Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fototur fredag d. 14 sep
Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 17:56

Hej,

Gert Medom og undertegnede tager ud i det blå fredag eftermiddag /
aften for at lufte vores stativer (skyde lidt landskab og nogle skud
ved vandet med lange lukketider). Er her andre der vil med? Jeg er i
bil, og så længe vi kan dele benz, kan der sidde et par stykker bagi.
Rent geografisk befinder vi os i Århus, men vi er åbne for forslag

Svar evt. her i tråden eller på tlf 26 27 28 18.

Thomas Schreiber
http://macfly.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-09-07 18:10

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> geografisk befinder vi os i Århus, men vi er åbne for forslag
>
> Svar evt. her i tråden eller på tlf 26 27 28 18.

Rigtig godt initiv. Jeg ved ikke om jeg kan holde lidt fri om
eftermiddagen. Husk paraply, DMI varsler regn

Bo //

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 19:34

On 2007-09-12 19:10:02 +0200, Bo Bjerre <Bo@fjernes-sarek.dk> said:

> Rigtig godt initiv. Jeg ved ikke om jeg kan holde lidt fri om
> eftermiddagen. Husk paraply, DMI varsler regn
>
> Bo //

Vi tager afsted ved en 18 tiden.

Thomas Schreiber
http://macfly.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-09-07 20:41

Thomas Schreiber wrote:

> Vi tager afsted ved en 18 tiden.

-så bliver det uden mig. Jeg skal have huset fuldt om aftenen. Havde Du
sagt kl 14, kunne jeg deltage (med paraply )

Bo //

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 20:44

On 2007-09-12 21:40:49 +0200, Bo Bjerre <Bo@fjernes-sarek.dk> said:

> -så bliver det uden mig. Jeg skal have huset fuldt om aftenen. Havde Du
> sagt kl 14, kunne jeg deltage (med paraply )
>
> Bo //

Ærgeligt. Men lad os nu se om det regner eller ej. Mit D200 er efter
sigende vejrbestandigt. Lad os se om det passer
Thomas Schreiber
http://macfly.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 12-09-07 20:51

"Thomas Schreiber" <find email på macfly.dk> skrev i en meddelelse

> Ærgeligt. Men lad os nu se om det regner eller ej. Mit D200 er efter
> sigende vejrbestandigt. Lad os se om det passer
> --
Jeg har haft okularet fyldt op med vand sidste år til hubertusjagten - ingen
problemer i det.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 21:20

On 2007-09-12 21:51:00 +0200, "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> said:

> Jeg har haft okularet fyldt op med vand sidste år til hubertusjagten - ingen
> problemer i det.

LOL!

Thomas Schreiber
http://macfly.dk

Fra : Thomas Sass Pedersen

Dato : 12-09-07 21:04

"Thomas Schreiber" <find email på macfly.dk> skrev i en meddelelse

> Ærgeligt. Men lad os nu se om det regner eller ej. Mit D200 er efter
> sigende vejrbestandigt. Lad os se om det passer

Synes kameraerner kan holde til noget mere end man lige tror.

MVH
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 21:21

On 2007-09-12 22:03:53 +0200, "Thomas Sass Pedersen" <sass@mail.tele.dk> said:
> Synes kameraerner kan holde til noget mere end man lige tror.

Det er jeg sikker på du har ret i, men man (jeg) bliver sku alligevel
lidt nervøs når vejret ikke er "optimal". Måske er folk på Natinal
Geographic en gruppe mennesker der ikke rigtig har opfattet at udstyret
kan gå i stykker.... eller også får de bare noget nyt når de har hærget
det gamle

Thomas Schreiber
http://macfly.dk

Fra : Thomas Sass Pedersen

Dato : 12-09-07 21:26

> [...]
> en gruppe mennesker der ikke rigtig har opfattet at udstyret kan gå i
> stykker.... eller også får de bare noget nyt når de har hærget det gamle

Selvfølgelig bliver man da lidt nervøs, men har stået i nærmest skybrud,
hvor jeg kun havde en jakke og dække kameraet til med, den var gennemblødt
efter 20 sekunder, kameraet overlevede fint, selvom det var meget vådt. Og
det var ikke et vejrbestandigt kamera. Men hav en pose med, til at sætte ud
over, eventuelt et elastik, så du kan have linsen fri. Metoden virker fint,
jeg har hældt vand ud af modlysblænden, under tordenvejr, kameraet fejlede
intet.

I øvrigt en fin idé med at tage på tur, jeg har desværre ikke mulighed for
at komme med.

MVH
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 22:13

On 2007-09-12 22:26:20 +0200, "Thomas Sass Pedersen" <sass@mail.tele.dk> said:
> [...]
> jeg har hældt vand ud af modlysblænden, under tordenvejr, kameraet fejlede

Hvor mange liter kan der være i en 500mm? 4-5 liter?

> I øvrigt en fin idé med at tage på tur, jeg har desværre ikke mulighed for
> at komme med.

Det var en skam.

Thomas Schreiber
http://macfly.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 12-09-07 21:31

"Thomas Sass Pedersen" <sass@mail.tele.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Synes kameraerner kan holde til noget mere end man lige tror.

Jeg ved ikke hvad Nikon siger de kan holde til.

Ifølge Chuck Westfall (Director of Media & Customer Relationship, Canon USA)
kan et Canon 1D med tilhørende tætnede objektiver tåle 10 tommer (254mm)
regn i timen.
Da jeg fotografede et _voldsomt_ skybrud 11. august, toppede intensiteten
ved omkring 200mm/time.
Jeg havde en plastik pose over kameraet, når jeg ikke tog billeder - men det
blev _rigtigt_ vådt alligevel.
Kameraet fungerede upåklageligt under og efter regnvejret.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-09-07 18:23

"Thomas Schreiber" <find email på macfly.dk> wrote in message
> [...]
> vi kan dele benz, kan der sidde et par stykker bagi. Rent geografisk
> befinder vi os i Århus, men vi er åbne for forslag

Her i Kbh. er der tur i dyrehaven for at skyde kronvildt den dag, men
vejrudsgiten er jo ikke behagelig at se på. I går var den god, så måske
ændrer det sig i de næste par dage.
Mvh,
Hans

Fra : ksk

Dato : 12-09-07 18:57

"Thomas Schreiber" <find email på macfly.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> befinder vi os i Århus, men vi er åbne for forslag
>
> Svar evt. her i tråden eller på tlf 26 27 28 18.

husk det høj sæson for Skovflåter og tæger

KsK
http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/skovflaat.htm

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 12-09-07 20:04

Thomas Schreiber skrev i Message-ID:
<46e81a24$0$90276$14726298@news.sunsite.dk>:
> Er her andre der vil med?

Jeg kunne godt være interesseret en anden gang - tager ofte til Mols på
fototure, men i lyset af bl.a. vejrudsigten vil jeg melde fra - jeg
gider ikke bruge tid på at tage på fototur i regnvejr.

Jeg tager ofte afsted baseret på vejret her og nu - eller planlægger
ture efter vejrudsigten.

Men det kunne være sjovt og lærerigt.

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 21:23

On 2007-09-12 21:04:10 +0200, Peter Fjelsten <fjelsten@despammed.com> said:

> [...]
> gider ikke bruge tid på at tage på fototur i regnvejr.
>
> Jeg tager ofte afsted baseret på vejret her og nu - eller planlægger

Ærgeligt. Måske vi i oktober måned kunne arrangere en tur hvor der var
mulighe for både fugle foto (tele) og andre spændende emner (knap så
meget tele). Kunne være sjovt med en hel flok.

Thomas Schreiber
http://macfly.dk

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 12-09-07 21:48

<46e84a99$0$90265$14726298@news.sunsite.dk>:
> Ærgeligt. Måske vi i oktober måned kunne arrangere en tur hvor der var
> mulighe for både fugle foto (tele) og andre spændende emner (knap så
> meget tele). Kunne være sjovt med en hel flok.

Ja. Jeg kender dog mest til landskab (skulle jeg mene).

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 22:12

On 2007-09-12 22:48:07 +0200, Peter Fjelsten <fjelsten@despammed.com> said:

> Thomas Schreiber skrev i Message-ID:
>
> Ja. Jeg kender dog mest til landskab (skulle jeg mene).

Hvilket absolut ikke gør mig noget. Mit længste objektiv er 85mm

Thomas Schreiber
http://macfly.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 12-09-07 22:52

Thomas Schreiber wrote:

> Hvilket absolut ikke gør mig noget. Mit længste objektiv er 85mm

Jeg kan da sagtens lokkes med, hvis ikke det lige er den 14/10 eller dagene
op til (konfirmation af den mellemste)
På fredag skal jeg til Dyrehaven med Kruse og Sass...

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 23:30

On 2007-09-12 23:51:49 +0200, "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> said:
> Jeg kan da sagtens lokkes med, hvis ikke det lige er den 14/10 eller dagene
> op til (konfirmation af den mellemste)
> På fredag skal jeg til Dyrehaven med Kruse og Sass...

Hvad med sidst i oktober?

Thomas Schreiber
http://macfly.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 13-09-07 01:02

Thomas Schreiber wrote:

> Hvad med sidst i oktober?

Jeg er frisk
En god fototur er aldrig af vejen ...

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 13-09-07 16:32

<46e8560a$0$90269$14726298@news.sunsite.dk>:

> Hvilket absolut ikke gør mig noget. Mit længste objektiv er 85mm

Fint.

Jeg tager oftest afsted nogle timer før solnedgang og tager hjemad igen
en time efter pga. lyset.

Jeg synes vi (alle) skulle finde ud af noget. Jeg vil påstå jeg kender
Mols som min egen bukselomme, men kender andre til nogle gode steder er
jeg klar til det også.

(Jeg har base i Hasselager)