Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Print workflow (igen)
Fra : Hans Kruse

Dato : 12-09-07 15:57

På opfordring har jeg gemt min beskrivelse et mere blivende sted end i NG.
http://www.pbase.com/image/85483495

Måske kommer der andre beskrivelser til af, hvordan jeg laver tingene.
F.eks. farvestyring, mine fremtidige erfaringer med refill blæk,
profilering, papirtyper, etc.

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 12-09-07 16:01

> [...]
>
> Måske kommer der andre beskrivelser til af, hvordan jeg laver tingene.
> F.eks. farvestyring, mine fremtidige erfaringer med refill blæk,

Den er så smidt i foretrukne

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-09-07 16:15

det er super godt Hans!
må man spørger hvad din kost pris er på en A4 print i farver, her tænker
jeg udelukkende på blæk forbrug..

Vh TA

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-09-07 17:12

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:46e80249$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> det er super godt Hans!
> må man spørger hvad din kost pris er på en A4 print i farver, her tænker
> jeg udelukkende på blæk forbrug..

Vældigt godt spørgsmål. Jeg kan ikke svare på det, da blækpatronerne tømmes
i forskellig hast og jeg printer både A4 og A3+. Desuden forsvinder der blæk
mens printeren står urørt, men jeg har ikke rigtigt nogen fornemmelsen af
hvor meget. Men når det er sagt, så kan jeg slet ikke få mit blækfrobrug til
at stemme med http://www.goecker.dk:80/Content/Buchmann/juni07_buchmann.asp,
som jo betyder at et A3+ print med en pæn kant skulle tage omkring 8kr per
stk. Altså omkring 100 A3+ print til et helt sæt patroner til ca. 800kr. Det
passer slet ikke. Med refill blækket så bliver prisen per ml. blæk ca. 4
gange billigere, samt at blækket udnyttes bedre.
Mvh,
Hans

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-09-07 17:24

jeg slet ikke få mit blækfrobrug til
> at stemme med
> http://www.goecker.dk:80/Content/Buchmann/juni07_buchmann.asp, som jo
> betyder at et A3+ print med en pæn kant skulle tage omkring 8kr per stk.

Ja, jeg har også stusset over det de skriver der, det holder langt fra,,
Tak for svaret Hans

Vh TA

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 17:58

On 2007-09-12 18:11:48 +0200, "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> said:
> Med refill blækket så bliver prisen per ml. blæk ca. 4
> gange billigere, samt at blækket udnyttes bedre.

Kan din Epson R2400 bruge refill? Jeg troede kun den kunne bruge
originale nye patroner? Vi har tænkt på at købe en magen til. Er du
tilfreds med den?

Thomas Schreiber
http://macfly.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-09-07 18:30

"Thomas Schreiber" <find email på macfly.dk> wrote in message

> Kan din Epson R2400 bruge refill? Jeg troede kun den kunne bruge originale
> nye patroner? Vi har tænkt på at købe en magen til. Er du tilfreds med
> den?

Den printer flot. Som sagt kan man få refill patroner fra
http://www.tpi-danmark.dk/. Et totalt sæt incl. én icc profil måling koster
3900 kr. med det er så med 9 dunke a 125ml blæk. Da en original patron
indeholder 13ml og iflg. tpi-danmark ikke engang kan udnytte alt blækket, så
er det en temmelig stor forskel i økonomien. Reelt skulle blækket svare til
14 opfyldninger ift. originale patroner, der efterlader noget blæk i
patronen man smider væk (ca. 4 ml ud af 13ml!). Så jeg kan ikke sige noget
om det før jeg har modtaget det og fået lavet en profil og prøvet nogle
prøveprint.

I dag ville jeg se på HP 9180, som ovenikøbet koster et par tusinde kroner
mindre og har selvkalibrering indbygget, hvad Epson'en ikke har. Jeg ved så
ikke hvordan landet ligger med printerøkonomi, men hvis man ser på
patronstørrelse (ml) og pris skulle det være til at regne ud.
Mvh,
Hans

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-09-07 19:21

også dagen spørgsmål, ja jeg kunne nok google det, men foretrækker
forklaring, da jeg ikke lige er med på det:0(
>selvkalibrering indbygget

og det går ud på?

Vh TA

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-09-07 19:50

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:46e82ddf$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> også dagen spørgsmål, ja jeg kunne nok google det, men foretrækker
> forklaring, da jeg ikke lige er med på det:0(
>
> og det går ud på?

Det betyder at den selv kan lave icc profiler til hver papirtype.
Læs her http://www.luminous-landscape.com/reviews/printers/HP-B9180.shtml
Mvh,
Hans

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-09-07 19:56

> Det betyder at den selv kan lave icc profiler til hver papirtype.
> Læs her http://www.luminous-landscape.com/reviews/printers/HP-B9180.shtml

Tak Hans, ja det lyser da smart..!

Vh TA

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-09-07 20:02

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46e83618$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Tak Hans, ja det lyser da smart..!
Lyser=smart :0)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-09-07 20:24

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46e83618$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Tak Hans, ja det lyser da smart..!
lyser=lyder

Fra : Michaelbs

Dato : 12-09-07 20:57

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> message news:46e82ddf$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Det betyder at den selv kan lave icc profiler til hver papirtype.
Nej, det kan den nu ikke. Den kan kalibrere sig selv til optimal stand men
ikke skabe profiler.
mvh Michael

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-09-07 23:07

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote in message

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, det kan den nu ikke. Den kan kalibrere sig selv til optimal stand men
> ikke skabe profiler.

Ok, så synes det var lidt misvisende med oplysningen om selvkalibrering.
Mvh,
Hans

Fra : Esben

Dato : 12-09-07 22:32

> I dag ville jeg se på HP 9180, som ovenikøbet koster et par tusinde kroner
> mindre og har selvkalibrering indbygget,

"Rigtig" kalibrering er nu ikke - den måler kun på hver enkelt farve (som
designjet 30/90/130), og ikke på blækket når det er blandet som de større
modeller (Z2100, 3100 osv.) som laver rigtige ICC profiler.

--
Esben

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 13-09-07 00:06

Hans Kruse wrote:

> [...]
> har. Jeg ved så ikke hvordan landet ligger med printerøkonomi, men
> hvis man ser på patronstørrelse (ml) og pris skulle det være til at

Er det optimale så ikke den her model:

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF06b/2211-2531-2593-2593-12330500-12330502-72791835.html

Komplet med HP Photosmart Premier Software, displayprofil og
kalibreringssoftware med HP farvemåler plus ICC-profiler fra GretagMacbeth
Technology.

Den burde man da ku få til at spille.

Personligt glæder jeg mig til, at nogen fatter, at det skal være nemt (og
billigt)at få en printer til at udskrive billeder, som vi vil ha det.
Jeg har en ubehagelig tendens til at blive nærrig, når det kommer til min
printer - resultatet er, at lortet tørrer ind, når jeg så endelig vil bruge
den Med en Canon Pixma 4200 er det noget bøvl.....
Jeg har overvejet et scorpio system fra trykspar.dk for at kunne misbruge
skidtet som en gal, men har hørt rygter om problemer.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 13-09-07 07:39

Hans Kruse skrev:

> [...]
> om det før jeg har modtaget det og fået lavet en profil og prøvet nogle

På tpis side finder jeg netop ikke refill til Epson R2400 - har jeg
overset noget?

New Images: http://olelarsen.eu/67/index.html

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-09-07 09:06

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message

> På tpis side finder jeg netop ikke refill til Epson R2400 - har jeg
> overset noget?

Det er rigtigt, det er et produkt man bestiller specielt via print og teknik
(Kaj Bansmann). Tag en snak med ham og du vil få mere at vide end du drømmer
om Jeg blev overbevist om at han ved hvad han snakker om.
Mvh,
Hans

Fra : Henrik Juul

Dato : 13-09-07 10:51

> Det er rigtigt, det er et produkt man bestiller specielt via print og
> teknik (Kaj Bansmann). Tag en snak med ham og du vil få mere at vide end
> du drømmer om Jeg blev overbevist om at han ved hvad han snakker om.

ENIG!

Kaj er utroligt hjælpsom og har været hoveddrivkraften netop i at få min
R2400 til at printe optimalt.
Jeg printer KUN med papir fra tpi og refill-blæk, som iøvrigt står langt
langt flottere end Epsons eget.

Det er en sand fornøjelse at printe sit HELT eget billede på sin HELT egen
printer.

/Henrik

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-09-07 11:43

"Henrik Juul" <h1e2n3r4i5k6@juul-janning.dk (swap janning and juul)> wrote
in message news:46e907f4$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> langt flottere end Epsons eget.
>
> Det er en sand fornøjelse at printe sit HELT eget billede på sin HELT egen

Mange tak for den tilbagemelding. Det var rart at høre.Hvilke papirer bruger
du og er det både s/h og farver du printer? Har du fået kalibreret de
forskellige papirer til din Epson hos TPI?
Mvh,
Hans

Fra : Henrik Juul

Dato : 14-09-07 09:40

> Mange tak for den tilbagemelding. Det var rart at høre.Hvilke papirer
> bruger du og er det både s/h og farver du printer? Har du fået kalibreret
> de forskellige papirer til din Epson hos TPI?

Jeg bruger hovedsageligt PrintArt® silkemat (ark) og PrintArt® Højglans
(rulle) begge i 270 g.
Jeg er meget hooked på at prøve et rent sort-hvid setup hvad blæk angår, men
har nok ikke lige behovet som matcher investeringen.
Jeg har fået profileret begge papirer hos tpi og er YDERST tilfreds med
resultatet.- Jeg vil vove den påstand, at jeg kan lave et langt flottere
print end min lokale foto-pusher kan præstere.

/Henrik