato : 16-09-07 02:00

Tue, 11 Sep 2007 18:35:05 +0200 skrev Ivar følgende på hovedet af en
knappenål:

> Er telefoner med Windows Mobile med touch-skærme gode PDA'er,

ja

> men dårlige telefoner?

Det synes jeg nu ikke. Jeg har ikke manglet noget på dem jeg har haft.

> Generelt får jeg indtryk af, at Windows telefoner skal ofte oplades,
> er det tilfældet?

De bruger en smule mere strøm end en standard telefon ja. De holder ikke
i ugevis på batteriet. Måske en uges tid men så er det også absolut højden.
Til gengæld kan mange af dem lades op via USB når man sidder foran sin
computer. Min lader er gået i stykker men jeg bruger så bare strømmen
fra en USB-port til at lade den op med i stedet: Det fungerer rigtigt godt
i praksis.

> Jeg har kigget på og læst omtaler af HTC, er der andre man bør tjekke?

HTC laver stort set alle PDAer der florere (inkl. Compaqs og andres)
og det er nok disse mærker man skal holde sig til hvis man vil have
noget ordentligt.

> Og lige et sidste spørgsmål. Kan man afvikle de samme programmer på
> Windows Standard (uden touch) som på Windows Professionel (med touch)?

Her blander du så lidt rundt i det. Der er ikke noget der hedder standard
og professionel på en PDA derimod deles de op i Pocket PC (som er mere
PDA-orinteret) og Smartphone (som er mere mobiltelefonorinteret) og nogle
(de fleste) programmer vil kunne køre på begge dele omend der kan være
problemer med skærmstørrelsen hvis ikke programøren tager højde for at
programmet bliver kørt på den anden platform end den som det er lavet til,
men som udgangspunkt vil 9 ud af 10 programer afvikle fint på begge
platforme.

Snakee

--
Lige så længe der er folk på usenet der ikke fatter at man går
efter bolden og IKKE manden, agter jeg at skrive under pseudonym.

Fra : Ivar

Dato : 16-09-07 12:32

Snakee skrev:

> Det synes jeg nu ikke. Jeg har ikke manglet noget på dem jeg har haft.

"Blæser" de ikke rundt i menuerne når man holder dem op til øret?

> Her blander du så lidt rundt i det.

Næppe! Version 6 fås i Standard, Professional og Classic. De
betegnelser
du bruger, hører til ældre versioner.

> [...]
> programmet bliver kørt på den anden platform end den som det er lavet til,
> men som udgangspunkt vil 9 ud af 10 programer afvikle fint på begge

En del af de programmer jag har på min traditionelle PDA forudsætter
at man kan pege på skærmen. Er der på versionerne uden touch, en
anden pegemulighed, eller kan man kun køre de programmer, man kan
styre fra en PDA's "gearstang"?

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 16-09-07 16:24

Ivar wrote:

> "Blæser" de ikke rundt i menuerne når man holder dem op til øret?

Nej, det synes jeg ikke, og desuden kan man som regel slå den
trykfølsomme skærm fra under opkald. Altså vælge at det skal
ske automatisk.

JonB