Motorvejsuheld om morgenen, Folehaven
Fra : Jim Andersen

Dato : 13-09-07 09:09

Jeg er på vej ind til kbh, sydfra og se der er en mega kø ud af byen ved
Folehaven.

Der er sket et uheld med polisen og brandbiler etc.
Lidt før uheldet holder så en mc'st uden hjelm, og snakker med en bilist.
Jeg tror det er en mc-betjent, men han var da vist civil.
Nogen der har kendskab til det? Var han dyttet op i den forankørende, eller
var den forankørende en betjent der stoppede ham på vej op imellem rækkerne?

Nå, men inden da slog jeg ved Køge følgeskab med en pimpet harley. I ved,
uden blinklys, sidespejle og potter. Lignede på en prik sådan en model man
kører på i GTA San Andreas, men med et styr som en Texas-tyr. Han kørte
forrest ude på motorvejen, og det kan da godt være at det ikke er sandt at
"loud pipes saves lives", men de kan sgu få vækket folk der sidder og sover
i deres biler ! Tit sidder man fast på vej mellem rækkerne når hun lige skal
have lagt make-uppen eller sendt en sms, men når han så tog koblingen og gav
den et bap på gassen, så vågnede de og gav pænt plads Jeg havde ellers
troet han ville få problemer med det brede styr men han kunne komme frem.

Vi blev efterhånden en hel konvoj med 7-8 stykker. Harleyen stadig forrest.
Jeg bagved. Indtil en mc-betjent (i gul vest, tak for det) lå inde i
indersporet. Harley'en fortsatte dog uanfægtet. Dér troede jeg sgu godt nok
han ville eftersætte ham. Men det kan da være han også sad og sov lidt.
Indersporet stod heldigvis stille så han forsvandt bagude og vi kunne
fortsætte igen.

MEN ! Så kommer der pludselig en Yamaha (vist en stor retro-fidus, dobbelte
udstødningsrør, Öhlin-dæmpere) ud foran mig. Tror han er kommet helt inde
fra indersporet og tværs over midtersporet. Sikke dog en opførsel ! Jeg
skulle da ikke have kørt meget hurtigere før jeg var røget op i hans
bagende. Så kunne et par bilister have fået et skadefro skraldgrin. Jeg
klager tit over at bilister ikke kigger sig for inden vognbaneskift, og så
høvler en mc lige ud foran mig.

/jim

Fra : Perminator

Dato : 13-09-07 21:16

LUCKY YOU! ( Monty Phyton - Citat)

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> skraldgrin. Jeg klager tit over at bilister ikke kigger sig for inden
> vognbaneskift, og så høvler en mc lige ud foran mig.

Nej ovre i Århus har vi de virkelige problemer:
Køen på Grenåvej startede i dag helt ude ved motorvejen. Et lyskryds helt
inde i byen (Ravnsøvej, 11 km forude) var ikke gået i sort, men rødt. Da
jeg kan høre radio på CXén, var det klart nok, og pollertiet dirigerede
trafikken . Pollertiet var også gode til at dirigere de få trafikanter
der nåede frem til det handikappede lyskryds.
Åbenbart bryder hele det programmerede trafikstyringssystem sammen, når eet
kryds går i rødt/sort. Alle 10 foranliggende kryds havde glemt
trafikstyringen, og kørte fast program, som kun indebærer 15 sek grønt mod
byen. Det uanset om der er en meget begrænset trafik der skal ind på vejen.
(Krydsende trafik er ikke-eksisterende, eller helt sekundært.)
I dag er der gået 2 timer, hvor 30.000 trafikanter i timen har brugt en
ekstra time, Ialt 60.000 timer på at sidde i en kø, i stedet for at være på
arbejde.
Der blev ikke set nogle insidents i køen. Vi har lært at resignere. Et par
enkelte off-roadere passerede mellem bilerne, som gav plads. Jeg gør det
ikke, fordi jeg ikke har gjort op med mig selv, eller har en klar
tilkendegivelse fra dette forum, om det er i orden at køre mellem rækkerne?
--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-09-07 07:12

Perminator wrote:
> [...]
> ikke, fordi jeg ikke har gjort op med mig selv, eller har en klar
> tilkendegivelse fra dette forum, om det er i orden at køre mellem rækkerne?

For mig afhænger det meget af situationen. Det med at man ikke sinker
andre ved det er noget vrøvl IMHO - normalt skal man jo tilbage i rækken
og tage sine 4 meter ved stilstand og MC+den ekstra bremseafstand ved
kørsel.

Mod lyskryds er jeg (næsten) holdt op - er der meget brede baner, og er
jeg sikker på at komme frem til linien mellem 2 langsomtkørende før
grønt kan jeg måske finde på det.

Oftest er det dog ved <30km/t motorvejskø jeg kører mellem rækkerne - og
efter de fleste bilisters reaktion at dømme er det OK med dem (eller
også er chipsaway ret dyre Jeg kører aldrig med stor hastighedsforskel.

Apropos : forleden blev baneskiftBrian omtalt som "MC-ist i bil" i d.f.b.

--
vh
Torben

Fra : Jansen

Dato : 14-09-07 10:07

Perminator skrev:
> LUCKY YOU! ( Monty Phyton - Citat)

Klip en hel god beskeivelse

> [...]
> ikke, fordi jeg ikke har gjort op med mig selv, eller har en klar
> tilkendegivelse fra dette forum, om det er i orden at køre mellem rækkerne?

Derfor kan du da godt, give plads til andre Mc'er ik'
__
Hilsen
Ole Jansen
Som er grounded med en pegefinger uden negl, snøft.
Men så kan jeg jo bruge tiden på useriøse indlæg her i gruppen.

Fra : Perminator

Dato : 14-09-07 16:34

Hej
"Jansen" <Ole.Jansen@Gmail.kom> skrev i en meddelelse

> [...]
> Som er grounded med en pegefinger uden negl, snøft.
> Men så kan jeg jo bruge tiden på useriøse indlæg her i gruppen.

---Du misforstod - Jeg var selv på MC, og det jeg ikke gør, er at køre
mellem rækkerne af biler.
Hvis jeg kører i bilen plejer jeg at give plads til MCer
Perminator

Fra : Jansen

Dato : 15-09-07 01:03

Perminator skrev:
> [...]
> mellem rækkerne af biler.
> Hvis jeg kører i bilen plejer jeg at give plads til MCer

Undskyld, men jeg mente at den lå lige til højrebenet
og er ikke i tvivl om at du giver plads
Hilsen
Ole Jansen
BMW K100RT